Gå til innhold
Hundesonen.no

Så dere SOS hundehjelpen idag?


~Marlene~

Recommended Posts

Jeg reagerte mest på at paret tok inn på hotell for å ha seg litt kos jeg! :D

Det går jo ikke an å være så hjelpeløs at de ikke klarer selv å tenke ut disse løsningene som Victoria kom med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde jeg. jeg reagrte på at hun ga hunden hvitløk.. selvom det var lite reagerte jeg :D

er det ikke giftig for hunder da?

Jo, det stemmer at det er giftig, men da må du opp i mye større mengder. I små mengder skal det visstnok kunne gjøre hunden mindre attraktiv for flåtten. (Løk er mye verre, og bør absolutt ikke gies)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er skremmende å se, jeg.. At "normalt oppegående" folk faktisk lar tingene gå så langt som det der (og andre programmer med Victoria Stillwell) - man må ju lure på om de er helt vel bevarte.

Tenk om dette hadde vært en stor hund, da? Avlivet når han var 5 mndr pga udugelige eiere. Synes folk bør skamme seg, jeg - å ha så lite peilig på dyr man har skaffet seg.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en Yorkshire terrier.

Edit:

Her står det litt om den episoden.

Så det du hviste meg her og jeg må bare si (som york eier og snart oppdretter med en god del erfaring fra york) Det der er typisk york. Det er derfor jeg absolutt ikke anbefaler denne rasen som første gangshund da akkurat denne oppførslen er veldig lett å oppnå (selvfølgelig ikke i de ekstreme og ikke mating på bordet og den slags men liksom det med biting forsvar osv). York er en veldig vanskelig rase å holde på med liksom en ekstrem utagave av jack russel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: ja de kjøpte seg en til yorkie etter victoria hadde trent yorkien dems

Tuller du??? Jammen, altså, eh... hmm... nå vet jeg ikke helt hva jeg skal si... Kanskje jeg hadde skjønt tankegangen deres litt bedre hvis jeg hadde sett episoden. Men burde de ikke ha ventet litt eller noe?

eller kanskje ikke fått seg en ny hund i det hele tatt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ot, men dette har jeg funnet vedr hvitløk, og har derfor sluttet å gi min hund det.

"Det er ulike meninger om hvorvidt hvitløk kan være skadelig for hunder. Enkelte forskere mener at hvitløk påvirker hundens blodplater og røde blodlegemer og fraråder å gi hunder hvitløk. Andre mener at hvitløk har positive effekter og anbefaler det til hund. Mange veterinærer ser ut til å mene at hvitløk i små mengder neppe er skadelig, mens noen mener at hunder ikke kan kvitte seg med stoffer i hvitløk, at de dermed akkumuleres og kan være farlige også i små doser. Noen mener at hvitløk ikke bør gis til hunder med anemi og heller ikke til små valper"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke noe særlig ut det du sier om hvitløk. Tro om det gjelder fersk hvitløk eller om det også gjelder hvitløkskapsler.

Jeg gir mine hvitløkskapsler hver dag mot flått. Har en viss/ganske god effekt.

Så over til Hundehjelpen. Satt og så på det meste av programmet og kom i tanke på alle de jeg kjenner med hund. Ikke alle er like egnet og ikke alle vil ha en "ordentlig hund". Noen skaper de værste "monster" av sine søte små og vil ha det slik. Så blir hunden voksen og det kommer ut av kontroll og disse menneskene forstår ikke at det er de selv som har skapt slike "udyr".

Så man trenger ikke se på TV-Norge for å finne slike hundeeiere. Det er nok av de her hjemme, dessverre.

Men heldighvis er de ikke i flertall i verfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så denne epiosoden og jeg ble helt sjokka! dette er jo ekstremt! skjønner ikke hva de tenker på jeg... de må jo forstå at dette ikke er vanlig hundeoppdragelse! eller mangelen på oppdragelse! :)

og at de kjøpte en hund til er jo galskap! de burde ihvertfall latt det går litt mer tid, og komme skikkelig inn i rutinene først! forundrer meg ikke om de trenger et besøk til av Victoria etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

hu dama var jo ett humbugg da:D herregud, jeg hadde skilt meg hadde jeg vært han, for en oppførsel på henne!

sigmort : tror du mente dagens reprise, med teddy pompom?

det er en annen tråd, nåvel, blås i det...

