Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du høy eller lav selvtilitt?


Guest Christine

Recommended Posts

Vel, jeg har verken høy eller lav. Jeg er sånn midt på treet tror jeg.

Er litt sjenert når jeg først møter noen, men når jeg begynner å føle meg trygg, så går skravla i et sett... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt enig der? Mange går vel i nettopp det fordi de trenger bekreftelse, blikk, kommentarer, whatever fordi de har dårlig selvtillit.

Beklager, formulerte meg feil. Tenkte ikke over at ikke alle er herfra. :(

Det jeg mente da, var at man sitter ikke og sier at man har dårlig selvtilitt fordi man er tykk osv OG går i korte topper og miniskjørt. Man vil vel helst ikke vise det man synes er stygt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell selvtilitten var veldig lav når jeg gikk ut fra ungdomskolen etter 9 år med baksnakking og mobbing, men på videregående i klasse med helt nye folk og ingen fra min gammle klasse så gikk det veldig greit og selvtilitten vokste. men sjenert er jeg og det har jeg alltid vært så det vill jeg vel alltid slite med ja.

Men har jeg først begynt å snakke med noen så går det greit da, må liksom bli litt kjent(eller som jeg sier varm i trøyen først). :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, har jeg høy eller lav selvtillit? det vet jeg jammen ikke... hva tror dere?

Du er da ei utadvent og hyggelig jente med mye moro :( Har ikke vanskelig for å si meninga di, vil ikke si at du har dårlig selvtillit, men det er nå bare mitt inntrykk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Du er da ei utadvent og hyggelig jente med mye moro :( Har ikke vanskelig for å si meninga di, vil ikke si at du har dårlig selvtillit, men det er nå bare mitt inntrykk :P

korslig å høre! ;)

vet ikke hva jeg har jeg egentlig... Jeg vet jeg har et stygt utsende liksom, men det pleier ikke å bry meg. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er stort sett varierende...

Det går i bølgedaler, men jeg har vel kanskje generelt sett lav selvtillitt..

Jeg har latt meg tråkke på tidligere i livet, så da blir det vel sånn..

Det blir vel gjerne sånn i denne verden at en tenker at alle andre ser bedre ut enn en selv, at man bør gjøre ting bedre, at man skal ringe en venn en ikke har pratet med på lenge, at en skulle hatt gjort ditt og datt, men så rekker en ikke fordi det skjer så mye på skole,. jobb etc..

Tankene er ikke alltid like oppmuntrende, selv om man må prøve å gjøre det beste ut av det...

Om sjenerthet har noe med dette å gjøre vet jeg ikke, men folk tror nok jeg er sjenert før jeg blir kjent med dem, da skravler jeg huet av dem :)

Nei, dette ble litt *deprimerende*, "smil og vær glad for hver dag som går" :)

Hold motet oppe er et fint motto!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel så midt på tre vil jeg tro.. Kommer å går den :) Hvis jeg får noe til som jeg har ønsket å klare lenge så stiger den jo, men om det er noe jeg er misfornøyd med osv så blir den mindre :) Men sånn til vanlig så er den midt på tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammen med vennene mine (de FÅ jeg har, som ikke tar intiativet til å møte meg på fritiden), er jeg veldig hyper og man skulle nesten tro jeg hadde en selvtillit som rakte opp til himmelen. Men jeg har altid hatt ekstrem dårlig selvtillit, har blitt mer eller mindre mobbet på barneskolen, og blir hakket på nå, men jeg tar meg som oftest ikke nær av det, bare hvis jeg er i en deprimert periode. Ellers har jeg hatt skikkelig angst for å gå på skolen..

Men Rambo har gjort livet mitt mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lav selvtillit(sjølbilde). Greit jeg kan være frekk men tror mye kan komme av den grunnen.

Egentlig er dette et stort problem for meg, men kommer nok ikke til å klare å bygge opp den med det første for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lese alle disse innleggene,herregud det er som et speil av den jeg engang var...trodde jeg var alene om det der...her sitter jeg som mor idag,mer erfaren på både godt og vondt..mest på vondt de årene på ungdomsskolen var ikke noen ddans på roser,hadde et h******** hver eneste skoledag men enda tok jeg bussen og kom meg på skolen enda jeg visste at dagen ble j**** er i dag mer obs på mobbing i forhold til mine egne barn og kommer til å si høyt ifra om det skulle skje,både om de blir mobbet og spes. om DE mobber,der er jeg nøye! Vet hvordan det er å være i andre enden...

Nei som svar på spørsmålet Har ikke hatt noe høy selvtillit tidligere,men den er vel på vei opp,og burde vel også være det om jeg har barn og skal stå som noe trygt og vise vei for dem i forhold til det med mobbing og å stole på seg selv (da stopper jeg innlegget mitt,ellers blir det langt,har så mange erfaringer om dette,men kan heller svare pr mail eller noe om noen vil snakke eller noe,vet det kan være greit å prate med noen utenforstående som har opplevd noe sånt og kommet ut av det...)

Vil så gjerne at mine erfaringer kan komme andre til gode,mener at det er derfor jeg har opplevd ting,for at jeg skal hjelpe andre som sliter med noe.

Det er ikke ment som noe annet enn om det er noen som har beovfor å "tømme litt tanker",og fortelle for dem som føler for det..

Nei,da setter jeg stopp her,ble allerede mer enn jeg hadde tenkt å skrive og må bare trykke send-knappen før jeg rekker lese for mye igjennom det jeg skrivd ellers sletter jeg alt ,for motet kanskje svikter...

Mange hilsener,Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...