Gå til innhold
Hundesonen.no

utforsking av verden for en valp...


Ylle88

Recommended Posts

Skal man la hunden få snuse påalt mulig og spise på omtrent alt mulig.

Et eksempel. Når man er ute å går tur med hunden og han snuser på en busk, og hopper opp og tar en bit av den. Skal man da la han tygge på den og la han selv oppdage at han kan bli uvel i magen og lignende?

Eller skal man si nei, fy eller noe og ta fra han det han har i munnen?

Jeg føler meg litt slem hvis jeg ikke skal la valpen få snuse og smake på verden og utforske den som han selv vil. Jeg vet at spesielt sopp kan være farlig for en valp å få i seg, for den kan være giftig.

Men det kan jo enkelte planter og sånn og være, og jeg vet ikke hvem som er det og hvem som ikke er det.

Hva ville dere gjort? Eller hva pleier dere å gjøre?

Ylle88 - (har hund for første gang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg litt kunnskap. Sjekk ut hvilke vanlige planter i ditt nærområde som er giftige og pass på at valpen holder seg unna disse.

Jeg har hørt at voksne hunder har gift-vett, mens valper ikke er helt kapable på dette området. Min lille valp, Poppy, biter og smaker på det meste, også planter som er giftige. Heldigvis er hun så dårlig på å bite at hun ikke en gang klarer å ta kål på en løvetann, men jeg passer likevel på når vi er et sted hvor jeg vet det vokser farlige ting.

Vi følger den gylne middelvei: Poppy får snuse og smake på det meste, men vi tar henne bort fra det som kan være skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi bor i et borettslag så er det planta en del planter der som jeg ikke vet noen ting om. Men det å skaffe seg kunnskap om disse plantene var smart. =)

Jeg lar han få snuse på alt jeg og, og tar han vekk hvis jeg ser han tar noe i munnen som jeg vet kan skade han på noen måte. Men det er ikke alltid godt å vite hva som kan skade han. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi bor i et borettslag så er det planta en del planter der som jeg ikke vet noen ting om. Men det å skaffe seg kunnskap om disse plantene var smart. =)

Jeg lar han få snuse på alt jeg og, og tar han vekk hvis jeg ser han tar noe i munnen som jeg vet kan skade han på noen måte. Men det er ikke alltid godt å vite hva som kan skade han. =)

La han snuse men ikkje ete. Trur det er greiest å vere på den sikre siden til han blir litt eldre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...