Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundevesker/Reisevesker

Recommended Posts

Skrevet

Noen som vet om noen bra reisevesker for hund? Helst ikke alt for stive i prisen... Har en fra zoosupply nå, det er en sånn billigutgave. Den er grei nok, men synes den er litt merkelig. Det er sånn mykt tak som hele tiden detter sammen, og da blir det jo mindre plass til henne inni der. Synes de har mange fine på petshopgirls, men de er så dyre :)

• 2 weeks later...
Skrevet

De har vel ikke hundevesker der, har de det? Trodde de bare hadde vesker med hunder på..? hehe :) Har sååå lyst på en sånn papillon glitter veske da, så skjønne!

Skrevet

Samme problem som deg lilleariel.. Jeg blir nødt til å fly endel (pappa bor i trondheim) med min kommende lille hund, og tenkte da selvsagt å kjøpe flygodkjent veske til den.. Men så himla dyre på petshopgirls! Så forslag mottas med takk:)

Skrevet

i rusen over ventende 1.valp så smalt jeg tilog betalte nesten 1600 kr for flygodkjent bag på pet shop girls.. huff.. var tungt å betale regninger den mnd ja:) hehe.. skal ikke være greit! men er veldig glad for at jeg invisterte i den nå da.. skal hente to valper i stavanger med den og bruker den til bur i bilen til speedy:) og seng når vi er på besøk hos folk!!! Beste kjøpet jeg har gjort:)

Skrevet

hva med nille da :oops:

de hadde jo reise bagger til hunder har en her da en den skal jeg ha selv da og jeg betalte 180 kr tror jeg

Skrevet
Samme problem som deg lilleariel.. Jeg blir nødt til å fly endel (pappa bor i trondheim) med min kommende lille hund, og tenkte da selvsagt å kjøpe flygodkjent veske til den.. Men så himla dyre på petshopgirls! Så forslag mottas med takk:)

hehe :D samme her, bare at pappa bor i oslo, og jeg flyr fra trondheim :P

Skrevet
i rusen over ventende 1.valp så smalt jeg tilog betalte nesten 1600 kr for flygodkjent bag på pet shop girls.. huff.. var tungt å betale regninger den mnd ja:) hehe.. skal ikke være greit! men er veldig glad for at jeg invisterte i den nå da.. skal hente to valper i stavanger med den og bruker den til bur i bilen til speedy:) og seng når vi er på besøk hos folk!!! Beste kjøpet jeg har gjort:)

Jeg er litt usikker på om de baggene blir for små når LiLi blir voksen... Men de er jo veldig stilige da :D Hvordan er det egentlig med lufting på dem? De ser kanskje litt tette ut...

Skrevet

Tenkte også på det om de kanskje ble for små.. Så greit, da kan vi kanskje møtes i Oslo eller trondheim eller etellerannet (ta fly sammen en gang du skal ned og jeg opp, eller omvendt?) sammen med papillonene våre? hehe, så søtt:p Hadde vært gøy iallefall.. Møttes i oslo en dag (skal du nedover i sommer?).. Vel, hvis du har lyst. Jeg kjenner iallefall ikke mange med miniatyrhunder, så jeg hadde syntes det hadde vært veldig bra!

Skrevet
Tenkte også på det om de kanskje ble for små.. Så greit, da kan vi kanskje møtes i Oslo eller trondheim eller etellerannet (ta fly sammen en gang du skal ned og jeg opp, eller omvendt?) sammen med papillonene våre? hehe, så søtt:p Hadde vært gøy iallefall.. Møttes i oslo en dag (skal du nedover i sommer?).. Vel, hvis du har lyst. Jeg kjenner iallefall ikke mange med miniatyrhunder, så jeg hadde syntes det hadde vært veldig bra!

Hvor bor du da? Weeee, hadde jo vært kjempegøy! :D Jeg kjenner heller ikke mange med miniatyrhunder, dessverre! Skal dit i sommer ja! Skal på begge utstillingene i Vormsund, både 17 og 18 juni, og 16 og 17 juli. I juni kommer jeg ikke til å være i oslo, da bare kjører vi ned. Men i juli, rundt den utstillingen, da skal jeg være hos pappa.

Skrevet

Bor i Asker, like ved Oslo.. jeg får jo valpen på 14-19 juli utstillingen, men skal være i Asker hele Juli, så lett å møtes:) Ellers så bor pappa på Ranheim på veien fra Trondheim til Værnes.. Liksom:p Du er 17, ikke sant?

Skrevet

Regner forresten med at jeg kommer på dne første også.. Kanskje sammen med Gordon setteren Frøya:) Hun har iallefall godt av å se hunder som kan oppføre seg pent, hehe..

Skrevet

Oki :P jepp, jeg er 17 ja! Får ta deg n tur med setteren da vet du :D Hadde vært gøy å møte den nye valpen og da, men spørs vel hvor lenge etter det jeg blir der...

Guest Vicky
Skrevet

dere er heldige som kan ha hunden i veska. Min er for stor.... :D

Skrevet
dere er heldige som kan ha hunden i veska. Min er for stor.... :P

Får kjøpe deg en stor veske da vet du :P:D

Guest Vicky
Skrevet

haha... men hun er så tung.... hun veier cirka 17 kilo, så jeg har lite lyst til å bære henne. Gjorde det når hun var liten da... Hadde henne med i bag når jeg var på skoletur.. hun orket ikke bestandig å gå hele veien :D

Skrevet
http://www.orionhundesenter.com/Hundeutstyr.htm

"Portable Pet Home er kompakte og har lav vekt. Kan brukes både inne og ute. Laget av vannavvisende solid polyester

med solid PVC bunn og har gjennomsiktig dør av netting og justerbar ventilasjon i alle fire sider. Veldig enkel å sette opp.

Inkludert: Bæreveske, barduner/plugger for utendørsbruk"

Jeg tror det er en bæreveske for å ha portable pet home'n i :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...