Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan få familihundefolket interessert?


Mirai

Recommended Posts

Jeg skrev jo tydelig at jeg har gått frem på forsiktig måte for å ikke virke blærete eller bedrevitende. Selvfølgelig skal man ikke gjøre folk flaue eller få dem til å føle seg dårlige.

Virker på meg som om du ikke er villig til å prøve det engang. Hvorfor ikke gi det et forsøk? La oss nå si at jeg setter opp denne nettsiden og tipser noen om den. Er det nedlatende og spydig? Jeg ville gjort det som en hyggelig gest, og jeg tenker meg om før jeg slenger ut i luften at "dæven, du har et kjedelig hundehold!"

Wooops, ikke misforstå meg nå, det er ikke deg jeg går til angrep på, om jeg i det hele tatt går til angrep. Jeg sier ikke -du er- men hvordan -folk oppfatter-. De som har et litt, sett fra vår side, sløvt hundehold har ofte dårlig samvittighet fra før, har prøvd men ikke fått til eller har rett og slett hverken tid og interesse, og kan få selv et lite 'blir du med å gå tur eller?' til å bli anklagende. Been there, done that.

For all del, sett opp en nettside, supert tiltak det som mange andre også har glede av, feks folk her inne! Selv vet jeg ikke helt hva taktikk jeg går for (selvom jeg holder på med instruktørutdannelse og håper på å 'redde' noen den veien), har vel innsett at ikke alle kan ha samme interesse og glød for hundearbeide som meg og flertallet her inne har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Det spørs jo helt hva man oppfatter som "problemet" med den enkelte hund/familie. Om det er så at en hund er til sjenanse for omgivelsene, synes jeg absolutt det er et poeng for andre hundefolk å forsøke å "omvende" eierne. Når man ser på diverse forslag til regler og forordninger for hundeeiere rundt om i det ganske land, er det absolutt i vår interesse at også andre holder hund på en måte som gjør at ikke begrensningene på hundehold blir sterkere enn de allerede er.

Og jeg ser vel strengt tatt ikke noe galt i å engasjere seg for at andres hunder også skal få bedre liv, om man på noen måte har mulighet til det?

Om du kunne foreslått for en annen hundeeier et eller annet tiltak som gjorde at hunden deres slapp å ligge i bur hele dagen - hadde du ikke gjort det, Lotta?

Jeg er snart villig til å gjøre hva som helst for å få folk til å slutte å legge hundene sine i bur - men derifra til å ha meninger om folks hverdagsliv med hunden sin er det et langt stykke å gå.

Er blitt så gammel at jeg har innsett at jeg ikke lenger har svarene på alle verdens problemer - og at det faktisk er mulig å være lykkelig uten å gjøre det samme som meg. Det innbefatter aktivitene (eller mangel på sådan) folk driver på med med hund, hvilke raser de skal ha, hva hunden skal spise, og når - og hvilket politisk parti de skal stemme på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart villig til å gjøre hva som helst for å få folk til å slutte å legge hundene sine i bur - men derifra til å ha meninger om folks hverdagsliv med hunden sin er det et langt stykke å gå.

Men burbruk ER jo en del av mange folks hverdagsliv med hunden sin. Ser ikke motsetningen her. Hvorfor er din motvilje mot burbruk (som jeg for øvrig bifaller) mer spesiell enn andres kjepphester med hensyn til hva de mener er godt og forsvarlig hundehold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre hunder er jo "bare" familiehunder, men skulle gjerne deltatt på kurs osv. med dem jeg. Eldstemann er jo litt gammel for å begynne på noe nytt, men småtten er jo "aktuell". Men så lenge jeg trener 6-9 ganger i uken så blir det uaktuelt å binde seg opp på f.eks. et kurs. Men føler ikke at jeg har den "likegyldige" holdningen som som jeg føler du beskriver. "Jeg liker at hunden er rampete og stikker av". Men jeg er glad i hunder med personlighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund som er med overalt er en lykkelig hund, tror jeg..

Men det er vel ikke alle hunder som har muligheten til akkurat det, de fleste er vel i jobb/studier av eierne og da går det fort noen timer borte fra hunden.

og så er det aktiviteter og besøk uten hund.

klart tur er nok, men den kontakten en får ved å finne på noe med hunden kan ikke beskrives.Det behøver ikke være profft på noe nivå, men det lyser jo at bisken : dette er gøy!Hva skal vi finne på nå!!!!

