Gå til innhold
Hundesonen.no

Slipe klør


Nina

Recommended Posts

Kan noen fortelle meg litt om det å slipe klørne, hvordan det gjøres ol? Jeg har tenkt å prøve det fordi jeg er så redd for å klippe for langt og derfor vil kloen hele tiden bli lengre og lengre.

Pappa har en dremel jeg får bruke, men hvordan "tupp" skal jeg bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg Brukte Dremel på min forrige hund. Hun var hysterisk redd for klotangen, så det fungerte mye bedre for oss. Bare prøv deg frem og ta litt av gangen. Det er lett å bli overivrig og ta for mye :barfy: for de slipes ned ganske fort. Du må også passe på og ikke holde på for lenge på en plass for det kan bli ganske varmt. Jeg brukte bare en tipp som som så ut som den var dekket med sandpapir. Jeg tror jeg skal finne frem dremelen igjen til hunden jeg har nå. Jeg er også redd for å ta for mye med klotangen så de er alltid i lengste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaringer med dette selv nei Nina, men har fryktelig lyst å prøve!

Men så er det jo bare det at de der Dremmelene er så svinaktig dyre da! får ønske meg til jul :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaringer med dette selv nei Nina, men har fryktelig lyst å prøve!

Men så er det jo bare det at de der Dremmelene er så svinaktig dyre da! får ønske meg til jul :)

Ja du skal ikke snakke, men hvis man har en pappa som kjøper masse verktøy og ikke bruker de,(han sier bare at det er kjekt å ha) slik som dremelen så er det veldig kjekt :)

Men jeg får klippe vekk litt labbehår slik at det ikke setter seg i dremelen og prøve meg frem med å ta litt om gangen. Det jeg er redd for er at jeg ikke skal se hvor jeg skal stoppe og derfor ta å slipe for mye... det skal ikke være lett med en hund med svarte klør.

Edit: Nå har jeg testet ut på to klør. Ero brydde seg ikke om dremel-lyden, da han er vant til klippemaskien. Han var ikke helt glad i det, men alt i alt gikk det veldig bra siden han absolutt ikke er glad i kloklipp (må nesten sitte på han får å få klipt klørne)

Edit2: Nå har vi slipt alle klørn, og det gikk kjempebra :lol: Ero lå helt i ro og det var kjempelett å se hvor langt jeg skulle slipe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...