Gå til innhold
Hundesonen.no

Lineføring film!

Elisabeth

Recommended Posts

Skrevet

fikk søstera mi til å gidde å filme oss litt før scott gikk tur. så det er ca 10 seuknders lineføring:P Ikke supert, han mister kontakten litt. men la den nå ut:P første gangen jeg ser oss gå selv, alle mobber meg for gå stilen min men jeg ser ikke hva som er galt med den:P

http://www.home.no/topnes/DSCF1760.AVI

eller hjemmesiden vår

www.juniper.tk

Skrevet

Scott går kjempebra da! :) Bakpartskontrollen hans er superduper. Men jeg har fått trekk på konkurranse av at jeg ser for mye på hunden, og har fått beskjed om å løfte hodet mer og se rett fram. Det samme skjedde i svingene. Du lente deg litt mot han i venstresvingen, og det kan ses på som en dobbeltkommando.

Gleder meg til dere starter i LP! :) Det blir et flott syn :)

Skrevet

Scott går kjempebra da! :) Bakpartskontrollen hans er superduper. Men jeg har fått trekk på konkurranse av at jeg ser for mye på hunden, og har fått beskjed om å løfte hodet mer og se rett fram. Det samme skjedde i svingene. Du lente deg litt mot han i venstresvingen, og det kan ses på som en dobbeltkommando.

Gleder meg til dere starter i LP! :) Det blir et flott syn :)

Takk :P Jeg skal prøve å være mer bevist på det. Får bli kommandert litt uten hund også. Det trenger jeg :P Vet ikke om jeg kommer til å tørre å debutere men vi får se, skal ihvertfall lære inn alle øvelsene fra kl1- elite.

Skrevet

fikk søstera mi til å gidde å filme oss litt før scott gikk tur. så det er ca 10 seuknders lineføring:P Ikke supert, han mister kontakten litt. men la den nå ut:P første gangen jeg ser oss gå selv, alle mobber meg for gå stilen min men jeg ser ikke hva som er galt med den:P

http://www.home.no/topnes/DSCF1760.AVI

eller hjemmesiden vår

www.juniper.tk

Fin bakpartskontroll og flott ekvipasje. Klart du må fortsette med dette. Stå på..jeg gleder meg til å se mer!

Du skal få en utfordring av meg her og nå: Filme nye ti sekunder og du har med : "På plass" "fremad marsj" "gjør holdt" "fremad marsj" "høyre om" "venstre om" og "gjør holdt" Alt dette mens du slapper helt av i skuldre og ser rett fram under hele seansen. Tar du den?

Skrevet

Veldig bra :lol: Men hvorfor holder du venste-armen din så stiv? Har blitt trukket opp til 2 poeng BARE på grunn av "stiv arm". Du burde heller ikke skyve armen bakover i vanstrevendingene. Blir helt klart sett på som dobbelt komando. :D

Han går jo helt supert! Tenkte bare å si i fra, for det er lett for å bli surr med armene helt ubevisst! :P

Skrevet

Fin bakpartskontroll og flott ekvipasje. Klart du må fortsette med dette. Stå på..jeg gleder meg til å se mer!

Du skal få en utfordring av meg her og nå: Filme nye ti sekunder og du har med : "På plass" "fremad marsj" "gjør holdt" "fremad marsj" "høyre om" "venstre om" og "gjør holdt" Alt dette mens du slapper helt av i skuldre og ser rett fram under hele seansen. Tar du den?

jeg tar utfordirngen:P men vovven min er på hytta til mandag så jeg får ikke filmet før da:-D Tusen takk for komplimenter :lol:

Skrevet

Veldig bra :lol: Men hvorfor holder du venste-armen din så stiv? Har blitt trukket opp til 2 poeng BARE på grunn av "stiv arm". Du burde heller ikke skyve armen bakover i vanstrevendingene. Blir helt klart sett på som dobbelt komando. :D

Han går jo helt supert! Tenkte bare å si i fra, for det er lett for å bli surr med armene helt ubevisst! :P

JA jeg er elendig å gå. Må trene på det! Jeg gjør ingenting av det bevisst så det er bra jeg får filmet og oppdaget det. Men takk for konstruktiv kritikk:-D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er slett ikke alle som får katter og hunder til å gå sammen. Hva slags hunder har du, og hvor gamle er de? Vi måtte omplassere våre katter, da de og hunden aldri kom overens. Det beste er nok om de kan se hverandre, men ikke komme fysisk bort til hverandre. En kompostgrind er ikke mye til hjelp mot ivrige hunder hvis de er større enn en chihuahua.  Jeg har ikke noe erfaring med dette etter det første forsøket for 20 år siden, så jeg har dessverre ingen gode råd, utover å overhodet ikke la de være løse sammen.
    • Jeg har tatt kompostgrind på døra men hundene bare bryter den opp så det går ikke.
    • Jeg har hunder fra før av og har skaffet meg kattunger. Jeg har hatt kattungene på eget rom. Bytta tepper sånn at de skulle lukte hverandre. Latt hundene være i bånd. Dette funka bra i 2 måneder. Nå på den 3.måneden så har alt snudd. Hundene blir ville når kattungene kommer ut. De bjeffer. Jeg tør ikke å la de gå løs. De gjorde dette først og da var de rolige. Men nå hopper de og bjeffer og er mye mere på. Hva bør jeg gjøre nå? Jeg har gått gradvis frem men kattungene er redde og det er ikke greit.  Er det lurt å ta inn kattungene på ett eget rom ennå? Eller å slippe de løs sammen med løse hunder? Redd hundene blir mere ivrig når de har på bånd på. Og at forventningene da blir skyhøye hver gang de kommer ut. Hvis de var ute og løse sammen hele tiden hadde dem da synes det er mere kjedelig? Vil at de skal godta dem.  Jeg har sikkert gjort noe galt siden folk får jo hunder og katter til å gå sammen når de tar det gradvis. Det har jeg gjort også. Hva bør jeg gjøre nå?
    • Alder opp til 12 uker: Den viktigste sosialiseringsperioden, når valpene ennå ikke har utviklet noen uttalt frykt.
    • Det viktigste rådet når du skal velge mellom disse skolene, er å legge merke til hvor intensivt timeplanen er og de metodiske nyansene i oppførselskontrollen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...