Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere som har Skole og Jobb og som bor alene..


jeanette-k

Recommended Posts

Som overskriften sier er hunden mye alene hjemme??

T.d. dere er på skole også skal dere på jobb etterpå.Har dere da noen som kommmer å passer den/lufter den, eller har dere tid til å reise hjem å lufte den/ta den med på jobb??

Jeg må flytte nå til høsten for å fortsette på skolen og lurer på å skaffe meg en jobb. Men jeg er redd for at Bono blir for mye hjemme ålene. Er det en mulighet å kanskje skaffe en voksen hund som kan vere ålene hjemme sammen med han eller bør jeg finne noen som kan ha han? Jeg kjenner ingen der og vet ikke om noen som driver med hundepass (har heller ikke råd til det). Bør jeg heller kanskje satse på en helge jobb?? Men da bruker jeg jo de fri dagene jeg kan reise hjem.. Er det noen som kan hjelpe meg med dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du på skolen mange timer hver eneste dag og så på jobb etterpå? Det kommer jo helt an på hvordan du legger opp dagen om hunden er alene.

Selv studerer jeg på universitetet i ås og jobber endel. Nå har jeg to stykker, men har ikke alltid hatt det. Har hatt dem med meg mye i bil, men nå ligger dem stort sett hjemme hvis jeg er borte. Hvor lenge de er alene kommer an på hva jeg har å gjøre den dagen. Noen dager har jeg ikke noe å gjøre, andre har jeg veldig mye. Det at de en dag i mellom er veldig mye alene ser ikke jeg på som noe stort problem, så lenge de blir aktivisert mellom slagene (f.eks. mellom skole og jobb). Så lenge de er i trygge miljøer og ikke har seperasjonsangst går alt strålende likevel. De holder seg aldri mer enn 8 timer før jeg er hjemom og lufter. Og når jeg ikke er på jobb eller skole er jeg sammen med dem hele tiden. De trives godt, og sover når jeg ikke er til stede. Jeg gjorde akkurat det samme da jeg bare hadde en hund, så det var ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden er alene mens jeg er på skolen, ca. 7 timer, det synes jeg er nok, så jeg prøver å være sammen med henne mesteparten av den resterende tiden. Selvsagt hender det at jeg skal noe hun ikke kan være med på etter skolen, men som regel er hun sammen med meg hele tiden. Jeg har også tenkt på dette med jobb, men i så fall må jeg ha en jobb hvor jeg kan ta med hunden, eller jobbe i helgene. Jeg har rett og slett ikke samvittighet til å la hunden være alene både mens jeg er på skolen og på jobb, og jeg har ingen til å passe henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber jo 100% i barnehage og har tillegg en ekstra jobb noen ettermiddager og helger!

Der liker jeg ekstra jobben ja. Det er på Viking.

Jeg har en bil er hjemme hele tiden, men må dra å hente en hund hvis de ringer meg. Da kan Tini bli med å sitte i bilen eller bli hjemme. Så det er en ganske behagelig jobb.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt ann på her men Gizmo er ikke mer enn 7 timer pr dag hverfall syns dette er nok da! Hundene har godt av og være alene hjemme noe timer da men ikke for mye syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi på jobb og skole hele dagen. To ganger i uka er det korps, så da er både mor og barn borte på det noen timer om ettermiddagen. Da passer jeg på å trene søk + lydighet før vi skal bort igjen, slik at hunden er passe sliten. Når vi kommer hjem, får hun en skikkelig god kveldstur! Det går helt greit. Tror egentlig det er værst for meg og samvittigheten min!

Det er på mange måter lettere å gå fra Fibi som jeg vet at blir trent og stimulert skikkelig. Hun skal jo faktisk hvile imellom slagene. Da vi bare hadde "kose"hund, var det verre å gå i fra, fordi jeg tror han var mer udefinert avhengig av meg som selskapsdame!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke først vært på skolen en hel dag, for så å reist på jobb etterpå. Min er hjemme alene enten mens jeg er på skolen eller på jobb, og det går fint, selv om det ikke er helt optimalt. Hvis det blir ekstra lenge en dag får jeg naboen til å lufte ham litt i mellomtiden hvis det passer sånn.

Hadde jeg hatt bil hadde jeg tatt ham med der. Har du mulighet til det? Hvis ikke ville jeg absolutt satset på helgejobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber fulltid og er borte i 8 timer. Men så har jeg en samboer som drar på jobb når jeg kommer hjem, så Hera er ikke alene. Men så sover samboeren min til både 1 og 2 noen ganger(jobber natt) så hun ligger jo iro mye om dagen, men hun er ikke helt alene fordet. Så hvis vi begge hadde hatt fulltidsjobber så vet jeg ikke om jeg ville ha hatt hund.SÅnn for hundens sin del. Selv om de fleste lar hundene ligge hjemme, så syns jeg litt synd på dem. :P men men, det år jo som oftes bare bra.. De gangene jeg og sambo har jobbet samtidig på dagen, har han hatt mulighet til å dra hjem innimellom og lufte henne, og sånn. Så sånn sett går det greit. Men det har bare vært en uke i slengen dette har skjedd. at hun må være alene hele dagen. Så vi jobber ganske "hundevennlig". Men hadde jeg vært alene, ville jeg prøvd å fått en hundepasser til å hatt henne en og annen dag i uken, slik at det ikke har blitt hver dag en hel uke som hun måtte ligge inne alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig ikke 8 timer gjør noe jeg, Djervekvinnen... Jeg liker det ikke helt, men hvis jeg tenker etter hvordan hunden min faktisk oppfører seg, så har jeg ingen grunn til å bekymre meg. Men da synes jeg det er viktig at man er sammen med hunden ellers i døgnet, og ikke drar på jobb etter en time, slik som trådstarters problemstilling er. Da ville jeg tatt den med i bilen eller endret jobbsituasjon, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg går bare på skole 2 ganger i uka(akkuratt nå). jeg jobber ofte kvelder og endel helg. men da er foreldrene mine hjemme eller så henter typen min han. den nye hunden har ikke vert hjemme alene mer enn toppen 1 time, men det blir nok mer etter hvert! jeg hadde funnet meg en helge stilling.. man er ofte sliten etter skole, og må hvile litt mellom skole og arbeid. etter arbeid er man (jallefall jeg) døts trøtt! hvis du ikke har lange arbeids dager, er det veldig bra om du kan ta hunden med deg i bilen.. (hvis den liker bil:) ) de merker ikke at de er alene på samme måte da.. jeg har også naboer som kan lufte han(bare så det er nevnt..) og det er en stor fordel. det er bra hvis noen kan få lufte hunden i 10 min i løpet av arbeidsdagen! tidligere gjikk vi hjem i pausen og luftet hunden. slit, men hunden hadde jammen godt av det! lykke til med jobben, skolen og hunden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...