Gå til innhold
Hundesonen.no

Skal leie film, men klarer ikke å bestemme meg!

icebluelagoon

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen action filmer dere kan annbefale?

Må være 15 års grense da jeg ikke kan leie 18 års. <_<

Noen filmer jeg bare måå se?

Du skal vel ikke leie film nå? Du må komme til Sandefjord! Det er jo hundens dag! :icon_redface:

Skrevet

Noen kirgsfilmer som er bra:

- G.I.Jane

- Enemy at the gates

- Black hawk down

- Kampens regler

Andre:

- The shawshank redemption

- Uno

- 8Mile

- Bad boys 1 og 2

- Lovlig blond :icon_redface:

- Jalla jalla

- 2 Fast 2 furious

- Van the man

- Lockdown

- Training day

Skrevet

Du skal vel ikke leie film nå? Du må komme til Sandefjord! Det er jo hundens dag! :icon_redface:

Hehe, er alene hjemme fra kl. 4 på dagen idag til midt på dagen imorra!

Blir stress å komme seg til sandefjord :P

Skrevet

Hehe, er alene hjemme fra kl. 4 på dagen idag til midt på dagen imorra!

Blir stress å komme seg til sandefjord :P

Hmm.. nøtterøy er vel kanskje litt langt unna.. Men jeg syns du skal prøve altså :P Hadde vært morsomt å treffe flere sonere :icon_redface:

Skrevet

Hmm.. nøtterøy er vel kanskje litt langt unna.. Men jeg syns du skal prøve altså :P Hadde vært morsomt å treffe flere sonere :P

Enig der, men trur jeg skal holde meg hjemme idag <_<

Men må få til å møtes engang da vettu, Sandefjord er bare en liten togreise unna :icon_redface:

Skrevet

Haha!

Endte opp med King Kong av alle ting( hadde egentlig ikke lyst til å se den, blir ikke gorillaen fremstilt som farlig og agressiv? Gorillaer er fredelige, fantastiske skapninger!)

Dyrenerden taler! :wub:

Skrevet

Endte opp med King Kong av alle ting( hadde egentlig ikke lyst til å se den, blir ikke gorillaen fremstilt som farlig og agressiv? Gorillaer er fredelige, fantastiske skapninger!)

Dyrenerden taler! :P

døøh! er vel ikke no galt med å være dyrenerd vel! :wub: kos deg med filmen! :P

Skrevet

Haha!

Dyrenerden taler! :P

King kong blir ikke fremstilt som farlig og aggressiv i filmen nei. :wub:

Men kos deg med filmen.

Skrevet

King kong blir ikke fremstilt som farlig og aggressiv i filmen nei. :wub:

Men kos deg med filmen.

Det er bra da!

Er bare veldig glad i gorillaer og ønsker at de skal fremstilles på riktig måte! :P

Takker!

Skrevet

Blir dette kalt dobbelposting?

jeg har nå sett filmen, mange timer etter at jeg skrev siste innlegg, er det dobbelposting da?

King Kong var kjempe bra og den værste filmen jeg har sett(ja du hørte riktig).

Jeg tåler ikke å se alt det grusomme som mennesker gjør mot dyr, og dette var en grusom og urettferdig frihetsberøvelse av et dyr som allerede hadde det dårlig!

Les: Gorillaer er meget sosiale flokkdyr, de lever mange sammen i flokk, de steller og leker med hverandre, denne gorillaen levde alene og hadde det dårlig!

Og så blir den attpåtil dratt med til en verden den ikke er skapt for å leve i!

Satt og gråt gjennom nesten hele filmen(det er altså ikke meg du skal komme til med filmer om dyremisshandling :wub: ).

Elsker gorillaer veldig høyt og har et veldig nært forhold til dem, de er fantastiske dyr!

Men det var en veldig bra film, Peter Jackson er kjempe flink!

:P

Skrevet

Hei. Dette er et eksempel der dobbeltposting er lov.

King Kong er en kjempebra film ja! Men synes den er litt for lang, mye dødt der.

Ok, skal skrive det bak øret!

Er nok enig med deg der ja, den varer jo i rundt 3 timer!

Samme mener jeg om Narnia(ikke at den var for lang, men begynnelsen var så innmari lang).

:wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...