Gå til innhold
Hundesonen.no

Saltvatn

Taz

Recommended Posts

Var på solastraen med Diego i går.. Han stor koste seg, men

han drakk fra sjøen hele tiden. For det er jo sånn at enn blir bare mer tørst av å drikke saltvatn.. Så det var ett lite problem i går. Men trodde ikke hunder drakk saltvatn.? Og er jo ikke bra for dem. (han spydde litt opp igjen på hjem veien) Noen andre som har dette problemet?

Noen råd om hva jeg kan gjøre sånn at han ikke drikker det?

har ikke lyst å ha han i bånd, da jeg reiser ut der t for at han skal få lov å springe løs på stranda. Og det hjelper ikke å gi han masse vann før vi går til stranda heller.

IMG_1255.jpg

IMG_1257.jpg

Ble litt lyse bilder ettersom kameraet til søsteren min ikke er så bra..

IMG_1251.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder drikker gjerne saltvann. Noen mer enn andre - dette er ikke bra for dem, så husk å passe på. Han spudde nok pga saltvannet. Det som er viktig om de drikker for mye og evt blir oppblåst i magen (det kan man se), så SKAL de ha ferskvann,og MYE av det! Flere liter - magen må nemlig pumpes.

Jeg har en som og gjerne drikker saltvann, men han hører etter når jeg sier "nei".

Og han går løs og, for jeg ser ikkenoe poeng i at han skal kjede seg i bånd, når han kan løpe rundt og leke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder drikker gjerne saltvann. Noen mer enn andre - dette er ikke bra for dem, så husk å passe på. Han spudde nok pga saltvannet. Det som er viktig om de drikker for mye og evt blir oppblåst i magen (det kan man se), så SKAL de ha ferskvann,og MYE av det! Flere liter - magen må nemlig pumpes.

Jeg har en som og gjerne drikker saltvann, men han hører etter når jeg sier "nei".

Og han går løs og, for jeg ser ikkenoe poeng i at han skal kjede seg i bånd, når han kan løpe rundt og leke.

Ja, han spydde for å kvitte seg med litt av saltvatnet.

Jeg ga han MASSE vann med en gang jeg kom hjem for å få fekk saltvatnet.

Eneste negative var at han gikk på do minst 100 ganger i går.. :(

Motte ut og inn med han resten av dagen.. :( Pluss mangen uhell inne..

Diego blir alltid oppblåst i magen, selv om det er ferskvatn. (han drikker mer en magen hans klarer) Så jeg må passe litt på..

Var lixom det jeg også mente, at synes han burde få springe løst å leke.. :lol:

Kjedelig med bånd på stranda.. (dessuten er han jo bare 14 uker, så ingen klager om at han er løst uanz.) :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo prøve å ha med en boks med vann i og gi han når dere er der også? Vet ikke jeg. Vi bor rett ved stranda, så vi er der endel. Både hestene og hundene drikker litt saltvann, og det tar de ikke skade av. (Skjønner ikke hvorfor men, siden det smaker pyton) :lol: men når han drikker mye, så er det jo ikke bra. Får han nok salt i kosten ellers da? Det er jo viktig med salt, spesielt når det er varmt. Vet ikke hvilket fôr du bruker jeg, men. Vet heller ikke hvordan dette er med hunder. Hestene får jo saltsteiner. Mirox (hesten min) pleier og spise tang når vi er på stranda, det synes han er digg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo prøve å ha med en boks med vann i og gi han når dere er der også? Vet ikke jeg. Vi bor rett ved stranda, så vi er der endel. Både hestene og hundene drikker litt saltvann, og det tar de ikke skade av. (Skjønner ikke hvorfor men, siden det smaker pyton) :lol: men når han drikker mye, så er det jo ikke bra. Får han nok salt i kosten ellers da? Det er jo viktig med salt, spesielt når det er varmt. Vet ikke hvilket fôr du bruker jeg, men. Vet heller ikke hvordan dette er med hunder. Hestene får jo saltsteiner. Mirox (hesten min) pleier og spise tang når vi er på stranda, det synes han er digg :)

Hunder skal ikke ha for mye salt i kosten! En hest har x-ant lenger tarm enn en hund,og klarer oppta de elementene som er i salt,pluss at hesten er en gresseter...det kan ikke sammenlignes med en kjøtteter..

Så IKKE gi hunden ekstra salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder skal ikke ha for mye salt i kosten! En hest har x-ant lenger tarm enn en hund,og klarer oppta de elementene som er i salt,pluss at hesten er en gresseter...det kan ikke sammenlignes med en kjøtteter..

Så IKKE gi hunden ekstra salt.

Jeg mente ikke akkurat å helle vanlig salt i fôret heller da :D

Men regner med at det er forskjellige mengder salter i forskjellige fôrtyper. Vi mennesker trenger jo også ekstra salt når det er varmt.

Sikkert lurt å spørre vetrinæren. Det er vel ikke normalt at de sluker i seg masse saltvann hvis det ikke er noe de har behov for? Aner ikke jeg. Hunder er rare dyr, spør du meg :( hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En frisk hund som ikke har behov for noesomhelst ekstra, kan fint helle i seg mangfoldige liter saltvann jo!

Salt binder vann. Men det man skal passe på er enkelt og greit at hunden drikker nok ferskvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han drakk saltvatn for han ELSKER vann, og han var tørst. (det er han alltid uanz hvor mye vann han drikker) Og når en drikker saltvatn så blir enn bare mer tørst da, så da drikker han enda mer for å slukke tørsten. (men hjelper jo ikke så lenge det er saltvatn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En frisk hund som ikke har behov for noesomhelst ekstra, kan fint helle i seg mangfoldige liter saltvann jo!

Salt binder vann. Men det man skal passe på er enkelt og greit at hunden drikker nok ferskvann.

HoHo :) måtte bare le litt ved tanken på at min hund skulle helle i seg mangfoldige liter vann! :lol: Levende vannballong :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er fortsatt en liten, søt teddybjørn :)

Lissi drikker aldri saltvann og hun tør ikke nerme seg det en gang - hun er livredd når hun faller i vannet..

Hun falt i vannet på flytebrygga en gang og strevde for livet med å prøve og komme opp .. :lol:

men det gikk nok ikke, så vi måtte løfte ho (det var kanskje en halvmeter fra vannet og til på toppen av brygga)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...