Gå til innhold
Hundesonen.no

Rottweilervalp

Mirai

Recommended Posts

Bare lurer litt angående rottweilervalp! :icon_redface: Hvor mye skal man aktivisere en? F.eks når den er våken, den trenger ikke å bli lekt med hele tiden, den skal få være i ro og sulle med sitt? Tenker da fordi det er en ellers ganske aktiv rase.

Den er ganske intens på valpebitingen sin. Hva er beste metode å avlære dette? Noen ganger får han helt anfall. Metoden som blir brukt er å "nei'e" han til han slutter.

Hva er viktige punkter med tanke på rasen, av sosialisering og aktivisering som valp? Jeg vil så gjerne se at dette vokser opp til å bli en rolig og fornuftig hanne :lol: Skal man da ta han med på tur med eldre og roligere hunder, samt lek med jevnaldrende?

Takk for eventuelle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker ikke jeg kun rottis, men husk på at vil man ha en rolig voksen hund, begynner man med å få den rolig som valp. Det vil si - ikke herje med den hele tiden når den er våken,og legge gode rutiner allerede fra dag en.Det fine med veldig mange rottiser er "av og på" knappen de har, slik at de er rolig hjemme og "slått på" på trening - bare husk at den knappen må fremtrenes litt. :icon_redface:

Ang valpebiting, så hadde jeg hylt istedet,og lært inn "nei2 under litt roligere omstendigheter, ikke når hunden er i hundre i lek...tenk deg denne hunden 50 kg tyngre - du vil gjerne at "nei" funker også når den ikke er giret opp.

Men jeg tror du klarer dette fint jeg da - du er fornuftig og flink med hunder - det jeg kjenner av deg hvertfall !

Eldre,rolige og GREIE hunder er veldig, veldig bra! Lek med jevnaldrende er og helt supert. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer litt angående rottweilervalp! :icon_redface: Hvor mye skal man aktivisere en? F.eks når den er våken, den trenger ikke å bli lekt med hele tiden, den skal få være i ro og sulle med sitt? Tenker da fordi det er en ellers ganske aktiv rase.

Den er ganske intens på valpebitingen sin. Hva er beste metode å avlære dette? Noen ganger får han helt anfall. Metoden som blir brukt er å "nei'e" han til han slutter.

Hva er viktige punkter med tanke på rasen, av sosialisering og aktivisering som valp? Jeg vil så gjerne se at dette vokser opp til å bli en rolig og fornuftig hanne :lol: Skal man da ta han med på tur med eldre og roligere hunder, samt lek med jevnaldrende?

Takk for eventuelle svar.

Sorry, Julie, dette er fullstendig OT, men har du fått deg en rottis valp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå løper det en liten Aiko rundt beina mine her :P

Nei, jeg har ikke det. Hehe.. Er en venn/noen jeg kjenner som har fått seg valp ;) Nydelig liten dott. Må jo si han er utrolig sjarmerende, og tanken på rottweiler var plutselig ikke så umulig ;)

Jeg vil gjerne se den lille krabaten vokse opp til å bli en stabil hanne - ikke en av disse pesende, utagerende grusomme tilfellene. Derfor tenkte jeg noen tips kunne være på sin plass :P Han og Mona har møtt hverandre, og det gikk veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...