Gå til innhold
Hundesonen.no

Dine favorittsanger opp gjennom tiden!


Guest Vicky

Recommended Posts

Guest Vicky

Hvilke sanger har du vært "hekta på" opp gjennom tiden? Hvilke sanger var det og er det som er best? Musikksmaken forandrer seg også med tiden. Kom med liste over sanger du har likt opp gjennom tiden og som du liker nå så kan man se om noen har forandret musikksmaken drastisk med tiden :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Husker ikke alle mine selv.... men husker det var en periode med Britney Spears :wub: men den perioden var heldigvis ikke lang! klarte heldigvis å ikke synke ned til spice girls... var mange venninner som hørte på det....

Hadde en periode hvor det kun var Rammstein. Er usikker på når den var...

Hadde en periode hvor jeg kun hørte på Marilyn Manson. Da var jeg vel 12, og den besettelsen varte frem til 14-15 års alderen. Hadde også en Korn periode i den tiden...

Så var det en stund for ikke altfor lenge siden jeg kun hørte på goth... Passet litt til humøret med litt rolig musikk. Høres fortsatt på, men ikke like konstant som for en stund siden. Da var det mye av Velvet Acid Christ, :Wumpscut:, The Cure, Depeche Mode, London After Midnight, også litt Seigmen, The Cruxhadows, og ting i den duren.

Og nå er det veeeeldig forskjellig. Men har fått litt hekta på Pain of Salvation - Rope Ends og annen musikk jeg tidligere ikke kunne tenke meg å høre på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guns`n Roses, Bon Jovi, Europe, Joe Cocker, Nazareth, Queen, T-Rex, Suzie Quatro, Genesis, Eric Clapton, og Elvis Presley! Dette er noen av de jeg har "vokst opp" med, og de får fortsatt fart på rockefoten... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min musikksmak har forandret seg veldig gjennom tidene. Har ikke hatt noen spesielle favorittsanger, men kan nevne artister og band jeg har likt gjennom tidene:

- Spice Girls og det meste som var på McMusic/Absolute Music-cdene i 97/98 (7-8år)

- Jan Eggum(10-11/12år),

- Eminem, Nelly o.l.(12/13 år)

- Red Hot Chili Peppers (14 år-)

Nå hører jeg på Ramones, Clash, Buzzcocks, Frank Zappa, RHCP, Sex Pistols, Stiff Little Fingers, New York Dolls, Blondie, Misfits og mye mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg husker når jeg digga New kids on the block og Hanson. :P Må vel ha vært i 3-4 klasse jeg digga new kids on the block og Hanson var vel jeg 10 eller noe sånnt :P

Det er flaut å si det men jeg har sikkert alle platene(vinyl plater altså) til NKOTB :wub: men de ligger på loftet hos min mor og de.

Nå hører jeg på en helt annen type musikk som U2, Ramstein, Metallicka og slik musikk.

Er vell en som kan høre på så mangt men er ikke spesielt glad i den musikken jostein digger da(Danseband huffa meg altså :P ) men får vell godta det så lenge han godtar min musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flaut å si det men jeg har sikkert alle platene(vinyl plater altså) til NKOTB :P men de ligger på loftet hos min mor og de.

Nå hører jeg på en helt annen type musikk som U2, Ramstein, Metallicka og slik musikk.

Er vell en som kan høre på så mangt men er ikke spesielt glad i den musikken jostein digger da(Danseband huffa meg altså :P ) men får vell godta det så lenge han godtar min musikk.

Hehe neida, får finne dem fram da og tenke på gamle minner :P:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en relativt lang periode hvor jeg hørte stort sett kun på Knutsen og Ludvigsen. Det begynner å bli en stund siden nå da.

Ellers veit jeg ikke helt, har hatt mange små perioder hvor jeg har hørt mye på enkelte artister, uten at jeg husker hvilke artister det var til hvilke tider. Da jeg var ti begynte jeg å høre på Travis (som jeg fremdeles hører utrolig mye på). Og det er en del artister/band som jeg "alltid" har likt, f.eks. Beatles, Pink Floyd, Dire Straits og Bob Dylan. Mest fordi mamma og særlig pappa har spilt dem gjennom hele oppveksten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var skikkelig Spice Girls fan! hehe! det var tider det! :(

har hatt noen perioder hvor jeg bare hørte på alt mulig innen rock og noen perioder der jeg bare har hørt på hip hop! har også hatt en periode nå hvor jeg har hørt masse på musikal sanger! :o

men hele tiden er jeg trofast mot Bryan Adams! :( bøyer meg i støvet for denne kongen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en periode på ungdomsskolen hvor jeg likte Metallica, AC/DC, Iron Maiden og Guns 'n Roses! Så begynte jeg på vgs og begynte å like sinna damer med gitar som stort sett hatet menn. Og NÅ har jeg hørt masse på Metallica, AC/DC igjen, gode gamle gutta, blir jo rent nostalgisk jeg :( Pluss Rammstein, Audioslave, Red Hot Chili Peppers, TOOL (de er så bra at det er til å få stive brystvorter av...) og egentlig alt!! Bortsett fra sånn enkel, kommers pop... Jazz er vel min store favoritt. Der kan jeg vel sluke alt fra det gode, gamle klassiske til all verdens kreative fusjoner!! Vel, musikker generelt viktig i hverdagen!! Må ha det, bare må ha det!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har alltid digget the buzzcocks :o

:( Good girl... :(

Klarer ikke å huske enkeltsanger, men har hatt veldig mange "faser" opp gjennom åra.

6-10: Foreldrene mines plater - Beatles, Simon & Garfunkel, Vømmøl

10-12: Europe, Bon Jovi og andre puddelrock-greier.

13-14: Tyngre saker - Metallica, Iron Maiden osv.

15-16: Progressiv rock - Yes, Genesis, Rush, King Crimson osv.

16-18: Jazz. Var som besatt og scannet gjennom hele jazzhistorien på et par år.

18-20: Gjenoppdaget barndommens helter, Beatles ble det helt store igjen (og er det forsåvidt fortsatt)

20 ---> Absolutt alt, særlig innenfor alternativ rock. Akkurat nå er jeg hekta på musikk mellom sent 70-tall og tidlig 90-tall: Devo, The Fall, Associates, Joy Division, The Smiths, The Housemartins, Buzzcocks, tidlig Elvis Costello, Happy Mondays, The Clash, Dexy's Midnight Runners etc. Så har jeg også etter hvert fått smaken på gammel soul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har alltid digget the buzzcocks :o

:( Good girl... :(

Klarer ikke å huske enkeltsanger, men har hatt veldig mange "faser" opp gjennom åra.

6-10: Foreldrene mines plater - Beatles, Simon & Garfunkel, Vømmøl

10-12: Europe, Bon Jovi og andre puddelrock-greier.

13-14: Tyngre saker - Metallica, Iron Maiden osv.

15-16: Progressiv rock - Yes, Genesis, Rush, King Crimson osv.

16-18: Jazz. Var som besatt og scannet gjennom hele jazzhistorien på et par år.

18-20: Gjenoppdaget barndommens helter, Beatles ble det helt store igjen (og er det forsåvidt fortsatt)

20 ---> Absolutt alt, særlig innenfor alternativ rock. Akkurat nå er jeg hekta på musikk mellom sent 70-tall og tidlig 90-tall: Devo, The Fall, Associates, Joy Division, The Smiths, The Housemartins, Buzzcocks, tidlig Elvis Costello, Happy Mondays, The Clash, Dexy's Midnight Runners etc. Så har jeg også etter hvert fått smaken på gammel soul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...