Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpetreff?

TrineOline

Recommended Posts

Skrevet

Hei hei.

Jeg har en liten dalmatiner valp som har lyst på noen venner å leke med.

(Jeg kunne også tenkt meg og bli kjent og truffet andre med valper å utveksle info med og slikt.)

Hadde jo vært kjekt å treffes i Nygårdsparken eller noe lignende en dag nå når det begynner å bli fint vær.

noen som vet et sted det er lov å slippe hundene løs, eller er det båndtvang i hele bergensområdet?

masse hilsner fra Trine og lille Ursula

Skrevet

Har en irsk setter valp på 11 uker som også har lyst på noen å leke med :) De voksne hundene er jo så kjedelige :) Bor i Fana og kunne godt tenke meg et valpetreff utenfor byen.

Skrevet

Hei

Jeg har en flat coated retriever valp på 12 uker som gjerne vil ha noen å leke med. Har bil så er fleksibel på sted men det hadde vært kjekt med et sted vi kunne sluppet dem.

Skrevet

Kan kanskje få låne bil i hvert fall, men hadde vært fint med et sted hvor det er mulig å slippe hundene løs ja... Noen andre som vil være med? :barfy:

• 3 weeks later...
Skrevet

hm... her var det lite respons gitt.. hehe.. :-)

ja hadde vert kjekt med ett treff litt utenfor byen...

hadde også vært kjekt å fått med fler...

Skrevet

Ville heller hatt rotrening, trent litt og gått en liten tur med valpene i langline i stedet for å la dem springe galmann rundt sammen. Husk det er i tiden nå dere bygger grunnlaget for den voksne hunden! :)

Skrevet

Det Vipsen skriver her er mer viktig enn at de får herje og leke sammen. Når vi gikk på valpetreff lot vi dem bare herje sammen, og det skulle vi ikke gjort. Nå er Raja helt hundegal og hvis Raja ser en hund på tur begynner hun med en gang å løpe etter den (klarer jo å holde henne, men det er forferdelig slitsomt). Dette gjør at vi ikke kan f.eks. gå på agility trening fordi hun bare er opptattav andre hunder og skal bare leke. Først må vi trene dette vekk, og det kan ta en god stund. Ikke er det så enkelt å trene vekk heller.

Tren inkalling, det å være ved siden din med andre valper/hunder i nærheten og rotrening. Dette er utrolig viktig!

Ville heller hatt rotrening, trent litt og gått en liten tur med valpene i langline i stedet for å la dem springe galmann rundt sammen. Husk det er i tiden nå dere bygger grunnlaget for den voksne hunden! :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Forumet har dalt i takt med Facebook, og veldig lite nyrekruttering. I tillegg litt uenighet om hva som er greit og ikke på forumet, og noen som mistrivdes og meldte seg ut. I tillegg har de "gamle" brukerene blitt eldre, opptatt av andre ting, eller bare ikke føler behov for nettsamfunnet lengre. For yngre som leter er det lettere å finne grupper på Facebook.  Jeg vet en håndfull titter innom nå og da, men det er jo litt slik at aktivitet skaper aktivitet, så når få poster blir det også mindre respons. Det har vært diskutert å legge ned forumet, men det blir en stund til ihvertfall.
    • Det kommer an på hund/pels, bil og værforhold. Og ikke minst varighet. Om det ikke er sol er det lite problem om det er 20 grader. Om det er sol bør man være obs fra det er 18+ grader i luften tenker jeg, det kan fort bli varmt i bilen med direkte sollys. Kan bilen stå i skygge? (pass på at skygge ikke flytter seg) Vi har hatt hundene i bil midtsommers, men da med reflekterende duk over bilen, vifte på inne i bilen og bagasjerom og vinduer på gløtt. Sjekk inn minimum en gang i timen. Men stort sett ville vi sjelden hatt hundene med i bilen om vi skulle noe så lenge uten å faktisk ha dem med. Det har såklart vært ventetid på kurs og sånt, men da har vi stort sett hatt hele bilen stående åpen.
    • Jeg var medlem for lenge siden med ett annet brukernavn. Er det veldig stille her nå? Hvor er det blitt av de andre brukerne? Synd det. 
    • Når er det for varmt å ha hund ventende i bilen? Nå er det 10 grader ute på det varmeste her jeg bor. Hvis det hadde vært 15 grader så hadde det vært helt uaktuelt. Det blir kun lufting fem cm øverst i alle vinduer. Prøver å parkere i skyggen men redd det plutselig ikke blir skygge mere. Har en hund med normal kort pels og ikke tykk huskey pels.
    • Det er det vi sliter med også. Han sover nå på natten fra 23-06:30 og så sover han litt av og på i valpebingen mens vi er på jobb 07:45-12 og så fra 13-15. fra vi kommer hjem fra jobb til kveldsmat i 20:30 tiden klarer han ikke å slappe av. Vi har prøvd det meste, bur, binge, eget rom. Teppe over buret, musikk. Slite han ut på tur eller med søk og apport. Både mer og mindre aktivitet. Men ingen ting fungerer. men ellers lik i oppførsel som før. Selv om han nå sover mer på natten
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...