Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere som bor i Drammen eller i nærheten


TineSimbaNana

Recommended Posts

Jeg har vel vært innom hvert eneste kontor i distriktet på et tidspunkt men jeg har brukt åssiden, abc og drammen dyreklinikk mest.Av de tre var jeg mest fornøyd med åssiden på slutten.Men jeg trivdes veldig godt på abc i begynnelsen, Samuelsen var alltid kjempegrei med gronnisen min og lot meg tilmed operere ut tre tenner på han på avbetaling. Jeg oppdaget ikke at han hadde tre knuste og råtne tenner før jeg hadde hatt han i tre måneder (omplasseringshund) fordi jeg ikke fikk åpnet munnen hans før.I følge samuelsen så hadde han sannsynligvis gått med nerven åpen i mange år og han ble så opprørt på hundens vegne at han gladelig hadde gjort det gratis.(Så mye for vetrinærattesten fra omplasseringsbyrået :rolleyes: )Men samuelsen er nå sjelden på klinikken, han driver mest med hest, men hvis man er så heldig å får han så er man i trygge hender etter min erfaring.De andre der får ikke holde på med mine dyr.

Etter diverse erfaringer i de senere år velger jeg heller å dra til AlternatiVet i lysaker nå. Jeg har opplevd hvor utilstrekkelig tilbudet fra "vanlige" dyrleger er og hvor lite de faktisk oppdager.I tillegg har jeg møtt svært liten forståelse og kunnskap når jeg har kommet med en hund som trengte mer -på alle måter- enn en helt vanlig pasient. Jeg har blitt ekstremt sær på dyrleger og jeg har ikke den tiltroen til de som jeg en gang hadde. Om jeg så bare skal vaksinere pelsen så drar jeg heller inn til Lysaker og det kommer jeg til å fortsette med selv når jeg flytter enda lengre unna til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i samme bygning som ABC, så har brukt dem. Har *bank i bordet* ikke gjort annet enn å vaksinere hunden min hittil. Men i det siste har jeg sett mye rart som har fått meg til å bytte veterinær. Flere ganger har det løpt forskremte og stressede hunder løs på parkeringsplassen og veiene rundt. De har kanyler hengende, haltende ben og 2-3 dyrepleiere løpende desperat etter. De jager hunden rundt og stresser den opp så det er vondt å se på. Hvordan i all verden de klarer å "miste" hundene ut på parkeringsplassen så de nesten blir påkjørt av biler er meg ett under. Det er faktisk sjelden de lutfter hundene med bånd når de skal ut og tisse. Hundene gjemmer seg under biler og det er et sirkus uten like før de klarer å få tredd et bånd rundt halsen og dratt den stakkars hunden inn i igjen. Aldri i livet om jeg hadde overlatt min syke hund (eller katt) i deres hender etter å ha sett det jeg har sett. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg husker ikke helt hva det heter der, men det ligger rett bak CC! :P

Brakerøya dyreklinikk el no :P ??

vi bruker også denne :P

Jeg jobber i samme bygning som ABC, så har brukt dem. Har *bank i bordet* ikke gjort annet enn å vaksinere hunden min hittil. Men i det siste har jeg sett mye rart som har fått meg til å bytte veterinær. Flere ganger har det løpt forskremte og stressede hunder løs på parkeringsplassen og veiene rundt. De har kanyler hengende, haltende ben og 2-3 dyrepleiere løpende desperat etter. De jager hunden rundt og stresser den opp så det er vondt å se på. Hvordan i all verden de klarer å "miste" hundene ut på parkeringsplassen så de nesten blir påkjørt av biler er meg ett under. Det er faktisk sjelden de lutfter hundene med bånd når de skal ut og tisse. Hundene gjemmer seg under biler og det er et sirkus uten like før de klarer å få tredd et bånd rundt halsen og dratt den stakkars hunden inn i igjen. Aldri i livet om jeg hadde overlatt min syke hund (eller katt) i deres hender etter å ha sett det jeg har sett. :P

Abc dyreklinikk? jeg liker meg ikke der. Da simba var der sto han med halen mellom beina og var kjempe redd. og de sa til meg herremin så redd hund du har da.

Også skulle de sjekke hva simba hadde ved munnen så sa de bare det her er ingenting. Så sa jeg jammen han er jo hoven jo. ååå er han det, ja det er han vist :wub:

og da gadd de å sjekke det :P

Trives heller ikke på åssiden heller jeg da..

