Gå til innhold
Hundesonen.no

Liten, brun hund selges billig


tuppetroll

Recommended Posts

Neida, fullt så ille er det ikke - men vi har hatt en eksepsjonelt dårlig natt her. Det hele begynte i går kveld da det ble mye piping i buret - alle tre sover i bur om natten, men Mia & Minnie pleier å være rolige - så dermed antok jeg at det var Ace som bråkte. Overhørte litt først, kjeftet litt etterpå, og bannet så høylytt da jeg måtte ut med bikkja klokka 2 for første gang på lenge.. (veldig trøtt nå) Ace ble dritfornøyd - juhuu, ut og leke nå! Hun tisset litt før hun fant en ball og hadde det kul med den i det som virket som en lang stund. <_< Jeg gikk da opp igjen og la meg, og håpet på å få sove litt. Bråket fortsatte, da tok jeg vann i vannskåla og gav alle tre vann - Mia & Minnie var veldig tørste, så da antok jeg at det var det som var grunnen til bråket, og la meg igjen. Bråket ble ikke borte, jeg kjeftet, og til slutt satte jeg bare på Simpsons episode på dataen, tok på meg høretelefoner og snudde meg andre veien. Da hører jeg en lyd ingen hundeeiere liker å høre - sprutbæsj på gang. Hvem er det da som er dårlig? Joda, Minnie - hun står til gjengjeld inne i tøyburet fra plantasjen og driter utover seg selv, Mia og noen tyggebein. Da blir det høylytt bråk fra meg, som ikke har sovet et minutt i hele natt, og jeg kommanderer bikkja til å stoppe (hørt noe dummere kommando ??). Griper et håndkle, hiver rundt bikkja, tar med meg både Mia & Minnie ned og ut, hvorpå Minnie fortsetter sine skitne affærer. Når hun endelig er ferdig bærer jeg henne inn (jeg bor orginalt i 2.etasje, så på dette tidspunkt har vi da vekt hele 1. etasje og alle mammas hunder, samt at en liten tervtott sitter oppe og uuuuuler i buret) og hiver henne i dusjen. Spyler henne ren og tørker henne. Tar så Mia i dusjen og gjentar affæren der. Tar begge to med meg opp, sammen med tørkepapir og håndkle, og et plastikkbur. Da oppdager jeg neste hyggelige overraskelse - tøyburet som Mia & Minnie satt i har jo nettingvegger - sprutbæsj går gjennom slikt.. Så ikke bare er buret totalt sprayet, også alle glassene fra leiligheten min er dusjet ned, samt den rene vasken min. Enden på visa blir at tøyburet flyr ut vinduet, Ace & Mia sitter i et bur, mens Minnie sitter alene i et solid bur som er enkelt vaskbart. Glassene er båret ut på gangen foreløpig, og går vel i en separat vaskemaskin senere i dag. Det komiske er at hver gang jeg har sjekket ut bråket i natt, så har det vært Mia som bråkte, ikke Minnie..Nå skal jeg prøve å få meg noen timers søvn - men det lover jeg; gjentar hun bedriften om noen timer nå så er det en liten, brun hund til salgs - BILLIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Neida, fullt så ille er det ikke - men vi har hatt en eksepsjonelt dårlig natt her. Det hele begynte i går kveld da det ble mye piping i buret - alle tre sover i bur om natten, men Mia & Minnie pleier å være rolige - så dermed antok jeg at det var Ace som bråkte. Overhørte litt først, kjeftet litt etterpå, og bannet så høylytt da jeg måtte ut med bikkja klokka 2 for første gang på lenge.. Ace ble dritfornøyd - juhuu, ut og leke nå! Hun tisset litt før hun fant en ball og hadde det kul med den i det som virket som en lang stund. <_< Jeg gikk da opp igjen og la meg, og håpet på å få sove litt. Bråket fortsatte, da tok jeg vann i vannskåla og gav alle tre vann - Mia & Minnie var veldig tørste, så da antok jeg at det var det som var grunnen til bråket, og la meg igjen. Bråket ble ikke borte, jeg kjeftet, dunket i buret, og til slutt satte jeg bare på Simpsons episode på dataen, tok på meg høretelefoner og snudde meg andre veien. Da hører jeg en lyd ingen hundeeiere liker å høre - sprutbæsj på gang. Hvem er det da som er dårlig? Joda, Minnie - hun står til gjengjeld inne i tøyburet fra plantasjen og driter utover seg selv, Mia og noen tyggebein. Da blir det høylytt bråk fra meg, som ikke har sovet et minutt i hele natt, og jeg kommanderer bikkja til å stoppe (hørt noe dummere kommando ??). Griper et håndkle, hiver rundt bikkja, tar med meg både Mia & Minnie ned og ut, hvorpå Minnie fortsetter sine skitne affærer. Når hun endelig er ferdig bærer jeg henne inn (jeg bor orginalt i 2.etasje, så på dette tidspunkt har vi da vekt hele 1. etasje og alle mammas hunder, samt at en liten tervtott sitter oppe og uuuuuler i buret) og hiver henne i dusjen. Spyler henne ren og tørker henne. Tar så Mia i dusjen og gjentar affæren der. Tar begge to med meg opp, sammen med tørkepapir og håndkle, og et plastikkbur. Da oppdager jeg neste hyggelige overraskelse - tøyburet som Mia & Minnie satt i har jo nettingvegger - sprutbæsj går gjennom slikt.. Så ikke bare er buret totalt sprayet, også alle glassene fra leiligheten min er dusjet ned, samt den rene vasken min. Enden på visa blir at tøyburet flyr ut vinduet, Ace & Mia sitter i et bur, mens Minnie sitter alene i et solid bur som er enkelt vaskbart. Glassene er båret ut på gangen foreløpig, og går vel i en separat vaskemaskin senere i dag. Nå skal jeg prøve å få meg noen timers søvn - men det lover jeg; gjentar hun bedriften om noen timer nå så er det en liten, brun hund til salgs - BILLIG!

