Gå til innhold
Hundesonen.no

Klikkertrening


Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Jonna

Filmet litt klikker trening i dag. Dette er den eneste øvelsen jeg har rent klikker trenet.

Men jeg ser på første runden at jeg også må klikkes inn iblandt. :P Og hvor lett det er å få feil atferd når hunden begynner å fatte poenget...

Senere gikk det mye bedre.

Filmene kan du se her:

Greit å filme iblandt, jeg trodde ikke jeg holdt tilbake så mye første runden som jeg gjorde ;) Men jeg tittet på videoen og skjerpet meg. :rolleyes:

Edit: Filmene er vist litt trege å få opp... Skal prøve å fikse det. Om ikke jeg klarer det så får dere heller ha litt is i magen og vente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var KJEMPEMORO å se! Nå ble jeg utrolig inspirert. Jeg prøver jo å drive med klikkertrening på nabohunden, men jeg er ikke kommet så godt i gang ettersom vi ikke går så ofte turer. Men nå kjenner jeg at det klør i fingrene etter å starte. Har lært henne sånn halvveis å se til høyre, men har ikke rukket å sette kommando på det. Og så har jeg tenkt å lære henne å dekke på nytt igjen, for hun sliter med dette (tror at eierne har brukt mye tvang og kjefting når de lærte henne det).

Så selv om du sier at du ikke er noen proff, får du jo tydelig fram klikkertreningsprinsippet her (noe av det, i hvert fall). Hunden finner selv ut hva den må gjøre, og som man ser på video nr. 3 så går det jo fortere og fortere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blaze er en flink liten klikkerkelpie ;) Jeg likte at hun gjentok den atferden hun ble klikket for sist så kjapt!Selv om du mer eller mindre "byttet reglene" fra å være labb på musematte til å bli dekk på musematte midt inni :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Blaze er en flink liten klikkerkelpie :) Jeg likte at hun gjentok den atferden hun ble klikket for sist så kjapt!Selv om du mer eller mindre "byttet reglene" fra å være labb på musematte til å bli dekk på musematte midt inni :D

Var ikke heeelt meningen å bytte reglene da :) Men det var heldigvis ikke så vanskelig å få henne tilbake til det jeg ville. Jeg har slitt utrolig lenge med å få henne til å berøre musmatten med labben. Som dere sikkert ser så er det først nese og tunge som går på matten. Årsaken til atr labben har kommet er pga hun har prøvd å "delje" til den når hun ikke har klart å plukke den opp med munnen. "KILLER-KLIKKER-KELPIE" B)

Så artig å se på! :D

Klikkertrening virker utrolig gøy!

Det er morro, men jeg klarer ikke helt til å slippe take på det gamle gode i konkurranse innlæringen. Mest pga da får jeg er Crossover hund, men om noen gang hund nr.2 kommer i hus så skal jeg prøve å starte med det med en gang. Vuderer også å klikke inn valpene hennes (om hun da blir drektig og får valper) Tror nok ikke noen valpekjøpere har for mye i mot det..

Jeg driver bare med "ren" klikker som aktivisering inne, men det er en start og man kan lære seg å klikke riktig/feil på en ellers ikke konkurranse øvelse. Fin trening for meg til senere bruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Nå har vi tatt det litt videre :angry:

Og ja jeg klikket liiiitt for lenge denne gangen :rolleyes:

Videoen kan du se her Dem gamle er slettet om noen lurer.

ps: det går vanvittig tregt igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...