Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen i nærheten?

Recommended Posts

Noen som vil vere med på et treff i området?? Skal hente hjem valpen min i Mai, og har lyst at den skal treffe andre hunder. Har selv også lyst å bli kjent med aandre folk som har hunder i området. Vet at det har vert en link om dette tidligere men det gjald påsken, så nå gjelder det Mai, Juni.. om noen har lyst å vere med da.. Håper det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Jeg og Bono har nå flyttet til Ålesund og vi kjenner ikke en levende sjel..hehe ;)

Så vi lurte på om det var noen som har lyst å vere turkompiser, lekekopiser eller treningskamerater??

Det hadde vert kjempe gøy. Vi bor i spjelkavika men vi kan jo ta bussen da. Men Bono er ikke her akkurat nå, skal hente han hit i løpet av neste uke.

Det hadde vert kjempe gøy om noen ville vere sammen med oss.. :)

Håper noen vil nå da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeanette:

Både Donnyegutten og jeg skal begynne på valpekurset som starter ved hundeklubben ned i Olsvika nå på fredag. Har du tenkt å melde deg på der?

Ellers så holder vi til i sentrum og blir gjerne med på en tur på Borgernes vei og området der (ved foten av Aksla) om du er i byen. Poppy er fremdeles litt nervøs rundt mennesker, så jeg har ikke lyst til å ta henne med på bussen før hun er blitt litt modigere igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde planlagt å vere me på kurset, men så glemte jeg å melde meg på. Var så opptatt med flytting og slikt. OG nå er det fult :) Så det er derfor jeg spør om noen vil gå turer me oss og slikt, sånn at Bono skal få vere med andre hunder mennesker siden vi ikke kom med på kurset.

Jeg vet ikke hvor Borgernes vei er. Er egentli ikke så kjent i byen.. Men det hadde vert gøy å gå en tur en gang da. :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjerne det :icon_cry: . Søndag er jeg nok her ja. Skal hjem i helga, men rekner med å reise tilbake hit på lørdag, slik at Bono blir litt kjent me plassen før han må vere hjemme ålene. Jeg er også mest kjent i spjelkavika, moa området. Vet ikke hvor dere vil møtes jeg. Men jeg kommer meg sikkert de fleste plasser så lenge det går busser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal vi møtes da?

Bråkete? Han kan umulig vere verre en Aron, han var grusom de første ti min av turen. Peip, bjeffa (trudde virkeli at han skulle sprenge trommehinnene mine). Sleva og skalv det meste av turene. Så bråk er det siste jeg bryr meg om. :)

EDIT: Fikk akkurat tlf fra sunnmøre hundeklubb, det var noen som hadde trekt seg og jeg får bli med :icon_cry:

YES! :( Nå gleder jeg meg skikkeli! Dette blir gøy ;) Måtte bare få det ut ;)

*Dobbelpost. Endret av mod Vala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke penger, mamma og pappa her ingenting til meg. De skal betale husleien min frem til jeg får stipend, og jeg har ikke fått kjøpt bøker og slik heller. Men så kom min utrolige søster meg til redning og låner meg penga :icon_cry: Hun er den beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...