Bandhunder trodde jeg hørte til en annen tid..men sånnne folk med et sånt hundehold lar seg vel ikke overtale til noe som helst...

men vi må passe oss vi hundenettere også : det kan jo virke som er vi er på en eller annen trening og utstilling i hver en ledige stund???

En kan jo bli matt av tempoet til enkelte innimellom...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner veldig godt hva du mener julie!

Jeg kjenner at jeg KLØR i fingrene når folk har hund og ikke "driver" med noe, siden jeg kan klart se for meg hvor godt den kunne gjort det i de forskjellige grenene.

Men jeg har gitt opp å prøve, for folk må nesten finne ut selv hvordan de vil gjøre det :)

Men hvis pappa en gang skaffer seg hund har han snakket om å drive med jakt og agility.

Hvis hunden "bare" blir en familiehund hadde jeg nok dratt den med meg på agility, utstilling osv siden jeg har "makten" til det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

IW: du drev vel ikke med så mye trening med hunden før den var blitt nokså stor selv? Det blir litt feil å si at alle andre gjør feil.. vet du ikke mente noe vondt, men hunder kan faktisk ha det bra som familiehund og :( Noen ønsker seg en turkompiss, andre en konkuransehund. Folk er forskjellige, og godt er det ;) Da velger man den hunden som passer best for seg selv. Og noen hunderaser er godt egnet som turhund/familiehund, og andre ikke.. Jeg syns de fleste jeg kjenner som har familiehund gir den et godt liv, og virker interessert i å gjøre ting bedre :P Men "bedre" finnes det mange definisjoner på. Akkurat som f.eks med korreksjon og klikker, klikkertrenere mener det de gjør er rett, og de som trener med korreksjon og lek mener de gjør rett. Det hjelper ikke å gå rundt å belære hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IW: du drev vel ikke med så mye trening med hunden før den var blitt nokså stor selv? Det blir litt feil å si at alle andre gjør feil.. vet du ikke mente noe vondt, men hunder kan faktisk ha det bra som familiehund og :( Noen ønsker seg en turkompiss, andre en konkuransehund. Folk er forskjellige, og godt er det ;) Da velger man den hunden som passer best for seg selv. Og noen hunderaser er godt egnet som turhund/familiehund, og andre ikke.. Jeg syns de fleste jeg kjenner som har familiehund gir den et godt liv, og virker interessert i å gjøre ting bedre :P Men "bedre" finnes det mange definisjoner på. Akkurat som f.eks med korreksjon og klikker, klikkertrenere mener det de gjør er rett, og de som trener med korreksjon og lek mener de gjør rett. Det hjelper ikke å gå rundt å belære hverandre.

Nå skal du passe deg litt. Jeg begynte på valpekurs da hunden var rundt 5 mnd, og grunnen til det, det vet du godt, Astrid. Etter det har jeg trent regelmessig. Hadde opphold fra selve kursopplegget i et par måneder, men det var fordi jeg var usikker på treningsmetoder. Jeg trente jo og hadde henne med rundt.

Du skjønner tydeligvis ikke hva jeg mener, for da hadde du ikke sagt det du sa. Jeg snakker ikke om å belære hverandre eller påstå at akkurat det man gjør selv er rett. Og det har jeg skrevet tidligere og prøvd å forklare, hvis du har lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skjønner hva du mener IW. Og å hakke på hvordan IW har trent og når hun har trent har vel ikke noe med saken å gjøre i det hele tatt? Den var bare frekk...

Ellers: Jeg tror hunder kan ha det toppers som en helt alminnelig familiehund. Men det er da ikke noe galt i å ønske at flere var aktive i ett hundemiljø, så lenge man ikke belærer eller tvinger noen. Om man ikke konkurrerer i en sport, kan man ha mye glede, og ikke minst lære mye av å være i ett hundemiljø.

Jeg tror faktisk det er viktig å "vise frem" aktive hundemiljøer og diverse aktiviteter man kan gjøre med hunden. Mange har kanskje ikke tenkt over at det gå an å være "aktiv" uten å bruke mye tid og penger. Mange har aldri prøvd. Og mange av disse vil sansynligvis faktisk synes at dette er gøy. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Nå skal du passe deg litt. Jeg begynte på valpekurs da hunden var rundt 5 mnd, og grunnen til det, det vet du godt, Astrid. Etter det har jeg trent regelmessig. Hadde opphold fra selve kursopplegget i et par måneder, men det var fordi jeg var usikker på treningsmetoder. Jeg trente jo og hadde henne med rundt.

