Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor noen raser er mer gjengangere enn andre?


Djervekvinnen

Recommended Posts

link1

link2

link3

link4

link5

Kan fortsette, men orker ikke

Ser dere noe felles? Jeg har alltid lurt på hva som er med denne rasen. Og hvorfor så mange blandinger har denne rasen i seg. Ser også at retriver er en gjenganger hos blandingene. Noen som har noe synspunkter om dette? Stammer disse blandingene fra landsbygda hvor folk ikke har dem i bånd? og det er flest BC og retrivere der? Ja jeg vet ikke. :) Men man funderer jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert mange som tenker sånn at "BC/retriever osv " er så fine å ha i en blanding, for hunden min er så snill og søt. Og lydig.

Eller det kan hende at mange eiere skaffer seg disse "lydige" hundene uten å være klar over hva de egentlig trenger.. og så stikker hunden av for dem.

Det er vel kanskje ikke så rart at de rasene det er flest av, er det også flest blandinger av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lagt merke til det samme, ang BC spesiellt. BC er en skjønn rase, men de passer langt ifra alle. Da er det litt urovekkende at det finnes så mange blandinger med f.eks BC, div. fuglehunder, -eller generellt sett hunder som er mer krevende enn gjennomsnittet. Ofte er det slike blandinger som går igjen til omplassering.

Det er vel kanskje ikke så rart at de rasene det er flest av, er det også flest blandinger av :)

Du sier noe der;) Tenkte ikke på det *tett*

*Endret av Moderator grunnet dobbelposting*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er blanding av BC, og det var en tjuvparring. Eieren var ikke klar over at tispen deres hadde løpetid, og så når de skulle ut å hente hunden som sto bundet i hagen, ja da hang det en BC på slep. Men hvorfor det er så vanligt med BC blandinger er ikke godt å si. Kan være så mangt. Kanskje som ble nevnt, at BC springer ofte løse på gårder osv. Men det er vel egentlig ikke en ideel rase å ha i blandinger, da de krever ganske mye. Ser jo ofte at de hundene som blir omplassert fordi eier ikke klarer å ha hundene av diverse årsaker ofte er BC blandinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nå vet ikke jeg om det var det samme kullet, men de to nederste linkene var det samme oppdretter og mailadr ihvertfall!

2. UTROLIG dårlig gjort å legge ut linker til deilige bebiser! <_< :)

Men det er jo mange BC'er så da er det jo flere som kan lage bebiser også da! Utrolig mange som er blandet m Schäfer syns jeg...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste felles trekk i disse blandignene, er BC trekket. Som jeg kan se iallefall...

Misty er blanding av golden retriever, Border Collie og Siberian Husky.

En ekte igjenganger, for å si det sånn.

Kullet Misty kom fra var ikke planlagt, men "oppdretteren" virket klar over at tispa dems hadde parret seg, og gjorde ikke noe med det...

Hvorfor, ja det kan man spørre seg selv om hehe... Jeg spurte ikke jeg.

Jeg tror nok det er forsi BC er lettlært og pen å se på, at folk blander den ut. Samme med diverse retrievere også.

Søte valper går fortere enn mindre søte valper...

(selv synes jeg alle valper er like skjønne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...