Huff det skal ikke være enkelt med syke hunder i hus, spesielt når det er om natten(har erfart det der selv ja) jeg føler med deg :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars deg.. :icon_redface: Jeg kjenner meg igjen..

Eso var litt plaget med rennende bæsj når han var mindre. Han sover ikke i bur, så for å si det sånn, så våknet jeg klokka 2 om natta av en herlig lukt. Tiss og bæsj ut over hele rommet, mmmm! Blæh..

Føler med deg... Men når du har fått sovet litt nå, så blir nok ting lettere, hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver på en sånn sinnsyk bra måte. at man ikke kan gjøre noe annet enn å smile og le :icon_redface:

Men skjønner at det er frustrerende... Hvertfall når den driter ned alt som er å drite ned...

Håper det har gitt seg nå da, og du fikk en god natts søvn :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si som de andre, du skriver på en så bra måte at man kan ikke la være å humre litt :icon_redface:

Godt å få ut frustrasjonen litt også kanskje?

Håper Minnie blir bra i magen da!

Og hvis hun skulle finne på noe tull igjen så kjøper jeg gjerne henne (må bare overtale noen foreldre først og litt sånn... meeen) :lol:

Men, vi får vel håpe det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Stakkars små! (og stakkars deg som må vaske etter dem)

Nei det er ikke morro med slikt... men det er vell ting man må leve med så lenge hunden er i hus B)

Håper den brune ikke er å finne på finn.no, og at mor sover søtt nå :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, må le litt jeg åsså :icon_redface::lol:

Husker at jeg våkna av at Miko kasta opp i buret sitt, så tok jeg han med ut i stua, da rant det ut bjæs rundt på hele gulvet, fytti for en stank! <_<

