Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du høy eller lav selvtilitt?

Guest Christine

Recommended Posts

Skrevet

Vel, jeg har verken høy eller lav. Jeg er sånn midt på treet tror jeg.

Er litt sjenert når jeg først møter noen, men når jeg begynner å føle meg trygg, så går skravla i et sett... :rolleyes:

Skrevet

Ikke helt enig der? Mange går vel i nettopp det fordi de trenger bekreftelse, blikk, kommentarer, whatever fordi de har dårlig selvtillit.

Beklager, formulerte meg feil. Tenkte ikke over at ikke alle er herfra. :(

Det jeg mente da, var at man sitter ikke og sier at man har dårlig selvtilitt fordi man er tykk osv OG går i korte topper og miniskjørt. Man vil vel helst ikke vise det man synes er stygt?

Skrevet

vell selvtilitten var veldig lav når jeg gikk ut fra ungdomskolen etter 9 år med baksnakking og mobbing, men på videregående i klasse med helt nye folk og ingen fra min gammle klasse så gikk det veldig greit og selvtilitten vokste. men sjenert er jeg og det har jeg alltid vært så det vill jeg vel alltid slite med ja.

Men har jeg først begynt å snakke med noen så går det greit da, må liksom bli litt kjent(eller som jeg sier varm i trøyen først). :(

Guest Vicky
Skrevet

hmmm, har jeg høy eller lav selvtillit? det vet jeg jammen ikke... hva tror dere?

Skrevet

hmmm, har jeg høy eller lav selvtillit? det vet jeg jammen ikke... hva tror dere?

Du er da ei utadvent og hyggelig jente med mye moro :( Har ikke vanskelig for å si meninga di, vil ikke si at du har dårlig selvtillit, men det er nå bare mitt inntrykk ;)

Guest Vicky
Skrevet

Du er da ei utadvent og hyggelig jente med mye moro :( Har ikke vanskelig for å si meninga di, vil ikke si at du har dårlig selvtillit, men det er nå bare mitt inntrykk :P

korslig å høre! ;)

vet ikke hva jeg har jeg egentlig... Jeg vet jeg har et stygt utsende liksom, men det pleier ikke å bry meg. hehe..

Skrevet

Hvis det er noe jeg vet jeg får til så har jeg høy selvtillit men er det noe jeg er litt usikker på eller nye ting da så har jeg ganske lav selvtillit

Skrevet

Jeg har ikke så veldig høy vil jeg si. Er litt sjenert når jeg møter nye folk, men etterhvert så snakker jeg mye :(

Skrevet

Min er stort sett varierende...

Det går i bølgedaler, men jeg har vel kanskje generelt sett lav selvtillitt..

Jeg har latt meg tråkke på tidligere i livet, så da blir det vel sånn..

Det blir vel gjerne sånn i denne verden at en tenker at alle andre ser bedre ut enn en selv, at man bør gjøre ting bedre, at man skal ringe en venn en ikke har pratet med på lenge, at en skulle hatt gjort ditt og datt, men så rekker en ikke fordi det skjer så mye på skole,. jobb etc..

Tankene er ikke alltid like oppmuntrende, selv om man må prøve å gjøre det beste ut av det...

Om sjenerthet har noe med dette å gjøre vet jeg ikke, men folk tror nok jeg er sjenert før jeg blir kjent med dem, da skravler jeg huet av dem :)

Nei, dette ble litt *deprimerende*, "smil og vær glad for hver dag som går" :)

Hold motet oppe er et fint motto!

Skrevet

Jeg har vel så midt på tre vil jeg tro.. Kommer å går den :) Hvis jeg får noe til som jeg har ønsket å klare lenge så stiger den jo, men om det er noe jeg er misfornøyd med osv så blir den mindre :) Men sånn til vanlig så er den midt på tre.

Skrevet

Sammen med vennene mine (de FÅ jeg har, som ikke tar intiativet til å møte meg på fritiden), er jeg veldig hyper og man skulle nesten tro jeg hadde en selvtillit som rakte opp til himmelen. Men jeg har altid hatt ekstrem dårlig selvtillit, har blitt mer eller mindre mobbet på barneskolen, og blir hakket på nå, men jeg tar meg som oftest ikke nær av det, bare hvis jeg er i en deprimert periode. Ellers har jeg hatt skikkelig angst for å gå på skolen..

Men Rambo har gjort livet mitt mye bedre :)

Skrevet

Jeg har veldig lav selvtillit(sjølbilde). Greit jeg kan være frekk men tror mye kan komme av den grunnen.

Egentlig er dette et stort problem for meg, men kommer nok ikke til å klare å bygge opp den med det første for å si det sånn...

Skrevet

Å lese alle disse innleggene,herregud det er som et speil av den jeg engang var...trodde jeg var alene om det der...her sitter jeg som mor idag,mer erfaren på både godt og vondt..mest på vondt de årene på ungdomsskolen var ikke noen ddans på roser,hadde et h******** hver eneste skoledag men enda tok jeg bussen og kom meg på skolen enda jeg visste at dagen ble j**** er i dag mer obs på mobbing i forhold til mine egne barn og kommer til å si høyt ifra om det skulle skje,både om de blir mobbet og spes. om DE mobber,der er jeg nøye! Vet hvordan det er å være i andre enden...

Nei som svar på spørsmålet Har ikke hatt noe høy selvtillit tidligere,men den er vel på vei opp,og burde vel også være det om jeg har barn og skal stå som noe trygt og vise vei for dem i forhold til det med mobbing og å stole på seg selv (da stopper jeg innlegget mitt,ellers blir det langt,har så mange erfaringer om dette,men kan heller svare pr mail eller noe om noen vil snakke eller noe,vet det kan være greit å prate med noen utenforstående som har opplevd noe sånt og kommet ut av det...)

Vil så gjerne at mine erfaringer kan komme andre til gode,mener at det er derfor jeg har opplevd ting,for at jeg skal hjelpe andre som sliter med noe.

Det er ikke ment som noe annet enn om det er noen som har beovfor å "tømme litt tanker",og fortelle for dem som føler for det..

Nei,da setter jeg stopp her,ble allerede mer enn jeg hadde tenkt å skrive og må bare trykke send-knappen før jeg rekker lese for mye igjennom det jeg skrivd ellers sletter jeg alt ,for motet kanskje svikter...

Mange hilsener,Vilde

Skrevet

Jeg tror jeg har sånn grei nok.. Blir bedre og bedre, hadde sinnsykt dårlig hele ungdomskolen og etter at jeg kom til videregående og fikk meg ordelige venner har jeg også fått bedre selvtillit.

Skrevet

Selvtilitten er ikke spesielt god nei. Den forsvant sakte men sikkert etter å fått hjertet knust for mange år siden.

:unsure:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...