Du skjønner tydeligvis ikke hva jeg mener, for da hadde du ikke sagt det du sa. Jeg snakker ikke om å belære hverandre eller påstå at akkurat det man gjør selv er rett. Og det har jeg skrevet tidligere og prøvd å forklare, hvis du har lest.

var ikke ment frekt i det hele tatt. Da missforstod du. Jeg bare sa at det finnes flere type hundehold. Noen syns at en hund har et godt liv som turhund, eller annet. Andre syns den har det best som agility/lydighetshund. Noen mener at foret skal bløtes, andre mener den kan tygge det vanlig som valp. Det finnes forskjellige definisjoner, og ingen kan si at akkurat det der eller DET der er riktig. Og jeg har ikke ment å hakke, jeg bare sier at folk tenker forskjellig. Og jeg definerte ikke deg som en dårlig hunde eier. Hello? Jeg bare sa at du har din definisjon av hva et godt hundehold er, Ola Nordmann har sin mening, og jeg ville kanskje gjort det sånn og sånn. Betyr det at en av oss har feil? Nei, det er bare forskjell på hva folk definerer et godt hundehold som. Og hva skal jeg passe meg for? :( Har jeg missforstått eller ønsker du at jeg skal passe meg for deg? Jeg har ikke gjort deg noe, jeg bare sier at det er ikke sikkert Ola Nordmann mener det samme som deg om et hundehold! og man kan ikke komme å si at en ikke engasjerer seg bare fordi den ikke trener som du gjør, eller gjør som du gjør. Skjønner? Og vær så snill å forklar meg hva du mener med å passe meg for deg. Jeg skjønner ikke helt hva grunnen du har til å true meg er.

Og ja, jeg skjønner hva du mener. Og det er greit folk blir mer aktive, men jeg mener det blir feil å si at de og de burde begynne å gjøre sånn og sånn. Skjønner?

og et spørsmål: hvorfor skal alle være så ******** hårsåre! Jeg har ikke skrevet noe negativt i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener med pass deg, er at du kanskje skal tenke litt over hva du sier før du slenger ting ut. Jeg har aldri sagt at noen gjør feil eller at jeg gjør alt perfekt selv. Har ikke truet deg, men tenk som sagt over hva du sier. Det finnes grunner til ting.

For å forklare en gang til:

Grunnen til at jeg startet tråden var for å høre om noen andre tenkte noe av det samme, ikke for å definere hva som er et dårlig hundehold eller ikke. Eller hva som er minstekravet til aktivisering hver dag.

Selvfølgelig mener ikke Ola Nordmann det samme som meg, og det er litt av poenget. Jeg mente heller ikke det samme som jeg gjør nå da jeg fikk meg hund, og jeg forandrer sikkert mening i løpet av årene som går også. Greia er at jeg har blitt mye mer fornøyd med både meg selv, hunden og hele hundeholdet etter at jeg fikk opp interessen og så at ting faktisk ikke var så ille vanskelig allikevel.

Dette har ingenting med at jeg vil at folk skal begynne å gjøre som jeg gjør fordi jeg mener det er så himla perfekt og passer for alle :rolleyes: Jeg har aldri sagt at folk skal "gjøre sånn og sånn."

For å sitere Annemor på Dyrenett, hun sa det så godt:

Og som sagt av andre her så er det ingen familiehund som lider noe nød, men heller at både eier og hund går glipp av mye moro!

Jeg er ikke hårsår. Men når du kommenterer at jeg liksom ikke begynte å trene med Mona og ikke har noen rett til å peke på "feil" hos alle andre, da har du misforstått litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
Greia er at jeg har blitt mye mer fornøyd med både meg selv, hunden og hele hundeholdet etter at jeg fikk opp interessen og så at ting faktisk ikke var så ille vanskelig allikevel.

Så flott! Det er kjempemorro å høre. Ingen følelse er bedre enn den følelsen man får når treninga går bra!

Jeg er ikke hårsår. Men når du kommenterer at jeg liksom ikke begynte å trene med Mona og ikke har noen rett til å peke på "feil" hos alle andre, da har du misforstått litt.

beklager at jeg formulerte meg feil. Det jeg mente er at f.eks du og jeg gjør ting forskjellig. Men det betyr ikke nødvendigvis at det er feil. akkurat som f.eks jeg går på kurs tidlig, men så tenkte jeg at kanskje du syns det er greit å gå når hunden er litt eldre? og da mente jeg bare at vi to f.eks har forskjellige meninger, men ingen har feil. Skjønner?

