Gå til innhold
Hundesonen.no

Dine favorittsanger opp gjennom tiden!

Guest Vicky

Recommended Posts

Guest Vicky

Hvilke sanger har du vært "hekta på" opp gjennom tiden? Hvilke sanger var det og er det som er best? Musikksmaken forandrer seg også med tiden. Kom med liste over sanger du har likt opp gjennom tiden og som du liker nå så kan man se om noen har forandret musikksmaken drastisk med tiden :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Husker ikke alle mine selv.... men husker det var en periode med Britney Spears :wub: men den perioden var heldigvis ikke lang! klarte heldigvis å ikke synke ned til spice girls... var mange venninner som hørte på det....

Hadde en periode hvor det kun var Rammstein. Er usikker på når den var...

Hadde en periode hvor jeg kun hørte på Marilyn Manson. Da var jeg vel 12, og den besettelsen varte frem til 14-15 års alderen. Hadde også en Korn periode i den tiden...

Så var det en stund for ikke altfor lenge siden jeg kun hørte på goth... Passet litt til humøret med litt rolig musikk. Høres fortsatt på, men ikke like konstant som for en stund siden. Da var det mye av Velvet Acid Christ, :Wumpscut:, The Cure, Depeche Mode, London After Midnight, også litt Seigmen, The Cruxhadows, og ting i den duren.

Og nå er det veeeeldig forskjellig. Men har fått litt hekta på Pain of Salvation - Rope Ends og annen musikk jeg tidligere ikke kunne tenke meg å høre på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guns`n Roses, Bon Jovi, Europe, Joe Cocker, Nazareth, Queen, T-Rex, Suzie Quatro, Genesis, Eric Clapton, og Elvis Presley! Dette er noen av de jeg har "vokst opp" med, og de får fortsatt fart på rockefoten... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min musikksmak har forandret seg veldig gjennom tidene. Har ikke hatt noen spesielle favorittsanger, men kan nevne artister og band jeg har likt gjennom tidene:

- Spice Girls og det meste som var på McMusic/Absolute Music-cdene i 97/98 (7-8år)

- Jan Eggum(10-11/12år),

- Eminem, Nelly o.l.(12/13 år)

- Red Hot Chili Peppers (14 år-)

Nå hører jeg på Ramones, Clash, Buzzcocks, Frank Zappa, RHCP, Sex Pistols, Stiff Little Fingers, New York Dolls, Blondie, Misfits og mye mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg husker når jeg digga New kids on the block og Hanson. :P Må vel ha vært i 3-4 klasse jeg digga new kids on the block og Hanson var vel jeg 10 eller noe sånnt :P

Det er flaut å si det men jeg har sikkert alle platene(vinyl plater altså) til NKOTB :wub: men de ligger på loftet hos min mor og de.

Nå hører jeg på en helt annen type musikk som U2, Ramstein, Metallicka og slik musikk.

Er vell en som kan høre på så mangt men er ikke spesielt glad i den musikken jostein digger da(Danseband huffa meg altså :P ) men får vell godta det så lenge han godtar min musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flaut å si det men jeg har sikkert alle platene(vinyl plater altså) til NKOTB :P men de ligger på loftet hos min mor og de.

Nå hører jeg på en helt annen type musikk som U2, Ramstein, Metallicka og slik musikk.

Er vell en som kan høre på så mangt men er ikke spesielt glad i den musikken jostein digger da(Danseband huffa meg altså :P ) men får vell godta det så lenge han godtar min musikk.

Hehe neida, får finne dem fram da og tenke på gamle minner :P:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en relativt lang periode hvor jeg hørte stort sett kun på Knutsen og Ludvigsen. Det begynner å bli en stund siden nå da.

Ellers veit jeg ikke helt, har hatt mange små perioder hvor jeg har hørt mye på enkelte artister, uten at jeg husker hvilke artister det var til hvilke tider. Da jeg var ti begynte jeg å høre på Travis (som jeg fremdeles hører utrolig mye på). Og det er en del artister/band som jeg "alltid" har likt, f.eks. Beatles, Pink Floyd, Dire Straits og Bob Dylan. Mest fordi mamma og særlig pappa har spilt dem gjennom hele oppveksten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var skikkelig Spice Girls fan! hehe! det var tider det! :(

har hatt noen perioder hvor jeg bare hørte på alt mulig innen rock og noen perioder der jeg bare har hørt på hip hop! har også hatt en periode nå hvor jeg har hørt masse på musikal sanger! :o

