Gå til innhold
Hundesonen.no

Bamse og Dennis

Denise

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har to Hellig Birma katter, som heter Bamse og Dennis. De er begge hannkatter. Dennis er brunmasket og Bamse blåmasket, og Bamse har gjort det spesielt bra på utstilling.

Her er et bilde av Bamse:

http://i26.photobucket.com/albums/c120/Birmilla/IMG_0847.jpg

og enda et:

http://i26.photobucket.com/albums/c120/Birmilla/IMG_0855.jpg

Her er to av Dennis:

http://i26.photobucket.com/albums/c120/Birmilla/IMG_0912.jpg

http://i26.photobucket.com/albums/c120/Birmilla/IMG_0414.jpg

Skrevet

utrolig søte katter :(

nydlig bamse var, liker den fargen så godt ;) Kan ikke ha katt jeg, sambo er allergisk mot katt.. :P

Skrevet

Flotte katter. Den dagen jeg skal ha katt, så vil jeg ha denne rasen :) Vet du ca hva de ligger på i pris?

Mener utstillingskatt lå på 5000 og kosekatt lå på 4000?

Dennis og Bamse er kjempesøte, håper jeg kan komme til Oslo i sommer og få møte dere, hadde vært artig :)

Skrevet

Nydelige katter! Har selv en brunmasket hellig birma på 11 år. Hun kostet bare 2500 (skulle kostet 3500, men hun har utstillingsfeil). Ser ut som prisene har steget siden vi kjøpte henne.

Kommer nok til å legge ut bilder av henne snart :)

Guest Christine
Skrevet

For noen flotte katter :)

Savner virkelig katten min nå jeg :(

Om jeg noensinne skal ha katt igjen, blir det en hellig birma :D

Skrevet

Mener utstillingskatt lå på 5000 og kosekatt lå på 4000?

Dennis og Bamse er kjempesøte, håper jeg kan komme til Oslo i sommer og få møte dere, hadde vært artig :)

Mener du at vanlige katter koster 4000? I såfall er det ganske feil, hehe. Blandings katter pleier å koste fra 0-200 kr..

askekatter ligger på fra ca. 4000-10000 :) Noen mer også.

Skrevet

Tusen takk for all tilbakemelding! :)

Jeg tror den vanlige prisen på Hellig Birma nå er 5000 for koseskatt og 6000 for avl/utstilling. Selvfølgelig varierer prisene litt fra oppdretter til oppdretter da :)

Kosekatt betyr ikke "vanlige" katter, men en rasekatt med utstillingsfeil.

Skrevet

Tusen takk for all tilbakemelding! :)

Jeg tror den vanlige prisen på Hellig Birma nå er 5000 for koseskatt og 6000 for avl/utstilling. Selvfølgelig varierer prisene litt fra oppdretter til oppdretter da :)

Kosekatt betyr ikke "vanlige" katter, men en rasekatt med utstillingsfeil.

Aha, da skjønte jeg hva du mente, hehe. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...