Og ja, jeg skjønner poenget ditt nå :P Jeg syns også mange familiehunder blir for mye "sofapute". Men jeg vet ikke hva man kan gjøre for å forandre det. Det jeg mener er at vi som mener vi kan hund må ikke bli for belærende for folk som har annerledes hundehold enn oss liksom :P For selv om vi mener vi har rett, er det ikke sikkert vi har det for andre liksom... Eiere av vanlige familiehunder kan også ha gode synspunkter :P selv om folk som trener aktivt mener noe annet :(

En måte å "vekke" eiere til å være med i aktive miljøer er jo f.eks å gjøre noe sånt som Martine har gjort: Lage en god og informerende side, og lage gode tilbud. Er et kjempebra tiltak det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men burbruk ER jo en del av mange folks hverdagsliv med hunden sin. Ser ikke motsetningen her. Hvorfor er din motvilje mot burbruk (som jeg for øvrig bifaller) mer spesiell enn andres kjepphester med hensyn til hva de mener er godt og forsvarlig hundehold?

Fordi burbruk er dyremishandling slik det praktiseres hos svært mange norske hundeeiere - ikke minst hos dem som tilsynelatende er mest "opptatt av" hund, springer på kurs og stevner, deltar på debattfora og har meninger om andres hundehold.

Det å "ikke gå på kurs" eller ikke lære hunden "rull rundt" på kommando er ikke dyremishandling, og hvis naboen min har lyst å gå tur med hunden sin på fjellet i fullstendig ensomhet, aldri treffe en eneste klikkertrener, Nordenstam-instruktør, pølsemaskin og/eller en kombinasjon av disse, så er det hans privilegium - og noe han må få lov til selv om hunden hans aldri lærer "sleng deg i veggen" eller "bli liggende".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å "ikke gå på kurs" eller ikke lære hunden "rull rundt" på kommando er ikke dyremishandling, og hvis naboen min har lyst å gå tur med hunden sin på fjellet i fullstendig ensomhet, aldri treffe en eneste klikkertrener, Nordenstam-instruktør, pølsemaskin og/eller en kombinasjon av disse, så er det hans privilegium - og noe han må få lov til selv om hunden hans aldri lærer "sleng deg i veggen" eller "bli liggende".

Du har jo misforstått helt. De hundeeierne jeg snakker om er ikke de du nevner, fordi de er allerede interessert i å gå på fjellet alene med hunden! Finne på ting med hunden. Man trenger ikke drive med lydighet. Eller agility. Eller rundering. Eller spor. Eller utstilling. Som jeg har skrevet nå to-tre ganger tidligere; hunden lider ikke, og det gjør ikke eier heller. Men begge to kunne kanskje hadde det morsommere dersom de ble kjent med noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo misforstått helt. De hundeeierne jeg snakker om er ikke de du nevner, fordi de er allerede interessert i å gå på fjellet alene med hunden! Finne på ting med hunden. Man trenger ikke drive med lydighet. Eller agility. Eller rundering. Eller spor. Eller utstilling. Som jeg har skrevet nå to-tre ganger tidligere; hunden lider ikke, og det gjør ikke eier heller. Men begge to kunne kanskje hadde det morsommere dersom de ble kjent med noe nytt.

Nå var ikke mitt svar til deg IW - men jeg tror ikke jeg har misforstått hva du ønsker heller. Du vil at folk som har hund skal gjøre mer/andre ting med hunden sin enn det (du vet sikkert at) de gjør i dag.

Så lenge hundene ikke blir mishandlet eller dyrevernloven overtrådt så er det faktisk ikke din butikk. Ja, det er mulig at de kunne fått det "gøyere" og at de hadde sett at "aktiviteter" ikke behøver å ta så lang tid - men det kan også være at de faktisk ikke er interesserte og at de derfor velger å la være. Det kan også være at de ikke holder på av samme grunn som du ikke gjorde hva det nå er du pleier å gjøre i en periode? Tenkt på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var ikke mitt svar til deg IW - men jeg tror ikke jeg har misforstått hva du ønsker heller. Du vil at folk som har hund skal gjøre mer/andre ting med hunden sin enn det (du vet sikkert at) de gjør i dag.