Å da ville ikke mamma tørke nei, for da var det MIN hund :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, fullt så ille er det ikke - men vi har hatt en eksepsjonelt dårlig natt her. Det hele begynte i går kveld da det ble mye piping i buret - alle tre sover i bur om natten, men Mia & Minnie pleier å være rolige - så dermed antok jeg at det var Ace som bråkte. Overhørte litt først, kjeftet litt etterpå, og bannet så høylytt da jeg måtte ut med bikkja klokka 2 for første gang på lenge.. Ace ble dritfornøyd - juhuu, ut og leke nå! Hun tisset litt før hun fant en ball og hadde det kul med den i det som virket som en lang stund. <_< Jeg gikk da opp igjen og la meg, og håpet på å få sove litt. Bråket fortsatte, da tok jeg vann i vannskåla og gav alle tre vann - Mia & Minnie var veldig tørste, så da antok jeg at det var det som var grunnen til bråket, og la meg igjen. Bråket ble ikke borte, jeg kjeftet, dunket i buret, og til slutt satte jeg bare på Simpsons episode på dataen, tok på meg høretelefoner og snudde meg andre veien. Da hører jeg en lyd ingen hundeeiere liker å høre - sprutbæsj på gang. Hvem er det da som er dårlig? Joda, Minnie - hun står til gjengjeld inne i tøyburet fra plantasjen og driter utover seg selv, Mia og noen tyggebein. Da blir det høylytt bråk fra meg, som ikke har sovet et minutt i hele natt, og jeg kommanderer bikkja til å stoppe (hørt noe dummere kommando ??). Griper et håndkle, hiver rundt bikkja, tar med meg både Mia & Minnie ned og ut, hvorpå Minnie fortsetter sine skitne affærer. Når hun endelig er ferdig bærer jeg henne inn (jeg bor orginalt i 2.etasje, så på dette tidspunkt har vi da vekt hele 1. etasje og alle mammas hunder, samt at en liten tervtott sitter oppe og uuuuuler i buret) og hiver henne i dusjen. Spyler henne ren og tørker henne. Tar så Mia i dusjen og gjentar affæren der. Tar begge to med meg opp, sammen med tørkepapir og håndkle, og et plastikkbur. Da oppdager jeg neste hyggelige overraskelse - tøyburet som Mia & Minnie satt i har jo nettingvegger - sprutbæsj går gjennom slikt.. Så ikke bare er buret totalt sprayet, også alle glassene fra leiligheten min er dusjet ned, samt den rene vasken min. Enden på visa blir at tøyburet flyr ut vinduet, Ace & Mia sitter i et bur, mens Minnie sitter alene i et solid bur som er enkelt vaskbart. Glassene er båret ut på gangen foreløpig, og går vel i en separat vaskemaskin senere i dag. Nå skal jeg prøve å få meg noen timers søvn - men det lover jeg; gjentar hun bedriften om noen timer nå så er det en liten, brun hund til salgs - BILLIG!

Stakkars, stakkars HUND! Her har du i detalj beskrevet grunn nummer syvutsenogfjørtimilliarder for IKKE Å SPERRE HUNDEN INN I BUR.

Jeg blir så f*****na!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, stakkars deg og lille sykdomssprederen din :icon_redface:

Jeg vil bare informere om at jeg tar gjerne i mot den lille brune hunden, men buret kan du egentlig bare beholde ;-) Hihihihihi...

Gud jeg er glad for at jeg aldri har opplevd dette med Sofus dah..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars, stakkars HUND! Her har du i detalj beskrevet grunn nummer syvutsenogfjørtimilliarder for IKKE Å SPERRE HUNDEN INN I BUR.

Jeg blir så f*****na!

Må si meg litt enig i dette.

Jeg ble og temmelig overrasket når jeg leste at du tok på høretelefoner og bare snudde deg rundt, mens hunden bråket i buret sitt. Antakelig er det for en grunn liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars, stakkars HUND! Her har du i detalj beskrevet grunn nummer syvutsenogfjørtimilliarder for IKKE Å SPERRE HUNDEN INN I BUR.

Jeg blir så f*****na!

110 % enig med Lotta her!! :icon_redface: Sett dere inn i hundens situasjon.. hvor "gøy" hadde d ikke vært å være innstengt på et rom når man desperat må på do.. Virkelig morsomt! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg litt enig i dette.

Jeg ble og temmelig overrasket når jeg leste at du tok på høretelefoner og bare snudde deg rundt, mens hunden bråket i buret sitt. Antakelig er det for en grunn liksom...

