Gå til innhold
Hundesonen.no

Heisann

milie

Recommended Posts

:oops: Har ikke målt henne :oops: hehe.. Ikke veid henne på en stund heller faktisk. Må få gjort det en dag. Er vel ikke lenge til hun skal til dyrlegen igjen heller. Huff, jeg er så distre :D Det er faktisk neste mandag ser jeg nå. Så da får jeg kanskje målt henne også. Hun har i alle fall vokst masse! Tror nok hun er over 1.5 kg nå! Var 1.2 sist jeg veide henne.

Hehe.. :D Blitt stor jente, jo! :D

Gleder meg til å hilse på henne! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Blir kjempegøy! Skal du bo hos Ina, eller? Hadde vært gøy å møttes et annet sted enn på utstillingen også, sånn at de kunne fått løpe og leke litt :)

Har ikke snakket om det på en stund nå, men sist vi snakket om det, så tenkte vi det, ja :) Får se hva vi finner ut.

Hmm.. Ja.. Vi får snakke litt med Ina og kristina, så finner vi sikkert på noe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeee :) :) :) Det blir dritkult! Gleder meg allerede :D Lurer på hvem som er minst av Billy og quote]

:oops: Har ikke målt henne  :oops: hehe.. Ikke veid henne på en stund heller faktisk. Må få gjort det en dag. Er vel ikke lenge til hun skal til dyrlegen igjen heller. Huff, jeg er så distre  :D Det er faktisk neste mandag ser jeg nå. Så da får jeg kanskje målt henne også. Hun har i alle fall vokst masse! Tror nok hun er over 1.5 kg nå! Var 1.2 sist jeg veide henne.

Er det vaksine nr 2 Lili skal få?

Isåfall så har det jo kommet sånn nytt greier som gjør at du trenger bare en sprøyte hvis du tar den ved 12 ukers alderen.

De som lager vaksinene har garantert at de holder med en sprøyte.

Iallefall det dyrlegen sa til meg når jeg vaksinerte Diego.

Hvis det var det du skulle hos dyrlegen da. ?

Var kanskje litt Off topic dette.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vaksine nr 2 Lili skal få?

Isåfall så har det jo kommet sånn nytt greier som gjør at du trenger bare en sprøyte hvis du tar den ved 12 ukers alderen.

De som lager vaksinene har garantert at de holder med en sprøyte.

Iallefall det dyrlegen sa til meg når jeg vaksinerte Diego.

Hvis det var det du skulle hos dyrlegen da. ?

Var kanskje litt Off topic dette.. :oops:

Det er 16-ukersvaksinen jeg skal ta ja. Dyrlegen sa at det var lurt i alle fall, vet ikke jeg men. Tror det var sånn leptospirose eller noe som hun ikke hadde fått ved 8-ukers, så da lønte det seg å ta den igjen ved 16-ukers. Ikke vet jeg men?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Diego fikk heller ikke vaksine ved 8 ukers alderen.

Så når jeg ringte og skulle bestille time til Diego. (Vaksine nr 2) så sa de bare at jeg ikke trengte å ta den. Og det sa de når jeg vaksinerte han ved 12 ukers alderen også.

Så siden Diego ikke heller fikk 8 ukers vaksinen så ender det vel opp med at jeg og vaksinerer han ved 16 ukers alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Når jeg kom ned med Eso da han var 9 uker, så fikk jeg valget mellom å ta vaksinen i to omganger (8 uker og 12 uker) eller å vente å ta alt ved 12 uker.

Hun sa at skulle han være i nærheten av andre hunder, så anbefalte hun å ta den første ved 8 uker..

Men hun nevnte ikke noe ang vaksinering ved 16.uker!? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Når jeg kom ned med Eso da han var 9 uker, så fikk jeg valget mellom å ta vaksinen i to omganger (8 uker og 12 uker) eller å vente å ta alt ved 12 uker.

Hun sa at skulle han være i nærheten av andre hunder, så anbefalte hun å ta den første ved 8 uker..

Men hun nevnte ikke noe ang vaksinering ved 16.uker!? :?

Man må visst ha den 16.ukersen hvis man skal ha rabies-vaksine senere. Du trenger ikke ta den ved 16-uker da, men det anbefales. Så det gjør jeg. Skal rabies-vaksinere også, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må visst ha den 16.ukersen hvis man skal ha rabies-vaksine senere. Du trenger ikke ta den ved 16-uker da, men det anbefales. Så det gjør jeg. Skal rabies-vaksinere også, så...

Hmm.. okei! Får nevne det for vetrinæren når jeg skal ned om 1-2 uker å ta revaksinen.

Når har den rabies-vaksinen kommet da? Har aldri hørt om før.. :? Er det større fare for å bli smitta av det nå, enn før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. okei! Får nevne det for vetrinæren når jeg skal ned om 1-2 uker å ta revaksinen.

Når har den rabies-vaksinen kommet da? Har aldri hørt om før.. :? Er det større fare for å bli smitta av det nå, enn før?

Rabies-vaksine må du ha hvis du vil ha med hunden ut av Norge :) Du kan reise til Sverige uten, og kanskje noen fler land. Men det er i alle fall kjekt å ha hvis du skulle finne på å ta med hunden en tur. Det tar et halvt år fra du begynner med rabies-vaksineringen til hunden er ferdig til å reise. Derfor synes jeg det er like greit å ta den med en gang. Det er sånn at først vaksinerer du, helst to ganger, for å være sikker på å få nok anti-stoffer. Så må du ta blodprøve og sende den inn til undersøkelse. Hvis hunden har nok anti-stoffer, så er du klar for å reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rabies-vaksine må du ha hvis du vil ha med hunden ut av Norge :) Du kan reise til Sverige uten, og kanskje noen fler land. Men det er i alle fall kjekt å ha hvis du skulle finne på å ta med hunden en tur. Det tar et halvt år fra du begynner med rabies-vaksineringen til hunden er ferdig til å reise. Derfor synes jeg det er like greit å ta den med en gang. Det er sånn at først vaksinerer du, helst to ganger, for å være sikker på å få nok anti-stoffer. Så må du ta blodprøve og sende den inn til undersøkelse. Hvis hunden har nok anti-stoffer, så er du klar for å reise.

Ja, var det jeg tenkte meg, at hunden måtte ha den hvis den skulle til noen annet land enn Sverige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se deg her inne.. Har nå "endelig" funnet hunden (tror jeg;p) så i midten av juli kommer en liten Papillon hann i huset:) Lykke til videre med kaninene! Gi en klem fra meg!

Aya

(Ingvild... Tidligere eier av Charming Boy. Eller var det han som eide meg? Siste alternativ mest sannsynlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se deg her inne.. Har nå "endelig" funnet hunden (tror jeg;p) så i midten av juli kommer en liten Papillon hann i huset:) Lykke til videre med kaninene! Gi en klem fra meg!

Aya

(Ingvild... Tidligere eier av Charming Boy. Eller var det han som eide meg? Siste alternativ mest sannsynlig)

Hehe.. siste alternativ, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...