men hele tiden er jeg trofast mot Bryan Adams! :( bøyer meg i støvet for denne kongen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en periode på ungdomsskolen hvor jeg likte Metallica, AC/DC, Iron Maiden og Guns 'n Roses! Så begynte jeg på vgs og begynte å like sinna damer med gitar som stort sett hatet menn. Og NÅ har jeg hørt masse på Metallica, AC/DC igjen, gode gamle gutta, blir jo rent nostalgisk jeg :( Pluss Rammstein, Audioslave, Red Hot Chili Peppers, TOOL (de er så bra at det er til å få stive brystvorter av...) og egentlig alt!! Bortsett fra sånn enkel, kommers pop... Jazz er vel min store favoritt. Der kan jeg vel sluke alt fra det gode, gamle klassiske til all verdens kreative fusjoner!! Vel, musikker generelt viktig i hverdagen!! Må ha det, bare må ha det!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har alltid digget the buzzcocks :o

:( Good girl... :(

Klarer ikke å huske enkeltsanger, men har hatt veldig mange "faser" opp gjennom åra.

6-10: Foreldrene mines plater - Beatles, Simon & Garfunkel, Vømmøl

10-12: Europe, Bon Jovi og andre puddelrock-greier.

13-14: Tyngre saker - Metallica, Iron Maiden osv.

15-16: Progressiv rock - Yes, Genesis, Rush, King Crimson osv.

16-18: Jazz. Var som besatt og scannet gjennom hele jazzhistorien på et par år.

18-20: Gjenoppdaget barndommens helter, Beatles ble det helt store igjen (og er det forsåvidt fortsatt)

20 ---> Absolutt alt, særlig innenfor alternativ rock. Akkurat nå er jeg hekta på musikk mellom sent 70-tall og tidlig 90-tall: Devo, The Fall, Associates, Joy Division, The Smiths, The Housemartins, Buzzcocks, tidlig Elvis Costello, Happy Mondays, The Clash, Dexy's Midnight Runners etc. Så har jeg også etter hvert fått smaken på gammel soul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har alltid digget the buzzcocks :o

:( Good girl... :(

Klarer ikke å huske enkeltsanger, men har hatt veldig mange "faser" opp gjennom åra.

6-10: Foreldrene mines plater - Beatles, Simon & Garfunkel, Vømmøl

10-12: Europe, Bon Jovi og andre puddelrock-greier.

13-14: Tyngre saker - Metallica, Iron Maiden osv.

15-16: Progressiv rock - Yes, Genesis, Rush, King Crimson osv.

16-18: Jazz. Var som besatt og scannet gjennom hele jazzhistorien på et par år.

18-20: Gjenoppdaget barndommens helter, Beatles ble det helt store igjen (og er det forsåvidt fortsatt)

