Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere som bor i Drammen eller i nærheten

TineSimbaNana

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har vel vært innom hvert eneste kontor i distriktet på et tidspunkt men jeg har brukt åssiden, abc og drammen dyreklinikk mest.Av de tre var jeg mest fornøyd med åssiden på slutten.Men jeg trivdes veldig godt på abc i begynnelsen, Samuelsen var alltid kjempegrei med gronnisen min og lot meg tilmed operere ut tre tenner på han på avbetaling. Jeg oppdaget ikke at han hadde tre knuste og råtne tenner før jeg hadde hatt han i tre måneder (omplasseringshund) fordi jeg ikke fikk åpnet munnen hans før.I følge samuelsen så hadde han sannsynligvis gått med nerven åpen i mange år og han ble så opprørt på hundens vegne at han gladelig hadde gjort det gratis.(Så mye for vetrinærattesten fra omplasseringsbyrået :rolleyes: )Men samuelsen er nå sjelden på klinikken, han driver mest med hest, men hvis man er så heldig å får han så er man i trygge hender etter min erfaring.De andre der får ikke holde på med mine dyr.

Etter diverse erfaringer i de senere år velger jeg heller å dra til AlternatiVet i lysaker nå. Jeg har opplevd hvor utilstrekkelig tilbudet fra "vanlige" dyrleger er og hvor lite de faktisk oppdager.I tillegg har jeg møtt svært liten forståelse og kunnskap når jeg har kommet med en hund som trengte mer -på alle måter- enn en helt vanlig pasient. Jeg har blitt ekstremt sær på dyrleger og jeg har ikke den tiltroen til de som jeg en gang hadde. Om jeg så bare skal vaksinere pelsen så drar jeg heller inn til Lysaker og det kommer jeg til å fortsette med selv når jeg flytter enda lengre unna til sommeren.

Skrevet

Jeg jobber i samme bygning som ABC, så har brukt dem. Har *bank i bordet* ikke gjort annet enn å vaksinere hunden min hittil. Men i det siste har jeg sett mye rart som har fått meg til å bytte veterinær. Flere ganger har det løpt forskremte og stressede hunder løs på parkeringsplassen og veiene rundt. De har kanyler hengende, haltende ben og 2-3 dyrepleiere løpende desperat etter. De jager hunden rundt og stresser den opp så det er vondt å se på. Hvordan i all verden de klarer å "miste" hundene ut på parkeringsplassen så de nesten blir påkjørt av biler er meg ett under. Det er faktisk sjelden de lutfter hundene med bånd når de skal ut og tisse. Hundene gjemmer seg under biler og det er et sirkus uten like før de klarer å få tredd et bånd rundt halsen og dratt den stakkars hunden inn i igjen. Aldri i livet om jeg hadde overlatt min syke hund (eller katt) i deres hender etter å ha sett det jeg har sett. :wub:

Skrevet

jeg husker ikke helt hva det heter der, men det ligger rett bak CC! :P

Brakerøya dyreklinikk el no :P ??

vi bruker også denne :P

Jeg jobber i samme bygning som ABC, så har brukt dem. Har *bank i bordet* ikke gjort annet enn å vaksinere hunden min hittil. Men i det siste har jeg sett mye rart som har fått meg til å bytte veterinær. Flere ganger har det løpt forskremte og stressede hunder løs på parkeringsplassen og veiene rundt. De har kanyler hengende, haltende ben og 2-3 dyrepleiere løpende desperat etter. De jager hunden rundt og stresser den opp så det er vondt å se på. Hvordan i all verden de klarer å "miste" hundene ut på parkeringsplassen så de nesten blir påkjørt av biler er meg ett under. Det er faktisk sjelden de lutfter hundene med bånd når de skal ut og tisse. Hundene gjemmer seg under biler og det er et sirkus uten like før de klarer å få tredd et bånd rundt halsen og dratt den stakkars hunden inn i igjen. Aldri i livet om jeg hadde overlatt min syke hund (eller katt) i deres hender etter å ha sett det jeg har sett. :P

Abc dyreklinikk? jeg liker meg ikke der. Da simba var der sto han med halen mellom beina og var kjempe redd. og de sa til meg herremin så redd hund du har da.

Også skulle de sjekke hva simba hadde ved munnen så sa de bare det her er ingenting. Så sa jeg jammen han er jo hoven jo. ååå er han det, ja det er han vist :wub:

og da gadd de å sjekke det :P

Trives heller ikke på åssiden heller jeg da..

