Gå til innhold
Hundesonen.no

Unormalt mye tissing


Ametyst

Recommended Posts

Jeg har en valp på 5 måneder som har begynt å tisse unormalt mye. Han er flink til å ikke tisse dersom vi lufter ham annenhver time på ettermiddagen, mens formiddagen og natten sover han og tisser aldri. De siste tre dagene har han imidlertid kommet helt ut av den normale "rytmen". Han har tisset samtidig som han har drukket av vannskåla, og senest i formmiddag så tisset han utover hele soveromsgulvet. Jeg har aldri sett så mye tiss i hele mitt liv! Normalt så tisser han aldri på soverommet, siden han sover der. Og han har en enorm tørste. Han har drukket ca 4-5 vannskåler hver dag -noe som tilsvarer ca 6-7 liter vann. Vi har ringt til veterinær og ble anbefalt å komme innom når drop-in'en åpner kl 16.30 i dag. Men jeg vil gjerne vite om det er noen som har erfaring med noe tilsvarende? Jeg har tenkt at han kanskje har en urinveisinfeksjon, men er usikker. Det er første gang jeg har valp, så jeg vet ikke så mye om dette -annet enn at dette er helt unormalt i forhold til hvordan han pleier å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund hadde også en sånn periode rundt 4-måneders alderen, men etter å ha tatt prøver, så var det ingenting galt, og han stoppet av seg selv.

Men som du sa, så kan det godt være urinveisinfeksjon, lurt å ta den turen til vet. med en urinprøve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...