20 ---> Absolutt alt, særlig innenfor alternativ rock. Akkurat nå er jeg hekta på musikk mellom sent 70-tall og tidlig 90-tall: Devo, The Fall, Associates, Joy Division, The Smiths, The Housemartins, Buzzcocks, tidlig Elvis Costello, Happy Mondays, The Clash, Dexy's Midnight Runners etc. Så har jeg også etter hvert fått smaken på gammel soul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for tips!  Det hørtes ut som noen kloke råd. Jeg ser de potensielle ulempene med en stor og sterk hund og en flexline. Kontroll er definitivt øverst på prioriteringslista. Jeg skal definitiv sjekke ut den lina du har linket til👍
    • Flexiline er generelt en dårlig idé, og særlig for en stor og sterk hund. Hvis noen slipper sin hund bort til dere i bånd, kan det fort bli floke og konflikter. Du kan heller ikke slippe båndet hvis noe skjer (hunden setter seg fast, sykkel kommer på tvers mellom dere etc.). Og det er vanskelig å ta hunden inn hvis den er ytterst i båndet, med mindre du har en supersolid innkalling. Kjøp heller en halvlang-line på 5 meter som du kan slippe ut og hanke inn etter behov. Du blir fort vant til å håndtere en kort langline, og mye bedre kontroll på hunden. Du kan slippe den både for å la hunden løpe litt, eller gi den friere bevegelsesrom i møtesituasjoner som ikke kan unngås (både med folk, hunder, sykler...). Du kan også ta et grep midt på båndet uten å svi av deg håndflaten hvis hunden trekker eller bykser avgårde. Vi har hatt disse, og er noe av det vi har tatt vare på etter å mistet hundene, de er supergode: https://dyresjappa.no/Produkt/1/294247/Supergrip-Sporline-5m
    • Hei,  Kjøpte akkurat en flexi classic L. 5m. bånd. Den fungerer helt greit, men vurderer et annet alternativ neste gang jeg kjøper. Det jeg kunne tenke meg er låste posisjoner uten å holde inn knapp i tillegg til et enda mer robust tapebånd og et noe større håndtak. Noen anbefalinger? Jeg har en nokså sterk staff-presa blanding på. 35 kg., som tidvis kan dra noe. Ser nå at jeg skulle flyttet denne til utstyrstråden, men vet ikke om det er mulig.  På forhånd takk for svar😊
    • Ede har endelig lært å sette pris på vanntette potesokker, og vil nå heller gå med enn uten. Trenger ikke bestikke med godis for å få dem på lenger, han husker nå at det er langt mer komfortabelt å gå ut på iskaldt klissvått og ekle grussteiner med dem på enn å gå barbeint.  Han ga uttrykk for å ville ha dem av inne på kjøpesenteret, da han selv la merke til at bakken var tørr, varm og stenfri der inne, men klagde ikke, bare gjorde meg oppmerksom på at han kunne tenkt seg å få de av der inne.  Nytt for dagen var å reise på rullebånd. Det har vi ikke prøvd før. Kunne gått meget bedre. Min feil. Trodde han ville forstå greia og bli med av, men han ble usikker da vi nærmet oss toppen, satte seg tilbake istedenfor å bli med frem, så jeg måtte panikk løfte-dra-heise ham over kanten i en faderlig fart, noe som selvsagt stresset ham. Not a good introduction.  Vi tok samme greia ned også, hvor han var helt kewl med å stå på båndet i bevegelse etter å ha blitt løftet på Ante fare og ble nervøs da han så slutten nærme seg, men virket som han synes det var helt ok å bli hjulpet over kanten med et muntert: "Whoppsie!" og en stor bit Nom Noms trøkket i ansiktet på landing. Han spiste det ivrig, så håper den sammenhengen med rullebåndet ble en sterkere neural pathway.   Videre på miljøtreningslisten har vi rulletrapp.. 😰 Det må gjøres. Rakk ikke øve opp den vanlige trappen i dag, fordi vi hadde ærender, men i morgen har vi ingenting annet å gjøre, så muttern får kle på seg, ta med sitteunderlag, pledd, varm drikke, kanskje niste, just in case, for om det ikke løsner etter noen forsøk med bare de øverste trinnene og gradvis økning, så kan vi sitte i den trappen og henge og ha det dødsens kjedelig til han finner ut at det lønner seg å gå den opp og vi får full fest.  Flashy blinkende helikopter med lyd hadde Mr. T on staircases ingen issues med. Gikk rundt det på baksiden mot veggen og så inn i cockpit og synes ikke det var noe uvanlig med det der.  Har forøvrig passert masse små og større unger også, både inne og ute og han begynner bli kjempeflink til å se, men ikke røre nå, på tross av de mange flørtende blikkene som inviterer til kos og lek.  De minste barna har jeg vært litt nervøs for skal trigge jakt når de plutselig løper, så jeg har vært veldig på alerten, men det eneste som utløste jakt i ham og strammet båndet var en dinglende skulderstropp på en bag. Så ut som en biteleke. Bykset, men fikk ikke nå frem til den. Med unntak av den har han vært eksemplarisk og avbrutt intensjoner om å undersøke andre mennesker på kontaktlyd hver gang jeg så ham vurdere det og var nervøs for et byks mot noen. — Food before Feckers, any day. Noen ganger også mom over nom. Han bryr seg om og tar min veiledning selv når han er mett og ikke vil ha mer. Vi begynner få et bånd utover måltidene 🥳
    • Enig med det over. Lær inn eventuelt en «gå og legg deg» kommando, så du kan avlede med å be hunden å gå og legge seg.  Miljø trene og sosialisere masse så hunden blir godt vant med lyder og folk rundt seg. Men føler det har mye med mentaliteten på hunden og rasen og gjøre. Har du en usikker vokterhund så er det vanskelig å dempe varsling. Har du en trygg vokter så har den høyere terskel for å anse noe som nødvendig å varsle på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...