Gå til innhold
Hundesonen.no

halsbånd


Recommended Posts

Bruker rundsudd nylon (som et retriverbånd liksom), med en stopper jeg har satt på halvstrup. Bruker også alltid sele i skogen og på søkstrening. Da tar jeg både lenke og halsbånd helt av. Bruker aldri halsbånd inne, bare på turer langs veier og gangsstier. Dette begrenser mulighetene for slitasje på pels. Det er nå uansett ikke et merke på pelsen til Fibi. :lol: Vi har også noen halsbånd som festes med sånn klips - spenne (sånn som er under haka på sykkelhjelmer). Der er ringen oppå båndet, spenna også, så det er bare nylonen som berører pelsen. Fine de også. Lykke til :rolleyes: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ezy Dog halsbåndene sliter ikke i det hele tatt. De er helt geniale!

http://hundeutstyr.no/butikken/product_inf..._id/209?osCsid=

http://hundeutstyr.no/butikken/product_inf..._id/251?osCsid=

Polstringen er super myk og tørker lett da den er i "dykkerdrakt" mataeriale. Supert om du har en langhåret hund!

Yup den signerer eg på. Kjøpte den ene halsbåndet i kamuflasje farge og den er vel 4cm brei noe som gjør at det er større overflate for hunden hals å hvile på og dessuten er polstret som sagt og da blir det lite slitasje mot pelsen/halsen. Den er dønn solig også noe som var hovedgrunnen til at eg kjøpte den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ezy Dog halsbåndene sliter ikke i det hele tatt. De er helt geniale!

http://hundeutstyr.no/butikken/product_inf..._id/209?osCsid=

http://hundeutstyr.no/butikken/product_inf..._id/251?osCsid=

Polstringen er super myk og tørker lett da den er i "dykkerdrakt" mataeriale. Supert om du har en langhåret hund!

Det halsbåndet i kamuflasje-farger MÅ jeg bare ha!! Tenk så bra det vil passe til vårt nye dekken!! (se bilde!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du ikke klips fordi du tenker det lett kan ryke? Var skeptisk selv når eg kjøpte men det er solide greier. Klarer hunden din å ryke klipsen så tror eg du bør konkurrere i WP med han. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du ikke klips fordi du tenker det lett kan ryke? Var skeptisk selv når eg kjøpte men det er solide greier. Klarer hunden din å ryke klipsen så tror eg du bør konkurrere i WP med han. :rolleyes:

Ja, jeg veit ikke. Lunah har rykt 2 lærhalsbånd og et lærkobbel, så jeg er litt på vakt... Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du ikke klips fordi du tenker det lett kan ryke? Var skeptisk selv når eg kjøpte men det er solide greier. Klarer hunden din å ryke klipsen så tror eg du bør konkurrere i WP med han. :rolleyes:

ikke alle klips er like trygge, en wheaten valp på 2mnd på kurset vi gikk på(da er de knøttsmå) greide å dra litt så det klipset av.. stoler ikke på klipsebånd så er jeg i byen med hunden så har jeg aldri klipsebånd på.. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ingen halsbånd som ikke sliter på pelsen til Lunah.

Nå har vi et rundsydd lærhalsbånd som vi bruker, men der ringen er festa sliter det på pelsen til Lunah.

Har noen noe ide om et halsbånd som ikke sliter på pels?

Jeg bruker et litt bredt bånd fra Kennel. Det er et bånd med noe fleece-aktig stoff på insiden og som er halv-strup. Vi har også hatt problemer med bånd som sliter på pelsen og på min wheaten fungerer dette båndet perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri til å bruke klips på dyret mitt.. Mitt problem derimot er jo at han er mynde, altså halsen blir " tynnere og tynnere" Og han er en mare i å komme seg ut av alt som ikke er strup.. og nesten all pelsen hans på den ene siden er vek så det liker jeg jo ikke helt... Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hmm..Altså det Ezy Dog skal ikke slite på pelsen da...

Men om du ikke vil ha klips osv, så bør du kanskje dra til dyrebutikken og se og prøve? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Det ezy dog halsbåndet så fint ut. men jeg liker ikke klips, så tror jeg får prøve halvstrup med fleece

Milo røk det iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo kanskje gått ann å kjøpe et sånnt bånd som jeg har på Felix, bare noen hakk større? Vet ikke om det fungerer jeg, men det sliter i hvertfall minimalt på pelsen (jeg har det på Felix hele tiden, og det fungerer helt fint, ingen slitt pels i det hele tatt).

100_1367.jpg

Vet ikke om det går ann å se på denne.. Men du får i hvertfall kjøpt det på de fleste utstillinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hunter smart, det er kjempebra bånd som ikke sliter på pelsen.

Har 4 stykker selv :P

Får dem i mange forskjellige farger og størrelser.

Fåes åsså med "bling bling" og charms til å henge på.

i180383394_48858.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke brukt noen form for strupehalsbånd, verken hel- eller halvstrup. Hvis hunden går noenlunde greit i bånd ville jeg brukt en vanlig sele til å ha på hunden. Og brukt et vanlig halsbånd ved trening osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...