Gå til innhold
Hundesonen.no

Ball til liten hund

Mini

Recommended Posts

Skrevet

Noen som vet hvor man kan få kjøpt små tennisballer(evt.andre små baller)?Har prøvd "katteball",men den var så myk at Mini tygde den i stykker med en gang...

Skrevet

Jeg har brukt vanlig tennisball til tuppa mi. Hun klarer fint å bære den med seg, i og med at den er "hårete".

Ellers finner du små gummiballer og små kong'er i dyrebutikkene :huh:

Skrevet

Jeg har brukt vanlig tennisball til tuppa mi. Hun klarer fint å bære den med seg, i og med at den er "hårete".

Ellers finner du små gummiballer og små kong'er i dyrebutikkene :huh:

Mini klarer ikke å få med seg en vanlig tennisball..han har jo så liten munn..hehe..har sjekket i alle dyrebutikkene her i byen og ingen har små baller...

Skrevet

Disse ballene er ikke så veldig store. Eldstemann her tygger i stykker det meste som er av tennisballer o.l men disse har holdt på merkelig vis.

Du kan jo også prøve de minste kongene som Lunacop nevnte :huh:

Skrevet

Disse ballene er ikke så veldig store. Eldstemann her tygger i stykker det meste som er av tennisballer o.l men disse har holdt på merkelig vis.

Ja,jeg har den minste kongen til han,men Mini synes baller er mye gøyere...

Skrevet

Mini klarer ikke å få med seg en vanlig tennisball..han har jo så liten munn..hehe..har sjekket i alle dyrebutikkene her i byen og ingen har små baller...

De behøver ikke gape høyt for å få tak i hårene på tennisballen. Foxy var ikke stor da hun fikk tennisballen sin, hun var da ni uker og 1,5kg. Det er vel mer viljen det går på her. Kanskje Mini rett og slett ikke liker tennisballer?

Du kan sjekke hva som finnes på nettet. F.eks har Zoosupply denne ballen. Ellers så kan du jo høre om det er mulig for en av butikkene i Ålesund å bestille en en liten ball for deg ifra sine leverandører. Jeg har svært vanskelig for å tro at de ikke kan få tak i det hvis de vil.

Har du forresten prøvd å smøre litt leverpostei inni kongen? Holder hunden aktivisert leenge!

Skrevet

De behøver ikke gape høyt for å få tak i hårene på tennisballen. Foxy var ikke stor da hun fikk tennisballen sin, hun var da ni uker og 1,5kg. Det er vel mer viljen det går på her. Kanskje Mini rett og slett ikke liker tennisballer?

Du kan sjekke hva som finnes på nettet. F.eks har Zoosupply denne ballen. Ellers så kan du jo høre om det er mulig for en av butikkene i Ålesund å bestille en en liten ball for deg ifra sine leverandører. Jeg har svært vanskelig for å tro at de ikke kan få tak i det hvis de vil.

Har du forresten prøvd å smøre litt leverpostei inni kongen? Holder hunden aktivisert leenge!

Klart han liker tennisballer!Hehe,han er vill etter baller..blir skikkelig frustrert når han ikke får med seg sånne vanlige tennisballer,eller han får jo de med seg på et vis da,men jeg er redd han skal få i seg for mye av de "trådene"...

http://hundeshop.no/var/hundeshop/storage/...e/phprJb4Q3.gif nr 5 der ser ut som en liten tennisball,bestilte et par av de jeg så får vi se om de er små nok...

Skrevet

De ser greie ut på bildet, iallefall! Katteballer pleier å ha en noenlunde standard størrelse.

Ja,jeg håper at de er passelig,men de kostet nå bare 10 kroner da,så om de ikke er små nok,så spiller det ikke så stor rolle liksom..

Skrevet

Hei MJ

Har IKEA begynt å selge disse ballene igjen?

De var ute av produksjon noen år, så jeg hamstret!

...men her i huset kan vi ikke få nok av dem!!

Det er stor favoritter hos "ballidioten" min :huh:

Skrevet

Ja, de ballene er helt utrolige :huh: . Fikk noen for noen år siden og de holder ennå. Den ene hunden min har ødelagt ALT vi har hatt av andre baller i løpet av få minutter. De er perfekte i størrelse til (de litt store) havanaisene mine, men kan kanskje være litt store for en pomme? (Uansett er det bedre med litt for stor enn litt for liten ball siden små baller kan lett sette seg fast i halsen.)

Skrevet

Hei MJ

Har IKEA begynt å selge disse ballene igjen?

De var ute av produksjon noen år, så jeg hamstret!

...men her i huset kan vi ikke få nok av dem!!

Det er stor favoritter hos "ballidioten" min :huh:

Ja, ble overrasket da jeg så de der for noen dager siden.

Vi kjøpte kanskje 3-4 pakker før de sluttet å produsere dem :rolleyes:

Skrevet

Mini: Ta en titt på lekebutikker. Det dukker nok opp sprettballer og lignende i alle størrelser nå

som det våres ute.

Skrevet

Sprettballer, er det noe særlig da? Nå er det vel nesten 20år siden sist jeg tok i en sprettball, men den gangen var de ihvertfall laget av en gummitype som fort ble hakkete når ballen spratt på småstein. Når de først hadde blitt hakkete så var det fort gjort at det løsnet biter av de. Er de laget av et sikrere materiale i dag?

Skrevet

De finnes i mange forskjellige materialer. Du har helt rett i at det finnes den sorten som ble fort

ødelagt, og de bør nok unngås til hund. Det finnes derimot en del andre gummi-materialer, som

holder veldig lenge. Vi har hatt Alex sin nå i et år, og den holder stand den.

Skrevet

Jeg fant en liten ball i hagen idag, på str med en bortennisball. Bare at den er i litt mjuk plast, selvom den er ganske hard ;) også er den hul inni ;) ikke så flink til å forklare nei ;)

Men aner ikke hvor man får kjøpt en sånn en :P

Ja noen sprettballer har en grei "kvalitet". Og noen er av likt materiale som de litt store kompakte gummiballene man får kjøpt til hunder...

• 2 weeks later...
Skrevet

Noen som vet hvor man kan få kjøpt små tennisballer(evt.andre små baller)?Har prøvd "katteball",men den var så myk at Mini tygde den i stykker med en gang...

Jeg har kjøpt tennisball for katter til min papillon. Eller kjøper jeg det meste av lekene deres i "kattahylla" :icon_redface:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...