Gå til innhold
Hundesonen.no

Syk hund tilsalgs?

camilla bye-pedersen

Recommended Posts

Skrevet

Beklager å måtte si dette, men håper ingen kjøper den.

Gud vet hva slags sjukdommer den har fått med seg. Desverre!

Den bør hvertfall ta noen prøver først.. Har jo hørt om alle skrekkhistorien om importerte chihuahuaene

Skrevet

Et slikt øye kalles vist Cherry eye eller noe sånt?..

Jeg hadde aldri kjøpt den..

Chi burde man uansett være veldig nøye med hvor man kjøper fra, finnes mange useriøse i Norge også.. ;)

Skrevet

Herregud at det går an da ;) Den hunden så ikke ut som den var frisk i det hele tatt.. Å det øye burde dem hverfall sjekke ut .

Skrevet

At noen i det hele tatt kan "synke så lavt" å legge inn bilder av en sannsynligvis syk hund og ikke skrive noe om det heller!

Guest Vicky
Skrevet

forferdelig trist..... kom også over denne:

se på øynene... sånn skal det heller ikke være..

*endret av moderator*

Guest Belgerpia
Skrevet

Cherry eye er ikke smittsomt, ei heller farlig - det er enkelt å operere bort og ikke noe hokus pokus.

Om hunden - som det står i annonsen er tatt i Norge og har alle papirer i orden - så har den heller ingen sykdommer. Cherry-eye smitter altså ikke.

Teipen på beinet kan rett og slett være at den f.eks. har tatt blodprøve av en eller annen grunn.

Nei, det så ikke ut som noen lykkelig liten hund - men altså - øyet er ikke noe problem.

Redigert: Og dere som håper ingen kjøper den - hva feiler det dere da? Må da for fanden være bedre at hunden kommer til noen som gidder å ta vare på den og gjør noe med øyet enn at den skal leve livet i en binge liksom.

Skrevet

Cherry eye er ikke smittsomt, ei heller farlig - det er enkelt å operere bort og ikke noe hokus pokus.

Om hunden - som det står i annonsen er tatt i Norge og har alle papirer i orden - så har den heller ingen sykdommer. Cherry-eye smitter altså ikke.

Teipen på beinet kan rett og slett være at den f.eks. har tatt blodprøve av en eller annen grunn.

Nei, det så ikke ut som noen lykkelig liten hund - men altså - øyet er ikke noe problem.

Redigert: Og dere som håper ingen kjøper den - hva feiler det dere da? Må da for fanden være bedre at hunden kommer til noen som gidder å ta vare på den og gjør noe med øyet enn at den skal leve livet i en binge liksom.

For 1-2år siden så dukket det opp 2 jakthunder på gårdsplassen vår i jakta. Han ene hadde Cherry eye og var ikke plaget av det ;) Eieren sku vist oppere det bort like etter også..

Og selvfølgelig er det bedre at noen kjøper den enn at den står i en binge, men jeg ville nok ikke kjøpt den fordi det er så mye useriøst ute og går angående Chi.. Men nå kan det hende dette ikke er tilfelle heller ;)

Skrevet

For 1-2år siden så dukket det opp 2 jakthunder på gårdsplassen vår i jakta. Han ene hadde Cherry eye og var ikke plaget av det ;) Eieren sku vist oppere det bort like etter også..

Og selvfølgelig er det bedre at noen kjøper den enn at den står i en binge, men jeg ville nok ikke kjøpt den fordi det er så mye useriøst ute og går angående Chi.. Men nå kan det hende dette ikke er tilfelle heller ;)

Må si meg helt enig der, den hunden vil nok få det mye bedre om noen som har tid og anledning til å ta vare på den har den.

Skrevet

Men man selger ikke en syk hund (cherry eye er jo på en måte det), så da kunne man tatt operasjonen først òg så solgt...

Men syns det virker som en litt useriøs annonse jeg da. Står veldig lite om dem, og teksten er skrevet i ett, neste stikkordmessig.

Og viser man tydelig at hunden ser sånn ut,så bør man skrive om det.

Mulig denne personen er seriøs, men da bør den tenke seg litt om før man skriver en ny annonse...

Skrevet

Hvilke hund? Ser ikke link. Og kan Mod vennligs skrive hvorfor de redigerer innlegg? Syns det har blitt mye endringer i det siste noe som er irriterende. Stenging av tråder, redigering. Syns da at de kan skrive en grunn for det (ja noen ganger gjør de det, men ikke alltid) Isåfall endre en tråd tidligst mulig, sånn at ikke folk skriver innlegg og plutselig noen timer etterpå skjønner ikke vi andre noen verdens ting.

Skrevet

Denne gang er det endret fordi det ikke er ønskelig med link til annonser der det er fult navn og nummer.

Man kan diskutere saker på generelt grunnlag, men det er ikke nødvendig å diskutere enkelt saker der personen som har lagt ut annonser ikke har anledning til å kunne svare for seg.

Skrevet

Denne gang er det endret fordi det ikke er ønskelig med link til annonser der det er fult navn og nummer.

Man kan diskutere saker på generelt grunnlag, men det er ikke nødvendig å diskutere enkelt saker der personen som har lagt ut annonser ikke har anledning til å kunne svare for seg.

Men hadde vært greit å skrive hvorfor med en gang så man slipper å spørre etter det!

Jeg lurte på om jeg hadde blitt helt dust! ;)

Skrevet

Hvilke hund? Ser ikke link. Og kan Mod vennligs skrive hvorfor de redigerer innlegg? Syns det har blitt mye endringer i det siste noe som er irriterende. Stenging av tråder, redigering. Syns da at de kan skrive en grunn for det (ja noen ganger gjør de det, men ikke alltid) Isåfall endre en tråd tidligst mulig, sånn at ikke folk skriver innlegg og plutselig noen timer etterpå skjønner ikke vi andre noen verdens ting.

Mod tok vekk linken fordi det ikke er lov å henge ut personer uten at de har mulighet til å forsvare seg!

Selvfølgelig håper jeg at hunden får et godt hjem...Men er dette en useriøs selger, så vil jo hun mest sannsynlig fortsette med sin "virksomhet" så lenge det er kjøpere.... ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...