Gå til innhold
Hundesonen.no

herregud.. ;P


MarieR

Recommended Posts

er det virkelig BARE jeg her inne som trener hunden på gamlemåten?! det vil si ikke klikker ikke nordenstam og uten serlig mening om det er positiv forsterkning eller omvendt vi trener med? ask får ros og evt. gobit når han gjør det vi ber om, gjør han det ikke terper vi til han gjør det. evt. tar en pause og prøver igjenn siden, det jeg legger i terpe vil si at jeg viser han, trykker lett på bakkparten visst det er sitt det er snakk om, og slike ting?

min mening om hundetrening er at du kan ikke ignorere det som er bra, og hvertfall ikke det som ikke er bra..skjønner ikke hvordan noen kan trene hunden ved og ignorere en av disse tingene??? hvordan skal hunden lære noe visst du ignorerer det den ikke gjør, eller det den gjør rett?

mulig det er jeg som er skrullete i hode her altså, men har hunder vondt av og bli trent på " min" måte? for da sliter jeg og ask!!! jeg skal ikke konkurere med ask og vi trener fordi vi begge har lyst. husk at trening skal være GØY for både hund og eier. jeg ser raskt når ask er i humøt for og trene eller ikke. trener kun når han er klar for det, da blir treningen mye mer vellykket! og vi slutter når en av oss blir lei, da nytter det ikke trene mere for oss...men dette er meg og ask sin måte dah..mn det virker som om alle trener etter enten det eller det..jeg rrur jeg tener med en slags blanding jeg..bare uten klikker da..

ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mening om hundetrening er at du kan ikke ignorere det som ikke er bra..skjønner ikke hvordan noen kan trene hunden ved og ignorere en av disse tingene??? hvordan skal hunden lære noe visst du ignorerer det den ikke gjør, eller det den gjør rett?

joda, det funker helt fint, det er derfor den måten er så populær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at de alle fleste hundeeiere i norges land trener på gamle-måten! Og det er jo helt flott det, mener nå jeg! :lol: Så lenge man kommer dit man vil med hunden sin, og begge parter har det gøy, så er det vel ingenting som er bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig synes klikker er helt teit...

Tenk å gå å klikke klikke klikke resten av hundens liv #-o Gå med en sånn liten sak i hånden hver gang man går på tur, er til å bli gal av...hehe!

Jeg bruker gamle måten...trener ikke så altfor mye, men vi lærer inn det jeg synes er viktig og bruker masse ros og godbiter når de gjør riktig. Og slik vi gjør det, har det funket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig synes klikker er helt teit...

Tenk å gå å klikke klikke klikke resten av hundens liv #-o Gå med en sånn liten sak i hånden hver gang man går på tur, er til å bli gal av...hehe!

Jeg bruker gamle måten...trener ikke så altfor mye, men vi lærer inn det jeg synes er viktig og bruker masse ros og godbiter når de gjør riktig. Og slik vi gjør det, har det funket...

Jeg må bare si at det er ikke sånn at man skal fortsette med klikkingen hele hundens liv :):D hehe.. Det hadde jo vært utrolig slitsomt. JEG gjør i alle fall ikke det. Klikkeren bruker jeg bare i innlæringsfasen, det er jo som med det meste av annen trening også. Du kan jo ikke drive å gi hunden en godbit for hver gang du vil at den skal sitte eller legge seg resten av livet. hehe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Hehe :) Trodde sånne klikker folk gikk med klikker hele livet jeg, hehe :D Godbiter visste jeg at man skulle slutte med, hehe!

hoho :( Det er sikkert noen som gjør det også! Lite forundrer meg i hundeverdenen. Grunnen til at jeg bruker klikker er ganske enkelt for at det blir lettere å si fra nøyaktig til rett tid om at dette var bra! Pluss at jeg ikke vil vise frem godbiten før hun har gjort det jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde Klikke trening men det var ikke helt meg!

Trener hundene mine på den gamle måten..

Lærte Tini 1 triks på 1 dag.. tihi!

Jeg synes det er mer morro å lære hunden tingene på min egen måte..

Det har jeg gjort med alle hundene våres!

Prøve ut nye måter hele tiden!

STÅ PÅ! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tok jo ikke lange tiden før hun lærte det.. men jeg synes det er vanskelig å bruker klikker når det er 2 hunder i hus!

Men jeg synes det var litt morro! (må ikke du ødlegge gleden min da)

Hva lærte du henne da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre å trene en hel uke eller et helt år for å få et 100% resultat enn å ta det på timen... idiotisk spør du meg... [-X

Vi trener ikke lange økter. Lange økter på slike triks og Boston terriere blir stressa!

Men hun kunne det etter en kort tid. Men vi gjør det litt hver dag.. hehe hun er jo så søt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Hvis hunden din kan det 100% og kan det kjapt i tillegg kan du være stolt av deg selv uansett om du skulle brukt et år! Det er resultatene som teller. Dere kan jo sjekke hvem som kan det best i ringen ikke sant? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

veldig greit med korte økter ofte syns jeg ;) da får du mer trenings glede. Det gjelder å stoppe mens leken er god ;) dere er sikkert kjempeflinke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heheheh! det er sant!

jeg mente det at jeg synes det er morro å trene hunden på denne måten.

Og må si jeg var litt stoldt når hun lærte trikser så fort.. Og ordentlig!

Men det er jo forskjellig fra hund til hund. Noen hunderaser og hunder er mer lærevillige enn andre (lærer fortere) men det er jo ikke noe kokurangse!

Helt eing hva du mener! ;)

Jeg måtte bare nevne det for jeg ble veldig stoldt jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tok jo ikke lange tiden før hun lærte det.. men jeg synes det er vanskelig å bruker klikker når det er 2 hunder i hus!

Men jeg synes det var litt moro! (må ikke du ødlegge gleden min da)

Hva lærte du henne da?

var ikke meninga å ødlegge noe ;) poenget mitt her var vell egentlig at det gikk mye fortere med klikker. fikk det for meg at du var mot klikker :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke meninga å ødlegge noe ;) poenget mitt her var vell egentlig at det gikk mye fortere med klikker. fikk det for meg at du var mot klikker :?

nei jeg skrev AT DET IKKE VAR NOE FOR MEG.... hehe det med (må ikke ødlegge gleden min) var ment som en liten spøk.hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

det spiller NULL rolle hvor fort det går, bare det er 100%. Jeg syns at å lære det på en dag er kjempebra!! Hvis hunden virkelig lærte det helt perfekt er dette kjempe flott!! Mico&Linn, vær kjempe stolt av deg og hunden din! Det har du full rett til ;);):wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rikitg!

Kommer nok alltid til å være stoldt av hunden min uansett om hun ikke lærer noe triks! ;)

Men er jo stas når hun får til det man vil hun skal få til. Også er de jo så søte når de jobber litt hundene våres!

Det må dere si dere enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

er selv kjempe stolt av hunden min uansett hva... hehe, selv om han kan være en rotekopp/tullekopp noen ganger. Er kjempe morro å se henne konsentrere seg om å lære noe.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...