Han mannen som jobber der er ekkel :unsure: Han satt lixsom å snakket om sine baller og penisen sin da han skulle forklare meg noe om kastrering :P ekkelt :P

Men liker de damene der da :P

*Endret av moderator Nina, dobbelpost*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker selv bare Drammen Dyreklinikk, mest pga at jeg jobber der dette året, men også fordi jeg vet at de har det størtse tilbudet når det gjelder behandling av syke dyr. og kommer nok ikke til å bytte noen gang. vet nå også rutinene de følger og hverdan de blir fulgt opp. Drammen dyreklinikk får tilsendt mange pasienter, fra både eiker, åssiden og abc, for er opr de ikke tar på de andre klinikkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par negative opplevelser fra Drammen dyreklinikk.Den ene er helt utilgivelig: ei dum dyrlege tøs der presterte å begynne å bøye og tøye på tispa mi som skulle avlives pga forkalkninger fordi hun mente hun var for ung til å dø og jeg ga opp for fort.Jeg måtte be henne være så snill å slutte å plage henne den siste dagen (hun hylte av smerte) og å se for ******* å lese journalen. Ja, hun var ung, men hun klarte ikke å gå, vi hadde prøvd alt og det var 2 dyrleger der nede som hadde på det sterkeste anbefalt meg å la henne slippe 2 dager tidligere. Dumme kjærringa ble en smule spak etter å ha pratet med en av de andre dyrlegene men hun hade ikke skam nok til å si unnskyld.Jeg tror aldri jeg har vært så nære å klappe til et menneske i mitt liv... Den damen har jeg aldri sett der før eller siden, men jeg har pratet med andre som har støtt på henne. Sosiale antenner er visst ikke hennes sterke side, noe som fordåvidt er greit, men man plager ikke et dyr som skal dø unødvendig..

Den andre var når en av de eldre mannlige dyrlegene der (man får sjelden samme dyrlege 2 ganger har jeg merket) klarte å vrenge i tor seg en lang tirade om hvor gal min vettskremte tollervalp var (ja han var gal, men allikevel) samtidig som han tok tak i kjaken hans, stirret han morskt inn i øynene og kjeftet. Det fikk ikke dyrlege mannen lov til av meg og jeg har ikke vært der siden.

Samtidig vet jeg at det er mange som er fornøyde med den klinikken, men for meg blir de for uproffe, upersonlige og rotete. Og så har de det alltid altfor travelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par negative opplevelser fra Drammen dyreklinikk.Den ene er helt utilgivelig: ei dum dyrlege tøs der presterte å begynne å bøye og tøye på tispa mi som skulle avlives pga forkalkninger fordi hun mente hun var for ung til å dø og jeg ga opp for fort.Jeg måtte be henne være så snill å slutte å plage henne den siste dagen (hun hylte av smerte) og å se for ******* å lese journalen. Ja, hun var ung, men hun klarte ikke å gå, vi hadde prøvd alt og det var 2 dyrleger der nede som hadde på det sterkeste anbefalt meg å la henne slippe 2 dager tidligere. Dumme kjærringa ble en smule spak etter å ha pratet med en av de andre dyrlegene men hun hade ikke skam nok til å si unnskyld.Jeg tror aldri jeg har vært så nære å klappe til et menneske i mitt liv... Den damen har jeg aldri sett der før eller siden, men jeg har pratet med andre som har støtt på henne. Sosiale antenner er visst ikke hennes sterke side, noe som fordåvidt er greit, men man plager ikke et dyr som skal dø unødvendig..

Den andre var når en av de eldre mannlige dyrlegene der (man får sjelden samme dyrlege 2 ganger har jeg merket) klarte å vrenge i tor seg en lang tirade om hvor gal min vettskremte tollervalp var (ja han var gal, men allikevel) samtidig som han tok tak i kjaken hans, stirret han morskt inn i øynene og kjeftet. Det fikk ikke dyrlege mannen lov til av meg og jeg har ikke vært der siden.

Samtidig vet jeg at det er mange som er fornøyde med den klinikken, men for meg blir de for uproffe, upersonlige og rotete. Og så har de det alltid altfor travelt...

Han eldre mannen ? var det han med hvitt hår??

Jeg har hatt ei ung dame som er veeeldig hyggelig og en eldre mann .. ikke han med hvitt hår.. har hørt han er ekkel <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...