Så lenge hundene ikke blir mishandlet eller dyrevernloven overtrådt så er det faktisk ikke din butikk. Ja, det er mulig at de kunne fått det "gøyere" og at de hadde sett at "aktiviteter" ikke behøver å ta så lang tid - men det kan også være at de faktisk ikke er interesserte og at de derfor velger å la være. Det kan også være at de ikke holder på av samme grunn som du ikke gjorde hva det nå er du pleier å gjøre i en periode? Tenkt på det?

Jeg vet ikke sikkert hva folk gjør idag (jeg vet at du og jeg sitter på Hundesonen, men utover det vet jeg lite om hva alle med hund gjør akkurat nå og i morra). Dersom man skal la vær å bry seg fordi ting er innenfor dyrevernloven, ja da er det lite man i det hele tatt kan snakke om før noen kommer og sier at man skal la være å bry seg med det. Man må ærlig talt få lov til å snakke om ting.

Jeg snakker ikke om de som ikke er interesserte eller har hunder med brukne ben! Men de som kanskje ikke vet om noe annet, eller kunne blitt glade for å finne en "ny verden" eller hva jeg skal kalle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke sikkert hva folk gjør idag (jeg vet at du og jeg sitter på Hundesonen, men utover det vet jeg lite om hva alle med hund gjør akkurat nå og i morra). Dersom man skal la vær å bry seg fordi ting er innenfor dyrevernloven, ja da er det lite man i det hele tatt kan snakke om før noen kommer og sier at man skal la være å bry seg med det. Man må ærlig talt få lov til å snakke om ting.

Jeg snakker ikke om de som ikke er interesserte eller har hunder med brukne ben! Men de som kanskje ikke vet om noe annet, eller kunne blitt glade for å finne en "ny verden" eller hva jeg skal kalle det.

Jeg kan selvsagt ha misforstått - men inntrykket mitt er at naboene dine ikke er særlig interesserte i en ny verden, og heller ikke vil bli glade for å finne en om de snublet over den ved et uhell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Fordi burbruk er dyremishandling slik det praktiseres hos svært mange norske hundeeiere - ikke minst hos dem som tilsynelatende er mest "opptatt av" hund, springer på kurs og stevner, deltar på debattfora og har meninger om andres hundehold.

Det å "ikke gå på kurs" eller ikke lære hunden "rull rundt" på kommando er ikke dyremishandling, og hvis naboen min har lyst å gå tur med hunden sin på fjellet i fullstendig ensomhet, aldri treffe en eneste klikkertrener, Nordenstam-instruktør, pølsemaskin og/eller en kombinasjon av disse, så er det hans privilegium - og noe han må få lov til selv om hunden hans aldri lærer "sleng deg i veggen" eller "bli liggende".

må si meg helt enig. Du skriver mye bra Lotta. Det blir feil å si at andre burde gjøre det annerledes. Folk har forskjellige definisjoner av det de mener er et godt hundehold. Og det er ikke alle som har lyst til å trene sammen med andre, eller sånt. Og er man interessert i å drive aktivt med hund er det jo bare å kontakte hundeklubber eller andre og begynne. Så jeg ville være forsiktig med å prøve å få med andre på ting de ikke har lyst til eller er uintresert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg har forstått det, ønsker IW å inspirere - ikke belære folk.

Ja, folk må velge selv hvordan de skal leve, og det var da heller ikke meningen at alle skulle drive med organisert hundesport? Å oppfordre folk til å bruke noen minutter til å gjøre noe gøy med Fido, er da ikke noe angrep på folks livsstil, så lenge man gjør det med respekt og normal høflighet.

Poenget til IW vel heller ikke å prakke noe på folk som de ikke ønsker? At noen vil inspirere folk til å gjøre noe - uten å trekke noe nedover hodet på dem - er da udelt positivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også "bare" en familiehund. Men jeg tror jeg kommer innenfor den kategori familiehund som de mer aktive likevel kan akseptere. For har man en stor hund med mye lyd, som atpåtil har utviklet problemadferd, ja da blir man en aktiv hundeeier :) Gud vet hvor mye lydighet og mental trening det hadde blitt om hun ikke hadde noe problemadferd. For jeg er ganske fersk og tenkte egentlig ikke på annet da vi skaffet hund enn å ha en god turkamerat. Men siden hun gjør utfall mot de fleste hunder vi treffer, (noe vi gjør ofte), så må vi jobbe og jobbe og jobbe. Resultatet er en svært tilfreds hund og litt slitne eiere <_<

