Gå til innhold
Hundesonen.no

Simba gutten er ikke lengre med oss


Lazita

Recommended Posts

Han fikk i dag for første gang lov til å gå ut etter å ha blitt kastrert, så lille meg tenkte at han kunne få litt middel mot flott siden han skulle ut.

Etter en stund ute så ser jeg at han sitter å sleiker seg masse der hvor han fikk dette middelet på seg(mellom skulderbladene).

Jeg står å lurer litt på om dette kan være farlig men slår det fra meg og tenker at det er jo beregnet på dyr det kan ikke være så farlig for han om han får litt i seg, så den tlf jeg lurte på om jeg skulle ta til dyrelegen før jeg skulle på jobb ble ikke tatt.

Når jeg skal gå på jobb så kommer katten inn og jeg slepper han ut på badet hvos han har "sitt rom" og han ser frisk og fin ut da.

Etter noe timer kommer jeg hjem fra jobb, Jostein og ungene er hjemme men han hadde ikke sluppet ut katten og Andreas kommer å sier at Simba er syk og pappa har gitt han medisin.

Så jeg begynner jo å lure så går ut på badet for å sjekke Simba og der ligger han å skjelver og peser som gal i sengen sin.

Jeg ber Jostien gå ut å sjekke katten(han hadde ikke sett på han før da) og vi blir enig om at dette ikke ser bra ut og tar turen til dyrelegen.

Dyrelegen tror at det er en allergisk reaksjon og prøver å få i han melk og bader katten, jeg orket ikke å være der inne for jeg syes det så så fælt ut med katten så jeg gikk i bilen og fulgte med ungene i stedet og lot Jostein være igjen med Simba mens dyrelegen gjorde det hun kunne for å hjelpe han.

Desverre så kom hjelpen for sent for Simba, nyrene hans var ødelagt så livet stod ikke til å redde. :)

Sitter her no og føler meg som en idiot som ikke bare ringte dyrelegen når jeg så at han sleikte på det stoffet for å spørre om det var farlig for han, lurer også på om han har hatt det vondt lenge. Hadde han kommet en time eller to tidligere til dyrelegen så hadde de kunnet redde han men her var det ikke folk hjemme før tidligst halv fire og da tror jeg nokk at løpet var kjørt for lillegutt uansett.

Huff dette har vært en mildt sagt ****** dag med masse tårer, savner kosegutten min forferdelig mye nå(hva har jeg gjort med han :P ). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff dette var trist å lese!

Men hvordan i all vide verden kunne du vite at dette kunne være farlig da??? SOm du sier så er det beregnet på DYR! ARG blir så sint! Man selger ikke ut stoffer til å ha på dyr som kan være farlige!!!

Dette var bra du sa for jeg har brukt dette på Pito før, men nå vet jeg at jeg ALDRI skal bruke det igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Uff..Føler med dere.. :(

Kondolerer...

Og du skal ikke ta på deg noen skyldfølelse. Er stoffet beregnet på dyr, må man jo føle seg trygg på det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var veldig trist :P Men uansett så må du ikke tenke på hva du kunne ha gjort. Du må heller tenke på hva du prøvde å gjøre for katten :( Håper det går bra med deg og familien ;)

(Tror jeg har lest på expot at det ikke skal brukes på katt, hvis det var det du brukte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff :( Så utrolig trist...Man kan da ikke ha et middel berenget på katter som de ikke kan slikke i seg ;) Katter gjør jo alltid det!

Der har du grunnen til at jeg ikke bruker flått middel på noen av mine dyr..Veldig sjelden at hunder eller katter dør av flått, men det er ikke så rent sjelden de reagerer på middelet.Til gjengjeld er det slik at hunder og katter ikke skal ha det samme middelet og pusekatter kan faktisk dø av å dele seng med en hund som har fått "expot".(tror jeg det var det het?) Så jeg gir Loke litt hvitløk skal vi et sted med mye flått og så går jeg heller igjennom pelsen på begge dyra hver dag.Skumle greier de giftstoffene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kan no si såpass jeg kommer aldri mer til å la en katt få middel mot flott, da skal jeg mye heller plukke dem av katten en og en og håpe katten ikke får borelia(jepp jeg har lært på en litt brutal måte :( , men jeg har lært).

Vi har no bestemt oss for at vi skal ha ny katt så fort som mulig for no savner vi virkelig katten her.

Vi har kontakt med noen som jobber i kattens vern og omplaserer katter så snart de får inn kattunger som kan passe oss så skal vi å se om vi finner noe vi liker.

