Gå til innhold
Hundesonen.no

Til eiere av japansk spisshund


Iren

Recommended Posts

Lurer på når den japanske spisshunden er fullt utvokst? Har en selv.. men husker ikke når han stoppet å vokse. Hunden til søsteren min er nemlig 1 år, og dobbelt så liten som min.. Vet jo at de kommer i forskjellige størrelser.. men lurer altså på når de stopper å vokse?

På forhånd takk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hannhundene slutter å vokse i 6mndrs alder.

tispene slutter å vokse ved første løpetid som de som regel får ved6 mndrs alder. så da kan en vell si at de slutter åvokse når de er rundt 6 mndr uansett.

selv har jeg en tispe som er stor (38cm som er maks for hannhunder) og en datter fra denne tispen som er mye mindre,har ikke målt henne enda men hun er innenfor standardene i hvertfall.

hvis en leser standarden på japanerene så står det jo30-38cm på hannhunder og noe mindre på tispene, men japanere som er lavere enn 30cm (uansett kjønn) blir sett på som liten hvis du stiller ut hunden.

det jeg har lagt merke til no for tiden er at japanerene som stilles no for tiden blir bare større og større og overskrider standarden og alikavell gjør det bra(synes ikke at det er riktig), jeg kan ikke akkurat si at det er noe kjekt for osss om har dem innenfor den standarden som er satt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...