Uansett : hunder skal ikke opdras som små barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! Har tidligere hatt irsk setter fra oppdretter i Sandnes med fokus på jaktlinjer. Elsker rasen og synes det er en fantastisk familiehund og turkamerat både hjemme og på fjellet. Nå er jeg mer interessert i en "show dog" setter som er større, mørkere og med lenger pels. Er det noen her som kjenner til oppdrettere i Norden eller England som avler mer i show dog retning fremfor jaktretning?     
    • Jeg har erfaring med både to fra samme kull, beholde helt kull og kjøpe hvalper med noen måneders mellomrom. Nå har jeg ikke oppdrett lenger men hvis jeg drev oppdrett nå, ville jeg ikke automatisk utelukket deg fordi du ønsket to hvalper fra samme kull. Det finnes PLENTY med andre grunner til å utelukke interesserte, som skal bare ha en valp. Det er bare å følge med på Finn, så ser man at ganske mange aldri burde skaffet seg en valp engang. Det er flere faktorer som kommer med i betraktning her, nå skriver du ikke hvilken rase du tenker på men hvis dette er en populær( les lettsolgt) rase og du bestilte to tispehvalper, ville jeg nok forhørt meg ganske grundig om hvorfor du ønsker to og om du planlegger oppdrett . Hvis oppdrett var tanken eller jeg fikk mistanke om det, ville jeg nok vært tilbakeholden særdeles om du ikke hadde erfaring med rasen fra før og har en fornuftig plan med oppdrettet ditt. Mao ikke bare produsere hvalper uten annet mål enn inntjening.    Hva slags erfaring har du med hund, hvis du var av typen som har hatt to hunder og gått kurs, så nå kan du ‘alt’, nope, da blir det hverken en eller to.   Hva slags rase og hva er målet med innkjøpet. Skal du ha to krevende brukshundhvalper fra samme kull og har som mål og oppnå gode resultater, ville jeg nok vært tvilende til om du vet hva du gir deg ut på. Hvordan bor du? Egen hage eller tredje etasje. Førstnevnte gjør det MYE enklere på alle måter, særdeles ved renslighetstrening. Det sier seg selv at to GD hvalper f.eks i 3.etasje er en dårlig ide. Renslighetstreningen blir selvsagt noe mer utfordrende med to hvalper, da har du to og holde øye med så snart de er våkne men er du forberedt på det og ikke minst innstilt på det, så er det slett ikke umulig. ( anbefaler sommerhvalper eller i alle fall ikke valp midt på kaldeste vinteren, enten man kjøper en eller to, det er MYE enklere å renslighetstrene hvalper i levelige temperaturer) (fortsetter senere, fikk besøk 🙂)
    • Har det knekt så langt inn at det er fare for at det har gått til klobeinet er det mer alvorlig enn hvis ikke. Men uansett lurt med sjekk i dag nå som hverdagen har begynt, alternativt videosamtale/telefonsamtale og vedlagte bilder med vet og råd for riktig rensing og hva du skal se etter vedrørende tegn på infeksjon. 
    • Jeg mener å ha hørt at folk som driver hundekjøring kan ha to valper fra samme kull. Men det er jo hunder som bor ute og har et helt annet liv enn «familiehunden». Naboen min, som har hatt flere hunder tidligere, valgte å kjøpe 2 hannhunder fra samme kull. Det ble 2 hunder som vi (eller andre) fikk lite kontakt med. De var mest opptatt av hverandre, og det var tydelig at de heller ikke ble så sterkt knyttet til eierene sine, som ene-hunder blir. Det gikk egentlig begge veier, og naboen var egentlig glad til da de var så gamle at de ble avlivet.  Mens da den siste «alene-hunden» deres døde så var det stor sorg i familien. De to små brødrene kunne også være litt hissig på hverandre, så i begynnelsen av turene holdt eieren dem godt fra hverandre (en arm strak ut på hver side av kroppen). Så roet de seg, og turen gikk greit.  Dette ble de siste hundene de hadde ; «aldri mer hund her i huset»
    • Jeg ville heller ikke solgt til deg. Har selv sittet med usolgte valper noen uker, i tillegg til 3-4 voksne. Aldri mer. Og vi var  to om å dele på jobben.  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...