Gå til innhold
Hundesonen.no

har hund på lån!

janne&kenny

Recommended Posts

Skrevet

nå har jeg funnet en hund som passer for meg!

han er en blanding mellom puddel og cairn terrier! nå ligger han på sia av meg og jeg skriver med en hånd... han har hatt en slitsom dag! som dere sikkert vet har jeg vert på leit etter dvergschnauser som er over 1 år, men harikke funnet noen. jeg fant denne blandingen på dyrenett i går. snakka med eieren og traff de i dag.jeg ble forelska i han med en gang! han var så lik den andre hunden jeg hadde! (puddelen) så nå sitter vi hos typen min, fordi jeg skal på jobb kl 22- 23 el 24 (opplæring som nattevakt) så han må bli litt kjent... stakkar, han har tatt tog or første gang,tatt stor båt for første gang, og i tilleg vert i 2 hjem! off...det ble mye for han stakkar..

tenk om dette er hunden for meg! han er svart med hvite små hår litt rundt omkring..

han er ikke den fineste hunden jeg har sett, men det var noe med han! han er helt spesiell! han blir bare finere og finere! et problem er at han bjeffer og jeg er ikke vandt til det. (jeg hopper hvergang!)

jeg skal legge inn bilder senere!

håper dette blir min hund! :rolleyes:

Skrevet

takk for d! ja jeg kan legge ut noen bilder når jeg får tatt noen! når vi kjørte hjem igjen, la han seg oppe i hylla bakerst i bilen! hehe han var så kjønn! jeg lurer på hvordan jeg skal klippe han! liker ikke så mye pels i ansiktet (siden jeg er vandt til puddel;) ) hva synest dere? kanskje litt lettere å svare på når dere får se bilder! men skal ikke ha for store forhåpninger.. det er ikke sikkert at han blir min da! plutselig kan noe komme opp... men det ser positivt ut!

Skrevet

nå har jeg hatt Bajas i 5 dager!

hen blir nok hos meg resten av livet! han er en topp kose gutt! Han er litt grinete, og bjeffer endel(noe som vi i denne familien ikke liker så godt!) ellers er han kjempe hund! jeg har prøvd å legge ut bilder, men får det ikke til!! fikk det til tidligere!

jeg gleder meg til å skrive om han på min hund, men jeg har ikke sakt ifra til eieren at jeg vil ha han enda. jeg vil til dyrlegen for en skjekk først.. men jeg har jo bestemt meg egentlig. bare vente til jeg har vert hos dyrlegen.. er blitt utrolig glad i han!

Skrevet

For å legge ut bilder må du først laste de opp en plass på internett eller du kan legge de som vedlegg.

Å laste opp på internett kan du gjøre på ImageShack Bruk adressen som står forran "Direct link to image". Kopier den adressen og sett den inni

[img]*adresse til bilde*[/img]

eller trykk på treet på linja oppfor der du skriver innlegget og lim inn adressen i boksen som kommer opp.

For å legge til bildet som vedlegg så trykker du "Bla gjennom" lengre ned på denne siden, finner bildet og trykker "Legg til dette vedlegget"

Får du det ikke til så er det bare å spørre.

Skrevet

Så morro ;)

Håper alt er i orden med ham :D

Bjeffingen er det sikkert en del her inne som har råd om hvordan du kan "få bort"!

*Venter på bilder ja ;)*

Skrevet

Grattis med ny hund!

Når det gjelder klipping er jeg enig med deg...liker heller ikke så godt "hårete" fjes!

Syns han ligner såpass mye på puddel at han med fordel kan barberes både på snute, labber, rundt haleroten og på magen.

Ellers fins det en super kjekk frisyre som endel puddler har som han ville kle.

Ører og hale er kort barbert. Med 10-15 eller 30 skjær. Kroppen blir klippet med 4 skjær, mens toppen, nakken og beina blir klippet med saks. Det skal værer "hestemanke", moderat topp og "bukser".

Jeg er desverre helt elendig når det gjelder å legge ved bilder...så derfor en beskrivelse av den frisyren jeg ville valgt.

Hell og lykke med din nye hund...en utrolig artig blanding ;)

Skrevet

takk for svar! jeg trur jeg skal barbere han på nesa.. men han har litte kortere nese enn puddelen.. men vi får se til neste klipp! han hater å klippe neglene da.. off.. han har lange!

Skrevet

i dag har jeg sakt ifra til eieren at jeg vil ha han, så nå ER HAN MIN! weee! vi var hos dyrlegen i dag! han var helt fin! men hadde litt tannstein bak i jekslene og hun måtte tømme analkjertlene hans. han fikk også vaksinen sin! nå r alt helt topp! utenom klørna som jeg må lippe.. off.. noe av det verste jeg vet!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...