Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor lenge varer


Thetis

Recommended Posts

Hei, jeg har en nydelig :D mellomstor blandingstispe og hun har løpetid. Dette er vel tredje gangen hun har løpetid og hun er nå 2 år. Denne gangen kjøpte vi en tispetruse som er helt bedårende i :D , flink er hun også å ha den på seg.

Mitt spørsmål er; hvor lenge er det normalt at løpetiden varer? Jeg synes hun går/blør lengere denne gangen en de forrige, men det kan bare være min hukommelse som spiller meg et puss. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpetiden varer ca tre uker, og tispene står ca en uke av disse tre (den midterste), men noen står kun et par dager mens andre kan stå oppimot to uker nesten. Hvor lenge og mye de blør varierer veldig. Noen blør kun litt den første uka, mens andre blør mye gjennom alle tre ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

hei

hvordan kan vi sjekke at hun er klar ?

uten å ha en hannhund til stede?

vil gjeren ha vår til parring ... men er i tvil når hun er klar.... for vi skal ha henne til en hannhund et godt stykke unna oss...

hilsne laila

Hvis du klør henne litt nær haleroten, vipper hun halen til side. Da er hun klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

hvordan kan vi sjekke at hun er klar ?

uten å ha en hannhund til stede?

vil gjeren ha vår til parring ... men er i tvil når hun er klar.... for vi skal ha henne til en hannhund et godt stykke unna oss...

hilsne laila

Det med "halevipping" er ikke alltid helt til å stole på da enkelte tisper gjør dette før de er klare.

Det beste er å se på vulva. Når hevelsen er gått noe ned, den blir myk og trekkes noe oppover, og blodet er tynnere og lysere - Da bør hun være klar. Det vanligste tidspunktet er 10-14 dagen i løpetiden. Seln parret jeg på dag 14- 15 denne gangen, og det virker som om det blir et stort kull. Den vanligste feilen er å bli for utolmodig og parre for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...