Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund med kreft gis bort

Betty

Recommended Posts

"C har kreft med spredning til lungene. Kreften er stabil, siste kontroll hos veterinær for ca. en måned siden viste ingen særlig forverring.

Vi leter derfor etter en barmhjertig sjel som kan ta seg denne eldre schäferen den tiden hun har igjen. C er per dags dato i rimelig god form"

Hva syns dere?

Endret av Mod: har anonymisert litt og fjernet link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den blir vanskelig og få ut i et hjem. Hvem vil vel knytte seg til en hund som de har på lånt tid?

Syntes også kanskje det var feil og ta den inn igjen i et stressende kennelmiljø med den sykdommen som alt har spredd seg.

I tilegg til at hun er overvektig også så ville det muligens ha vært bedre for henne å få slippe? Sjangsen for at hun kommer ut i et hjem er vel ikke akkurat stor. Hadde det vært min hund og jeg viste at den hadde kreft som hadde spredd seg til lungene og at hun var overvektig i tilegg ville ikke kennel vært noe alternativ. Da ville jeg heller latt den slippe smerter eller ikke.Det er jo en såpass gammel dame også så vi kan jo håpe hun har levd et rikt liv. Den slags omplasserings syntes jeg veldig lite om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok alldrig ville ha den da med tanke på at den har kreft osv. Jeg blir fort glad i dyr da og hadde blitt ganske deppa om den hadde død av kreft. Sikker noen der ute som vil ha den da, men jeg hadde nok ikke ville dette. Men lykke til hverfall :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig enig med Nina. Men det er faktisk en del hundefolk som tar til seg slike gamle og syke hunder, for å gi dem et godt liv den siste stunden.

Det er jo mye som spiller inn i en slik avgjørelse, for det første har de jo hunden på lånt tid som sagt, og det er enorme utgifter med en slik hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig enig med Nina. Men det er faktisk en del hundefolk som tar til seg slike gamle og syke hunder, for å gi dem et godt liv den siste stunden.

Det er jo mye som spiller inn i en slik avgjørelse, for det første har de jo hunden på lånt tid som sagt, og det er enorme utgifter med en slik hund...

Hvis du kan gi et hjem til Coyra skal du vite at alle veterinærutlegg og andre utgifter vil bli dekket av foreningen.

Utgiftsmessig så blir ikke belastningen så stor alt med at foreningen tar det på seg. Men det kan ikke være enkelt å ta til seg en hund som lever på så lånt tid, og der fremtidsbildet ikke er lovende. Og alt med at kreften har spredt seg så er det vel bare et tidsspørsmål før den sprer seg mer... Tror det hadde vært bedre om denne hunden fikk slippe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har på følelesen at de gjør dette for å slippe eventuelle utgifter med medisinering og slikt jeg altså.

Tror nokk hunden hadde fått det ti ganger bedre om de avliver i stedet for omplasere hvis den er så syk altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Da jeg leste den annonsen og ikke minst så at alle utgifter vil bli dekket, så må jeg være ærlig å si at jeg tenkte at hun kanskje kunne få bo her og få det bra frem til hun må få slippe. Spørsmålet er hvor lang tid det er snakk om osv.

Så hadde det ikke vært for at alt er så utrolig usikkert med meg og de nærmeste månedene så kunne jeg absolutt vurdert å gi den hunden en verdig siste tid i livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns, i likhet med de fleste her, at hunden burde få slippe. Hun har hatt et langt liv, og er kreftsyk og overvektig. Jeg tror nok det beste vil være å la henne få slippe, før hun får flere plager som følge av sykdommen og overvekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere ikke at veterinæren hadde anbefalt avliving om hunden ikke kunne leve med både kreft og overvekt?

Det kommer jo ann på om vetrinæren vet at hunden forsøkes flyttet og da...

Det som gjer det litt "vanskelig" er jo at kreften har begynt å spre seg, og er kommet til lungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke ta seg av hunden sin den siste tiden den har igjen??

Hvis de hadde beholt den hadde det vært bedre, men det er tross alt en ganske stor belastnign for en hund å skifte eier, og da i tilegg en syk hund som ikke har lenge igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Da jeg leste den annonsen og ikke minst så at alle utgifter vil bli dekket, så må jeg være ærlig å si at jeg tenkte at hun kanskje kunne få bo her og få det bra frem til hun må få slippe. Spørsmålet er hvor lang tid det er snakk om osv.

Så hadde det ikke vært for at alt er så utrolig usikkert med meg og de nærmeste månedene så kunne jeg absolutt vurdert å gi den hunden en verdig siste tid i livet sitt.

Enig med deg.

Jeg tenkte det samme. Bakdelen er at jeg har ei tispe fra før og det spørs hvordan disse to ville gå sammen. Også deler jeg jo hus med min mor som ikke er intr i en hund til.

HAdde jeg bodd alene ville jeg nok seriøst tenkt på og ta til meg denne hunden og gi henne et godt hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Faren til Milo ble satt bort til noen venner av eierene en uke før han skulle avlives, pga kreft :)

De syns han fortjente å bo alene en periode, hvor han kunne gjøre litt som han ville...

Han var en kjempe herlig hund, og det var synd at han døde :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...