Han mannen som jobber der er ekkel :unsure: Han satt lixsom å snakket om sine baller og penisen sin da han skulle forklare meg noe om kastrering :P ekkelt :P

Men liker de damene der da :P

*Endret av moderator Nina, dobbelpost*

Skrevet

Jeg bruker selv bare Drammen Dyreklinikk, mest pga at jeg jobber der dette året, men også fordi jeg vet at de har det størtse tilbudet når det gjelder behandling av syke dyr. og kommer nok ikke til å bytte noen gang. vet nå også rutinene de følger og hverdan de blir fulgt opp. Drammen dyreklinikk får tilsendt mange pasienter, fra både eiker, åssiden og abc, for er opr de ikke tar på de andre klinikkene!

Skrevet

jeg husker ikke helt hva det heter der, men det ligger rett bak CC! :P

Den heter Drammen dyreklinikk :P bruker den jeg også :P

Skrevet

Ja Drammen dyreklinikk er best :P:P

Ihvertfall etter det jeg har erfart da :P

enig der, har vært på tre dyreklinikker i drammen, og to av tre gikk det veldig dårlig på :P

Skrevet

enig der, har vært på tre dyreklinikker i drammen, og to av tre gikk det veldig dårlig på :P

Syns Drammen dyreklinikk er veldig flinke til å hondtere dyra. ihvertfall når jeg har vært der med mine dyr.

Skrevet

Jeg har et par negative opplevelser fra Drammen dyreklinikk.Den ene er helt utilgivelig: ei dum dyrlege tøs der presterte å begynne å bøye og tøye på tispa mi som skulle avlives pga forkalkninger fordi hun mente hun var for ung til å dø og jeg ga opp for fort.Jeg måtte be henne være så snill å slutte å plage henne den siste dagen (hun hylte av smerte) og å se for ******* å lese journalen. Ja, hun var ung, men hun klarte ikke å gå, vi hadde prøvd alt og det var 2 dyrleger der nede som hadde på det sterkeste anbefalt meg å la henne slippe 2 dager tidligere. Dumme kjærringa ble en smule spak etter å ha pratet med en av de andre dyrlegene men hun hade ikke skam nok til å si unnskyld.Jeg tror aldri jeg har vært så nære å klappe til et menneske i mitt liv... Den damen har jeg aldri sett der før eller siden, men jeg har pratet med andre som har støtt på henne. Sosiale antenner er visst ikke hennes sterke side, noe som fordåvidt er greit, men man plager ikke et dyr som skal dø unødvendig..

Den andre var når en av de eldre mannlige dyrlegene der (man får sjelden samme dyrlege 2 ganger har jeg merket) klarte å vrenge i tor seg en lang tirade om hvor gal min vettskremte tollervalp var (ja han var gal, men allikevel) samtidig som han tok tak i kjaken hans, stirret han morskt inn i øynene og kjeftet. Det fikk ikke dyrlege mannen lov til av meg og jeg har ikke vært der siden.

Samtidig vet jeg at det er mange som er fornøyde med den klinikken, men for meg blir de for uproffe, upersonlige og rotete. Og så har de det alltid altfor travelt...

Skrevet

Jeg har et par negative opplevelser fra Drammen dyreklinikk.Den ene er helt utilgivelig: ei dum dyrlege tøs der presterte å begynne å bøye og tøye på tispa mi som skulle avlives pga forkalkninger fordi hun mente hun var for ung til å dø og jeg ga opp for fort.Jeg måtte be henne være så snill å slutte å plage henne den siste dagen (hun hylte av smerte) og å se for ******* å lese journalen. Ja, hun var ung, men hun klarte ikke å gå, vi hadde prøvd alt og det var 2 dyrleger der nede som hadde på det sterkeste anbefalt meg å la henne slippe 2 dager tidligere. Dumme kjærringa ble en smule spak etter å ha pratet med en av de andre dyrlegene men hun hade ikke skam nok til å si unnskyld.Jeg tror aldri jeg har vært så nære å klappe til et menneske i mitt liv... Den damen har jeg aldri sett der før eller siden, men jeg har pratet med andre som har støtt på henne. Sosiale antenner er visst ikke hennes sterke side, noe som fordåvidt er greit, men man plager ikke et dyr som skal dø unødvendig..

Den andre var når en av de eldre mannlige dyrlegene der (man får sjelden samme dyrlege 2 ganger har jeg merket) klarte å vrenge i tor seg en lang tirade om hvor gal min vettskremte tollervalp var (ja han var gal, men allikevel) samtidig som han tok tak i kjaken hans, stirret han morskt inn i øynene og kjeftet. Det fikk ikke dyrlege mannen lov til av meg og jeg har ikke vært der siden.

Samtidig vet jeg at det er mange som er fornøyde med den klinikken, men for meg blir de for uproffe, upersonlige og rotete. Og så har de det alltid altfor travelt...

Han eldre mannen ? var det han med hvitt hår??

Jeg har hatt ei ung dame som er veeeldig hyggelig og en eldre mann .. ikke han med hvitt hår.. har hørt han er ekkel <_<

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...