Gå til innhold
Hundesonen.no

bjeffer om natta


janne&kenny

Recommended Posts

hunden som jeg låner og skal kanskje overta bjeffer om natta! han er 3 år.

fikk han i går. han jeg har ikke sovet så godt i natt, nei... nå er kl. 07.15 og stod opp kl halv 7. jeg våkner hver gang han lager lyd. er dette en måte å si at han savner mammaen sin? det går jo ikke folk rundt i dette nabolagen så ofte om nettene. og han reiser ikke på hodet.. han ligger bare strekk ut og knurrer og bjaffer.. jeg vet at han har hatt en gneldre periode da han stod i gare, men da brukte de sitron bjeffehalsbond.

jeg skjønner ikke helt hvorfor han gjør det... jeg er sikker på at han ikke hører noen hver gang han han gir lyd fra seg... mor stod opp i natt for å ta et glass vann eller noe, da bjeffte han mye sterkere, og da var det jo noe på gang!

men han har jo akkuratt kommet til et nytt hjem... det er jo litt stressende.. skulle tru at hvis han savna mamman sin, at han skulle grine i stedet for å bjeffe (har hørt han grine når jeg slutter å kose med han, og når vi står for lenge i ro når vi egentli skal gå tur...)

vi i denne familien liker ikke at hunder bjeffer for mye.. jeg skvetter hver gang... men det er jo helt naturlig for hunden...

han bjeffer også på dørklokka! jeg ringde på døra hjemme hos meg selv i går kveld, fordi jeg hadde glemt nøkkelen og far måtte komme å låse opp. da bjeffa han som bare det! hehe... på utsia av døra!

håper han roer seg med bjeffinga... men har dere peiling på hvorfor han bjeffer om natta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, ikke så godt å si. Iaf ikke hvis han bare ligger der på plassen og boffer. Jeg ville bare slappet av i noen dager og sett det hele an. Du fikk ham jo nettopp, så mye av boffingen kan jo være fordi han ikke er helt "trygg" på dette nye stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi overtok Solo da hun var 3,5 år. Hun varslet også i et eneste kjør om natta den første tiden. Det var som om hun måtte vende seg til "våre" lyder og sortere ut hva som var greit og hva som var "skummelt". Nå reagerer hun ikke når naboene kommer hjem midt på natten, eller på kvister som slår mot vinduet. Det er igrunnen ikke bjeffing om natten lenger i det hele tatt. Ikke om dagen heller. Tollerne våre varsler når det kommer noen, men det er mer sånn: "tollerhyl" det kommer noen til MEG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger boffer Pippin for å orientere seg. For eksempel hvis han står i langbånd ute og vi forsvinner litt for lenge bak et hjørne. Da kommer det et boff som betyr: Hey, hvor ble det av dere? Hvor lenge skal jeg egentlig stå her alene? Hvis vi roper noe tilbake roer han seg igjen. Når hunder gir lyd fra seg får de jo gjerne respons (oftest "hysj!"), på den måten kan de finne ut hvor folk er, kanskje også hva slags humør folk er i, og samtidig gir de et signal om at de kjeder seg eller føler seg usikker.

Kan det være noe sånt med hunden din? Det roer seg vel når han (evt.) blir husvarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han lå på sia av meg hele natta! han er med meg over alt! tror ikke det er det. tror heller at han ikke er kjent, så han sier ifra når han hører andre lyder.. usikker osv.. men vet ikke hvordan jeg skal reagere.. overse eller kjefte? jeg ble sint når han bjeffa på folk som gikkpå gata når vi kjørte bil. det er litt farlig! jeg fikk han bak i bilen.. han merka at jeg varsint, men gjorde han ingenting! det er vanskelig og overse bjeffing! spesielt når jeg stykker hver gang! jeg blir så nervøs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han lå på sia av meg hele natta! han er med meg over alt! tror ikke det er det. tror heller at han ikke er kjent, så han sier ifra når han hører andre lyder.. usikker osv.. men vet ikke hvordan jeg skal reagere.. overse eller kjefte? jeg ble sint når han bjeffa på folk som gikkpå gata når vi kjørte bil. det er litt farlig! jeg fikk han bak i bilen.. han merka at jeg varsint, men gjorde han ingenting! det er vanskelig og overse bjeffing! spesielt når jeg stykker hver gang! jeg blir så nervøs!

Jeg kan forstå at det er vanskelig å overse bjeffing. MEN, det kan godt være at gutten har merket at dette er en måte å få oppmerksomhet fra deg på! Spesielt hvis du kvepper godt i tillegg. Jeg ville forsøkt å virkelig overse ham. Gjerne gå ut av rommet han er i hvis han bjeffer.

Det kan nemlig være enormt vanskelig å ta ham i bjeffing, vi mennesker har ikke de kjappeste reaksjonene, og dermed er det vanskelig å vite om du tar ham for bjeffingen eller akkurat for det sekundet han er stille...

tanke fra meg til deg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...