Gå til innhold
Hundesonen.no

Fujifilm Finepix S5600


Vala

Recommended Posts

Altså, etter å ha stønnet meg igjennom bruk av min datters kamera en stund, så fant jeg ut at nå er det på tide å kjøpe meg et eget! Men har ikke allverdens penger å bruke i min studenttilværelse så det ser ut til at jeg havner i prisklassen til S5600, som ligger på 2400,-. MEN, når det står at minnet er på 16 MB x D, hva vil dette si? For det første-ja, jeg vet hva 16 mb betyr, men ikke helt hva det vil si i ca antall bilder. Og hva i all verden betyr " x D"?.

Så videre at det er XD picture card man kan kjøpe i tillegg (antar jeg at man kan iaf...), og er det riktig at disse ikke akkurat er blant de billigste?

Har tidligere sett her inne at folk har kameraet, men ingen har nevnt noe om videofunksjonen, hvordan er den egentlig? Noe å skryte av, eller en meningsløs "duppeditt-funksjon" kameraet kunne vært foruten?

Se link under, hvis dere lurer på hvilket kamera det er snakk om ;-)

http://produkt.akam.no/product.php?product...=specifications

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XD-minnekort - xd minnekort er(var?) blant de dyreste å du må regne prisen på et nytt minnekort inn i prisen på kameraet.

Eksempel : 512Mb minne = ca370kr på nett (600 på butikker som elkjøp,expert osv.)

16Mb - 16Mb er ALT for lite, kameraet tar bilder i 5 Megapiksler (på max kvalitet, kan sette ned kvaliteten å få flere bilder på brikken), som gjør at 16Mb går unna på 8-10 bilder.! Jeg fyller 16Mb på 3sekunder(fakta) med mitt kamera...

S5600 - Du må som sagt plusse på noen hundre kroner for et minnekort, men du må også plusse på 4oppladbare batterier & ladder.! Å leve på engangsbatterier er ikke mulig, da blir det allefall dyrt... :S

videofungsjon -

# Oppløsning: 640x480 (VGA)

# Bilder per sekund: 30

# Lyd: Mono

Videofungsjonen er bra.! Men med mono lyd (ikke noe stort minus i grunn), og video tar 100Mb pr minutt.!

Så kjøp minst 512Mb minnekort om du skal bruke videofungsjonen.. (512Mb = 5minutter video)

Ellers så har jeg ikke prøvd kameraet selv, men det ser bra ut fungsjoner & prisen tatt i betraktning... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må som sagt plusse på noen hundre kroner for et minnekort, men du må også plusse på 4oppladbare batterier & ladder.! Å leve på engangsbatterier er ikke mulig, da blir det allefall dyrt... :S

Ellers så har jeg ikke prøvd kameraet selv, men det ser bra ut fungsjoner & prisen tatt i betraktning... ;)

Takk for svar ;-)

Ja, etter å ha postet her inne igår, så kom jeg over en side som sa noe om ant. bilder på disse 16 mb. og med den farten jeg trykker unna når jeg ser et motiv, så er det ikke godt nok!

Kom over dette tilbudet på mpx, og lurer rett og slett på om den diffen på 1500,- kan forsvares med det de gir med i "pakke prisen". Eller kan jeg få det enda billigere hvis jeg kjøper det seperat (da prisen hos mamoz er veldig rimelig i forhold til andre steder på selve kameraet, altså.

http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...0287&plid=60287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ;-)

Ja, etter å ha postet her inne igår, så kom jeg over en side som sa noe om ant. bilder på disse 16 mb. og med den farten jeg trykker unna når jeg ser et motiv, så er det ikke godt nok!

Kom over dette tilbudet på mpx, og lurer rett og slett på om den diffen på 1500,- kan forsvares med det de gir med i "pakke prisen". Eller kan jeg få det enda billigere hvis jeg kjøper det seperat (da prisen hos mamoz er veldig rimelig i forhold til andre steder på selve kameraet, altså.

http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...0287&plid=60287

Nei, jeg synes ikke pakken er verdt diffen på 1500. Minnekortet de har lagt med, selger de for 776 kroner løst. Dvs at du betaler 724 for en ladder med 4 batterier og en bæreveske. Såfremt ikke vesken er veldig spesiell, så koster ikke den mer enn ca 200, og ladderen er nok av billigste sort - som man får for rundt 180 kroner. Spørsmålet er frakt - for bestiller du hos flere forskjellige får du mange frakt og eksp.gebyr - men det kan jo hende en lokal fotobutikk har gode tilbud på minnekort - evt at den som selger kameraet billigst på nettet har billige minnekort...? Sjekk priser litt rundt om kring, det kan fort lønne seg.

mvh

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...