Gå til innhold
Hundesonen.no

Milo

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Hei, og hå, på tide og lage en ny tråd..

Gutten min har blitt hele 4 år..!

Dette siste året har vi satset og gjort en STOR fremgang..

Vi har fått trent SUPER mye, og jeg må si at jeg er stolt av han..

I det siste har vi trent på Hopp i agen hjemme, og det var DE bråe, og vanskelige svingene...Hva Milo gjorde? Skjønte absolutt ALT, og vrei seg i lufta, klar til å ta fatt på enste hinder.

I lydighet har han vist en overaskende fremgang...

Hvor har det blitt av hunden osm alltid stakk av, trakk i båndet, markerte seg OVERALT, ikke vill lystre og gjorde mamma flau?

Nå kommer han hver gang jeg roper, går fot,(med unntak a noen få ganger), stopper og tisser når han må på do, skvetter liksom ikke bare, gjør så å si alt jeg vil ha han til og gjøre, og gjør meg stolt..Litt av en framgang? hva?

Har fått mange tilbake meldinger at Milo er en utrolig rolig hund til å være setter. Ta utganspunktet i utstillinga i går, så når jeg tok han ut av buret så skulle han ikke bare vimse rundt meg, han lå seg bare ned og slappet av..

Han er bare verdens herligste hund, og han vil ALLTID være den som blir husket som min beste venn..

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Milo er en kjempe fin hund, og du tar alltid like fine bilder ;) ser ut som dere er verdens beste perle venner ;)

Skrevet

Milo er jo så nydelig da ;) herlig voffs ;)

Og ja han var meget rolig til å være setter, husker bestefar sin vimsete setter jeg. Og alle andre setterne jeg har møtt.skikkelig vimsekopper, men Milo var meget rolig ;)

Guest Christine
Skrevet

Hihi,..Takk for søte ord.. :)

Det med at han er så ruli, skjønner jeg ikke... :)

Er det noe jeg har gjort?

Siden andre hundene i kullet er helt gale ;)

Guest Christine
Skrevet

HeHe..ja, Mia på hundetreff..

Smuugtitter opp på Milo hele tiden...

Skrevet

Aaw, så fin han er! Dere har fått fart på hold-fast-treninga også ser jeg (jeg prøver meg på å lære Tinka å holde i griseører uten å tygge, ikke alltid like lett).

Guest Christine
Skrevet

HiHi..

Glemmer ALDRI den gangen mamma heiv alle visne roser i komposten, så hoppet Milo opp, stjal den som var mest vissen, og ga den til veninna mi :lol:

Skrevet

Og ja han var meget rolig til å være setter, husker bestefar sin vimsete setter jeg. Og alle andre setterne jeg har møtt.skikkelig vimsekopper, men Milo var meget rolig :P

Det med at han er så ruli, skjønner jeg ikke... :D

Er det noe jeg har gjort?

Siden andre hundene i kullet er helt gale ;)

Dette med at setterne er så ville og vimsete, huff og huff. Oppspinn altså! I hvert fall når det gjelder mine, og Milo også tydeligvis :lol: Det finnes rolige settere og altså! Men så skal det sies at noen venner av oss har en engelsk setter som da den var ung tok stand på fluer... :rolleyes:

Kjempesøt med buketten i munnen altså! :P Hadde det ikke vært for at mine hunder er hanner begge to så hadde de garantert sagt ja! Hehe :D Så flink han er til å holde ting ;)

Guest Christine
Skrevet

HeHe..

Ja, altså..Litt oppspinn da...Men ALLE setterne jeg har møtt er energibomber med store bokstaver :lol:

Men Milo er vant til å være homse, så hvorfor ikke gifte seg med en av dine?

*dumtforslag*

Skrevet

Er på setter nummer 3 jeg, og ingen har vært ville energibomber :lol: Nå er minstemann bare 12-13 uker da men :D:P

Ps: Du får heller ta å få tak i en skikkelig dame til Milo :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...