Gå til innhold
Hundesonen.no

Olivers og Eukanuba

Recommended Posts

Skrevet

Valpen vår ble foret på eukanuba når vi fikk henne, men har etter mange anbfalinger tenkt å bytte til olivers hvis hun liker det. Noen som har erfaringer med disse formerkene, negative og positive?

Skrevet

Jeg begynte å fôre med Eukanuba når jeg kjøpte LiLi, men hun likte ikke dette fôret spesielt godt, så vi byttet til Hill's, noe vi er veldig fornøyd med.

Skrevet

Bruker Olivers og har ikke noen negative ting og si med dette fòret. Hunden min har blank fin pels, normal afføring, masse energi. Men vi vurderer efter anbefaling at starte på aktivt fòr da det indeholder mere protein, da vi har en hund der har vanskelig ved og ta på.

Servicen til olivers er også kjempe bra :lol:

Skrevet

Vi fikk også med en boks pedigree fra oppdretter til å blandeto spiseskjeer i foret en gang om dagen, men etter det jeg har hørt er ikke "dagligvarefor" å anbefale? Hun liker det ihvertfall kjempegodt, men...

Skrevet

Hvorfor vil du bytte fôr da? Det har ingen hensikt hvis det du bruker nå fungerer bra.

Pedigree'n blir på en måte godis for hunden. Det er 80 % vann, og hunden tar ikke opp næringa. Hvis du synes det er kos å gi den noe godt, så gjør endelig det, men det kan føre til at den blir sær i matveien. Og i verste fall sultestreike for å "lære" deg til å gi den våtfôret istedet! Men det gjør ingen skade ;)

Selv bruker jeg vom i tørrfôret.

Guest Vicky
Skrevet

har hørt maaasssse positivt om olivers foret ;) bruker selv olivers training bites til trening. Virkelig bra! anbefales på det varmeste!

Skrevet

Hvor ofte gir du sånne training bites til hunden din Vicky? De som solgte dem sa hunden ikke skulle få det ofte (men hva er ofte?) derfor lurer jeg på hvor ofte jeg kan gi dem (da mener jeg når vi trener altså)......?

Skrevet
Hvorfor vil du bytte fôr da? Det har ingen hensikt hvis det du bruker nå fungerer bra.

Pedigree'n blir på en måte godis for hunden. Det er 80 % vann, og hunden tar ikke opp næringa. Hvis du synes det er kos å gi den noe godt, så gjør endelig det, men det kan føre til at den blir sær i matveien. Og i verste fall sultestreike for å "lære" deg til å gi den våtfôret istedet! Men det gjør ingen skade ;)

Selv bruker jeg vom i tørrfôret.

Tar den ikke opp næringa i pedigreen? Det er bare to skjeer i foret hver dag, og det ser ikke ut til at hun blir sær i matveier forde... Er det noe som er bra for hunden i pedigreen da?

Skrevet

Nei, den får ikke noe næring av det, pga at det er så og si bare vann. Du merker jo fort om den blir sær eller ei når du en dag slutter å legge oppi de to skjeene ;) Ikke noe som er skadelig hvertfall! Men man kunne aldri fôret med boksemat som basisfôr. Da måtte man jo gi 8 bokser om dagen, og bruke rimi-pose når man skal plukke opp etter hunden. Samt slite med dårlig pels og null energi til å jobbe.

Tar den ikke opp næringa i pedigreen? Det er bare to skjeer i foret hver dag, og det ser ikke ut til at hun blir sær i matveier forde... Er det noe som er bra for hunden i pedigreen da?

Skrevet

Men det går vel greit bare som "smakstilsetning"? For hovedfôret er jo Olivers som visstnok er er veldig bra fôr etter hva jeg har hørt... Men hvis vi en dag ikke gir henne de to skjeene med pedigree og hun ikke spiser det, hva gjør vi da? Hun får jo tre måltider om dagen hun ikke fårdet i fôret...

Æsj, dette ble litt surrete, men håper du forstår ;)

Skrevet
Men det går vel greit bare som "smakstilsetning"? For hovedfôret er jo Olivers som visstnok er er veldig bra fôr etter hva jeg har hørt... Men hvis vi en dag ikke gir henne de to skjeene med pedigree og hun ikke spiser det, hva gjør vi da? Hun får jo tre måltider om dagen hun ikke fårdet i fôret...

Æsj, dette ble litt surrete, men håper du forstår ;)

da tar dere bort maten etter 10 min om hu ikke spiser, og så får hun ikke mat før neste måltid. Sånn holder dere på helt til hu spiser igjen, det vil nok ikke ta lange tida før hu eter ;)

Skrevet
heisann!

vi bruker eucanuba puppy/junior til vår wheaten terrier på 7måneder og vi syns det fungerer bra :)  

*wheaten er livet*

Du wheaten terrier...: hvor gammel er din wheaten?jente,gutt?navn?

Wheaten: Tjorven - ca. 9/10 uker

Kjønn: Jente

Alder: 14

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...