Gå til innhold
Hundesonen.no

Vask av ben & mage etter hver tur uansett vær!

morgan

Recommended Posts

For oss som har hund med lang pels er det å vaske ben & mage en del av hverdagen når vi har vært ute i dårlig vær. Når det er tørt & fint ute skulle man tro at man slapp dette, men det er ikke tilfelle med Morgan og oss. Han har gradvis lagt seg til å ikke lette skikkelig på beinet slik at han pisser ned forbeina sine. Dette ser mildt sagt ikke spesiellt delikat ut! I tillegg har han fått for seg at han innimellom skal drite mens han står på et ben, dvs. han driter oppetter stolper og annet mens det ser ut som om han skal pisse. Alle kan vel tenke seg hvordan beinet han står på blir seende ut.......

Noen tips, forslag eller kommentarer????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan og Pippin er tydeligvis brødre ja. Kjenner igjen alt det der. Pippin tissa mye på frambeina før, men det har han stort sett sluttet med, håper det bare er en overgang for Morgan også.

Gratulerer forøvrig med kjempefine bilder i Wheatennytt! Særlig det med sele var fint, og der lignet han veldig på Pippin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde Alex også, lenge. Det har komt seg betraktelig. Han fant ut at han skulle vinkle på en annen måte når han letta på foten, og da kom det seg. (han begynte å lette på foten når han var 8-9 uker gammel, akkurat i den tida vi henta han. Så teknikken lot seg vente på.)

Angående magen så er det flere uhell enda, der hjelper det å klippe pelsen kortere forann "fanten". Skjørtet til Alex ser bra ut, men velter en han over har han bare lang pels rundt kanten, og kortere på midten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme problemet selv. Hannhunden min tisser misnt 20 ganger per tur, og hver gang tisser han på foten sin. Det jeg gjør er at jeg somregel går en lang tur. Slik at han får tisse de 20 gangene (++). På tilbake veien pleier jeg å ha han med til elva, og la han vaske seg der :rolleyes: Da tar jeg han i bånd etter på, slik at vi går ett hjem, uten tissing :angry: Ellers må jeg dusje han ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer forøvrig med kjempefine bilder i Wheatennytt! Særlig det med sele var fint, og der lignet han veldig på Pippin!

Takk, takk! De er jo brødre og begge har sjoko-nese, så likheten er nok veldig stor. Hadde vært artig å sett dem sammen en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...