Gå til innhold
Hundesonen.no

Om å dele opp substantiv


Symra&Pippin

Recommended Posts

Jeg fikk 80 % . Det er så mye som er lovt å skrive nå at jeg blir helt svett.

Ja, den testen var bare teit! Jeg irriterer meg grønn over at det er lov å skrive "Hverken", "Hvalper" "Fjøra" osv. osv.

Det som irriterer meg mest er når folk skriver NÅR istedet for å skrive DA!

Er det så vanskelig??

F.eks: Når jeg dro til Drammen var det fint vært, el

Når jeg ble født

osv...

Den gang = da - hver gang = når. Kan du bytte ut da eller når i setningen med den gang eller hver gang, så finner du løsningen til hva som er riktig :( Enkel og grei huskeregel.

Jeg irriterer meg forøvrig like mye over "henne"/"hun" feil. Type; "Hva sa henne om det?" "Nå skal jeg dra å trene med hun"

<_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og man går ikke i fjøra og leter etter skjell, ærlig talt! Og schæfer heter schæfer, ikke sjæfer. Jeg blir oppgitt.

Helt enig, disse endringene har ikke jeg fått med meg assa!! 63% riktig??? Får inntrykk av at det blir mer og mer lov til å skrive muntlig, og jeg HATER å lese muntlige ordformuleringer. Nei, nå ble jeg sur! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Da" og "når" feil er det verste som finnes! Men, det er faktisk ganske få som sier riktig når de snakker. Tenk over det neste gang dere har en samtale. De fleste sier konsekvent "når"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 82 på testen..

men må nok innrømme at jeg er flink til å skrive alle feilene folk her ikke liker...

kan ikke helt for det men jeg har litt dysleksi... så har jeg det med å skrive alt for fort på data.

beklager på etterskud og forhånd jeg... for jeg er ikke alltid klar over det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har for tiden norsk vikar i Metrikk perioden!

Idag skrev læreren på tavla: Det var når strofen var slutt...

Jeg konfronterte han med at det ikke er riktig å skrive slik, vikaren + hele klassen var uenig med meg!

I pausen ringte noen Språkrådet for å høre: Joda! Jeg hadde rett, som den eneste i klassen!

Tenk: en norsk vikar mente at det var riktig fordi handlingen gjentok seg selvom det hele foregikk i fortiden! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...