Dere må gjerne prøve å gjøre det til en diskusjon om burbruk, men der er jeg konsekvent - hundene sover i bur om natta. De har god plass, og lider ingen nød. Likevel har Mia holdt på sånn de siste nettene at hun piper og småbråker fordi hun mye heller vil ligge i senga enn i buret. Etter at de hadde fått vann, Ace var luftet og alle tre hadde gjort sine ting før de la seg regnet jeg med at det var bare mas om kos. Om det var feil eller ikke kan man jo lure på, men dette er OT, og jeg ville satt pris på det om dere lot dette ligge for nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må gjerne prøve å gjøre det til en diskusjon om burbruk, men der er jeg konsekvent - hundene sover i bur om natta. De har god plass, og lider ingen nød. Likevel har Mia holdt på sånn de siste nettene at hun piper og småbråker fordi hun mye heller vil ligge i senga enn i buret. Etter at de hadde fått vann, Ace var luftet og alle tre hadde gjort sine ting før de la seg regnet jeg med at det var bare mas om kos. Om det var feil eller ikke kan man jo lure på, men dette er OT, og jeg ville satt pris på det om dere lot dette ligge for nå..

Tuppetroll, skjerp deg! Du kan finne så mange bortforklaringer og unnskyldninger du bare orker - historien du forteller her vitner om usedvanlig dårlig skjønn, total mangel på kunnskap om egne hunder og elendig impulskontroll.

At du i tillegg er ute av stand til å ta kritikk og innse at du har gjort en gedigen feilvurdering er ikke særlig flatterende i det hele tatt.

Og, man behøver ikke å være mørkhåret for å skjønne at hunder som

a: driter ut både seg selv og burkameraten har alt for liten plass å bevege seg på (hadde de hatt nok plass så hadde de fjernet seg når bæsjen rant)

b: piper og pistrer når de blir lagt i bur ikke trives der, og ikke burde vært der. Dersom du har problemer med å få senga di i fred om natta så får du ta deg bryet med å oppdra hundene dine ordentlig, ikke legge dem i bur

Jeg gir totalt bengen i om du vil la dette ligge, det du utsatte hundene dine for i natt var under pari!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, joda, dere står selvfølgelig fritt til å mene det dere vil. At jentene ikke har god nok plass i buret fordi Minnie greide å få Mia også skitten, er tull. Da er dere tydeligvis ikke kjent med fenomenet sprutbæsj. Buret er like stort som tøyburet man får kjøpt på Ellos, og de har veldig god plass der inne...

Men, fanatikere som dere finner man alltid, overalt - bikkjene mine kommer til å fortsette å sove i bur, så gå og kjeft på noen andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Lotta og quest her. Mine hunder sover også i bur om natten de har vert sit store bur og elsker det. De går in dit selv når de er trøtte. Og de bråker absolutt ALDRI. Hadde samme problemet en av dem begynnte å bråke her om natten og da viste jeg med EN GANG at det var noe galt og gikk ut med hun som bråkte. Hadde de bråket i buret til vanlig hadde de ikke trengt å sove der! Dette gør de helt frivillig. Døren er ikke låst igjen men bare lukket. grunnet til at de bråker er at de ikke går ut av buret før jeg sier vær så god :icon_redface: Før det sitter dem og piper om det er noe galt selv om døren er åpen.

Men jeg må si en ting at dette har skjedd en annen ting er å fortelle det til alle andre sånn at alle ler av hunden din. Dette er absolutt ikke noe morsomt! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg må si en ting at dette har skjedd en annen ting er å fortelle det til alle andre sånn at alle ler av hunden din. Dette er absolutt ikke noe morsomt! :icon_redface:

Så hyggelig for deg at du har det perfekte hundehold - historien er ikke skrevet for at alle skal le av hunden min, men jeg greier faktisk å se det tragikomiske i situasjonen. Trist for Minnie at hun ikke fikk mamma til å skjønne hva som var galt, men hun ble som sagt tatt ut med en gang da, og har fått diarestoppende. Bikkja har det ikke vondt - så slutt å fremstill meg som en dyremishandler her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk takk!  Bli spennende dette! Gubben tar seg av jakta, mens jeg skal kose meg med turer, snørekjøring, litt utstilling og annet gøy 🤩  Blir interessant å se hvordan gammelhunden tar det, hun er 11år nå, men kvikk og rask. Er forberedt på at de må holdes adskilt en stund, så har gjort en del forberedelser i huset, har mulighet dele av alle rom og etasjene.   
    • Oi, Haldenstøver, det er gøy!! Gratulerer så mye med søtnosen😍
    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...