Vil på tampen komme med en liten kommentar. Jeg kan forstå at trådstarter prøver å hjelpe hundeeieren h*n nevner, i og med at forholdet til hunden og oppdragelsen virker noe underlig. På den annen side, hvem er ikke møkk lei "forståsegpåere" som uten å bli spurt turer frem med gode råd? Jeg har fått dem i bøtter og spann siden Mille var valp, og er SÅ lei! "Mannen i gata" er spesielt villig til å dele sin almektige kunnskap om hundehold med meg. Samt alle bekjentskaper, som riktignok ikke har hund, men som likevel VET så mye om trening og adferd.

Jeg prøver selv å holde kjeft inntil noen spør meg om råd. Det synes jeg alle andre skal også! Det er ufattelig mye dårlig hundehold rundt om kring, men det er ikke min oppgave å gå rundt å misjonere om mitt syn. (Det kan jeg bruke Hundesonen til :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk hakker slik! Er det galt at IW ønsker at folk kan ha et mer aktivt hundeliv?

Som mange sier og som jeg selv har sagt så kan en hund da det KJEMPE bra som "bare" familiehund!

MEN tenk dere om: Tror dere ikke at hunden hadde syntes at det var knallgøy å få drive med nye ting også? Å bli utfordret?

Og ikke minst er dette morro for hundeieren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder er også "bare" familiehunder. Riktignok driver jeg med sportrening, men det er da bare en liten del av tiden det.... jeg holder ikke på hverken med agility, lydighet eller bruks, men bikkjene mine er med meg på tur og surrer rundt beina mine ellers og har det bra med det.

Jeg har ikke kapasitet til å drive med alskens treninger med bikkjene; men min intensjon med anskaffelsen av hundene var da heller ikke at de skulle være noe annet en kompis/selskap/sporhund/jaktkompis. Synes det holder i massevis jeg!

At vi her inne på diverse hundefora er mer gira på hundehold enn den vanlige mann i gata er jo åpenlyst, og dermed er mer "opplyste" i forhold til aktiviteter enn de andre. Å komme med forslag til aktiviteter for "mannen i gata" er vel ok det, man vil jo bare dele med seg? Så lenge forslaget er oppriktig ment og ikke er belærende så tror jeg nok flere vil sette pris på det. Tviler på at IW er blærete i sin framtoning :)

Men så er det slik at ikke alle vil HA en slik tipsflom da... de vil ha det slik de alltid har hatt det og er fornøyd med det. Og det må man bare akseptere. Vi er nå ulike individer med ulike oppfatninger om ting, og det er jammen ikke lett å vite hva som oppfattes som å trampe over streken eller ei. Det er bare å stille spørsmålet det, og får man et negativt/likegyldig svar, så må man være ferdig med den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaktlykke: Jeg vil ikke si at dine hunder er "bare" familiehunder. Tverdt om! Du driver med jakt og spor og det er jo masse!

Det er annerledes med hunder som tusler rundt på tunet utenfor huset hele dagen og lyder omtrent ikke navnet sitt engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å komme med forslag til aktiviteter for "mannen i gata" er vel ok det, man vil jo bare dele med seg? Så lenge forslaget er oppriktig ment og ikke er belærende så tror jeg nok flere vil sette pris på det. Tviler på at IW er blærete i sin framtoning :)

Men så er det slik at ikke alle vil HA en slik tipsflom da... de vil ha det slik de alltid har hatt det og er fornøyd med det. Og det må man bare akseptere. Vi er nå ulike individer med ulike oppfatninger om ting, og det er jammen ikke lett å vite hva som oppfattes som å trampe over streken eller ei. Det er bare å stille spørsmålet det, og får man et negativt/likegyldig svar, så må man være ferdig med den saken.

Å putte deg i den kategorien jeg snakker om er hvertfall langt fra sannheten :D

Men det du sier er rett, det er ingen som vil ha tips. Fordi de tar seg nær av det og føler seg som en dårlig hundeeier og at noen pirker på deres hundehold. Det skjønner jeg godt. Jeg blir jo sprø når noen prøver å fortelle meg at jeg skal gjøre sånn og sånn med Mona :D Så en tilnærming der "offeret" ( :) ) tror at han/hun innser noe selv (som ved hjelp av en nettside) syns jeg var et utrolig godt forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...