Skal mye heller hjelpe dem med å ta en katt enn å lete igjennom alle aviser for å lete etter kattunger og hjelpe dem som ikke har lært at sterilisering og kastrering er det beste. Så ny katt kommer det i hus så snart de får inn noe vi vil ha(har ikke så store krav), men ser jo helst at det blir en kattunge da siden den må vennes til hunder og barn.

Var inne på dyrebeskyttelsen sin side her i bergen men der var alle kattungene bortbestilt og de har jo krav til hvor og hvem som kan få adoptere de voksne kattene og siden vi har både barn og hunder så ser vi helst at det blir en liten unge fremfor en voksen katt.

Litt kjipt nå når vi har masse kattemat og ca40kg med kattesand liggendes her(var kjempetilbud på akkurat den sorten vi foretrekke for noen uker siden så tok en storhandel på kattemat og kattesand) men håper jo at vi ikke må vente kjempelenge før vi finner ett nytt lite nurk som kan bo her med oss(heldighvis slipper vi å kjøpe kattemat når vi får kattunge da for det foret vi har liggendes nå er beregnet for kattunger, Simba var jo ikke voksen enda så han fikk fremdeles kitten fôr).

Snakket med husverten i dag og han fikk sjokk når vi sa hva som hadde skjedd, og sa at for hannes del så mått vi no bare se om vi fikk tak i en ny katt for han likte så godt den vi hadde for den var så snill og kosete. Så da har vi ihvertfall hans godkjenelse på at ny katt i hus ikke var noe problem for hannes del(heldihvis) kunne jo hende at hann hadde sagt nei for alt vi vet men heldighvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så trist! :)

Vi bruker det middelet på katten vår hver vår. Det fins forskjellig fra hund og katt. Kanskje middelet rant litt ned etter du hadde tatt det på, fordi der jeg tar det helt oppi nakken på min katt, og der kan han umulig greie å slikke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så trist! :)

Vi bruker det middelet på katten vår hver vår. Det fins forskjellig fra hund og katt. Kanskje middelet rant litt ned etter du hadde tatt det på, fordi der jeg tar det helt oppi nakken på min katt, og der kan han umulig greie å slikke seg.

jeg gav han det på samme måte som jeg gir hundene det mellom skuderbladene og tenkte jo selvfølgelig ikke så langt at katten faktsik rekker bak der(hadde nettopp plukket 3-4 flott ut av pelsen hans).

Men når jeg så at han sleiket der så tenkte jeg jo at det kan ikke være så farlig det er jo beregnet til bruk på dyr så det går sikkert greit.

Men gjort er gjort, nå har jeg fått kontakt med en som skal omplasere en nydelig skogkatt, hun skulle ha 3000,- for den med alle papirer i orden, så no må jeg bare klare å overtale Jostein(hvis ikke så venter vi en stund til og ser hva vi finner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars dere og pusen :P Ville aldri forestilt meg at noe sånn kunne drepe en katt, har brukt det på våre katter for noen år siden, men siden det er dyrt, og kattene klarer seg fint uten ( får kanskje et par flått i året ) så har vi heller investert i en fin flåttklype ( en rød pinsettlignende greie kjøpt på Rimi ) denne er utrolig effektiv i forhold til vanlig pinsett :D

Lykke til med ny katt uansett om det blir skogkatten eller en pus fra Kattens Vern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars dere og pusen :P Ville aldri forestilt meg at noe sånn kunne drepe en katt, har brukt det på våre katter for noen år siden, men siden det er dyrt, og kattene klarer seg fint uten ( får kanskje et par flått i året ) så har vi heller investert i en fin flåttklype ( en rød pinsettlignende greie kjøpt på Rimi ) denne er utrolig effektiv i forhold til vanlig pinsett :D

Lykke til med ny katt uansett om det blir skogkatten eller en pus fra Kattens Vern

Det ble ikke skogkatten desverre for jostein synes det var for dyrt for en katt som vi måtte ha sterilisert selv. som han så nå har vi nettopp lagt ut 2tusen på han som ikke lever lengre(blodprøve, øremerking, kastrering og et forsøk på å redde katten en uke senere, det ble litt bortkastede penger på kastreringen når katten ikke er her lengre :P ), da går vi ikke å kjøper en katt til 3000,- for så å måtte sterilisere den etterpå(noe som koste enda en tusenlapp bare det), det har vi rett og slett ikke råd til( har jo bare en lønn å leve på i mnd).

Så vi får heller se om vi finner noe annet.

Litt synd egentlig for hun som skulle selge ville gjerne at vi tok katten for vi bodde så nærmt(hun hadde mangen på liste som var innteresert i den), men jeg fikk ikke overtalt Jostein og vil ikke tvinge han til å ta inn en katt i huset om han ikke vil ha den, føler at det blir litt for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...