Gå til innhold
Hundesonen.no

Canon Digital IXUS 750

Taran

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen som har erfaringer med dette camraet?

Har sett på internett at det var fått terningkast 5 og er svære brukervenlig, i tilegg blir bildene veldig gode og det er camra som passer meg.. En vennine har det så jeg har sett mange bilder hun har tatt, og prøvd å ta selv, men er det noen flere synspunker fra folk her inne? :)

Skrevet

Lånte dette kameaet for noen uker siden. Det er nok det beste kompaktkameraet jeg har prøvd. Veldig gode bilder!

Skrevet

Da har jeg bestemt meg for å kjøpe nytt camra :huh: SD minne skal jeg også ha..

Stikker til byen i morgen, skal legge inn bilder jeg tar da også, så folk kan se kvaliteten :huh: Gleder seg :o

Skrevet

Da har jeg bestemt meg for å kjøpe nytt camra :P SD minne skal jeg også ha..

Stikker til byen i morgen, skal legge inn bilder jeg tar da også, så folk kan se kvaliteten :P Gleder seg :P

To små tips:

Jeg kjenner en som importerer Canon - og er frelst på deres produkter. Han sier at 750 er et meget bra kompaktkamera, men at det bare er yderst små forskjeller på ixus 750 og ixus 700 - det er samme objektiv, samme antall piksler, samme software, nesten helt samme oppsett og muligheter. Så - hvis penger har noe å si, anbefalte han 700 - for den kan man få endel rimeligere mange plasser. Har ikke testet 750 selv, men 700 har jeg bare godord å si om, så jeg regner med 750 er meget bra, men som sagt, små forskjeller mellom de to.

En annen ting; Ikke la deg lure til å kjøpe billigste sort SD-kort - kjøp et kjent merke, feks san disk, og husk å be om at det skal være et "Ultra II"-kort - ihvertfall hvis du skal knipse kjappe bilder etterhverandre, feks av hund i bevegelse - for jo kjappere kortet er, jo kortere tid bruker kameraet på å lagre og slikt, og dermed være klar til neste bilde.

Mvh

HeliX

Skrevet

Da var camra og SD kort i boks..

Har tatt masse bilder og svært mange blir veldig gode, får mange fine hoppebilder og bilder med morsome utrykk på.. Skal se om jeg få lagt ut noen her i morgen..

Smakebit..

IMG_0163.jpg

Tella leker med pinnen, sjekk uttrykket

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Interessant undersøkelse. Jeg lurer litt på hvor relevant spørsmål om kjønn er. Og er det uinteressant med folk som ikke eier hund per i dag, men kanskje passer, har hatt, skal ha osv?
    • Hei! Vi er en bachelor-gruppe fra Høgskolen i Østfold som skal utvikle en applikasjon for hundeeiere. 🐶 Målet med appen er å gi en bedre turopplevelse for deg og din hund, ved å gjøre det enklere og raskere å finne turstier som passer deres behov. Vi vil derfor stille hundeeiere noen spørsmål, og håper du vil ta deg tid til å svare på vår undersøkelse. Det vil ta rundt 3 minutter 😊 https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdBufjg3yT9ZUTtD9Qd1aG_mtBd6xKl91J0VVUJpInzE_nh-Q/viewform?usp=header
    • Har gått helt fint med tispen min, ho spiste andre dagen mer normalt og nå spiser ho som før igjen. Ho går veldig bra også er veldig aktiv nå både før også etter fjernet stingene så tror det er temmelig individuelt det der egentlig fra hund til hund. Tispen min har endelig lagt på seg mer igjen også etter operasjonen da ho gikk ned i vekt før operasjonen ettersom tilstanden så det begynner bli veldig bra 😊
    • Har nylig vært gjennom det samme med min tispe på snart 9 år. Hun var for det meste i sengen sin den første uken, så vi gå henne våtfor og vann ved sengen (hun nektet å spise tørrfor, så hun fikk vårfor i ca 10 dager). hun beveget seg litt mer etter 7 dager, men ble ikke seg selv før stingene ble tatt av
    • Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...