Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder fra min påsketur

Maria

Recommended Posts

Skrevet

Her kommer noen bilder fra Paristuren min.. :) Det tok sin tid! Har i alle fall hatt en kjempefin tur, dog Paris er alt for stor for meg. Vanskelig å bli kjet i den byen, for å si det sånn. Maten var veldig god, og franskmenn var ikke så arrogante som folk skal ha det til. ;) Tok så masse bilder at kun en brøkdel blir lagt ut her.

1. Bilde tatt fra flyvinduet mens vi var oppe i luften. Se så fine skyene er.. ;)

1.jpg

2. La basilique du Cacré-Cæur - En kirke som lå rett ovenfor hotellet vårt.

2.jpg

3. Triumfbuen, står øverst i den største handlegaten, sjekk størrelsen i forhold til menneskene!

3.jpg

4. SIDEN av operahuset. Hallo.. Trodde siden var framsiden jeg ;)

4.jpg

5. Fremsiden av operahuset. Kjempefint!

5.jpg

6. Eifeltårnet, bilde tatt fra en trang gate.

6.jpg

7. Foten av eifeltårnet. Visste ikke at tårnet var så enormt stort!!

7.jpg

8. Eifeltårnet sett nedenfra.

8.jpg

9. Eifeltårnet

9.jpg

10. Søss, pappa og meg foran eifeltårnet.

10.jpg

Skrevet

11. En statue.. Hehe. Synes nå den var litt tøff da. Lurer på hvem det er?? :S Noen som vet?

11.jpg

12. Bilde tatt fra båttur vi var på.

12.jpg

13. Notre Dame-kirken!

13.jpg

14. Innsiden av kjøpesenteret under Louvre (museet).

14.jpg

15. Det ryddige hotellrommet vårt.. O_o...

15.jpg

16. Sånn her stod vi mye.. hehe. Paris er ikke lett å finne frem i..!

16.jpg

17. Bilde tatt rett etter take-off med flyet fra Paris.

17.jpg

18. Her er gaven Chessea fikk.. :) Et småharry flexibånd med blomster.

18.jpg

Skrevet

Huff nå ble jeg ikke rent lite misunnelig :) . Var flotte bilder. Forresten så var ikke flexilina bare SMÅharry nei ;) . Men jeg likte den hehe.

Skrevet

Nå ble jeg ikke liiiite misunnelig da!

Så ut til at du/dere hadde det kjempemorro!

Pene bilder ;)

Skal kanskje til Paris i sommer da, men ingenting er sikkert...

*Håpe på at jeg skal*

Skrevet

Nå ble jeg ikke liiiite misunnelig da!

Så ut til at du/dere hadde det kjempemorro!

Pene bilder ;)

Skal kanskje til Paris i sommer da, men ingenting er sikkert...

*Håpe på at jeg skal*

Skal jeg være heeeeeeelt ærlig ville jeg heller dratt til London, eller Barcelona (for eks.)

For min del er Paris for stort og dyrt :o hehe. Jeg mener og tror London er mer "ungdommsvennlig", hvis du skjønner. Paris er "sofistikert", mens London er mer allsidig.

Skrevet

sofstifikert? ;)

Han karen, statuen, er ikke napoleon da?

Jepp.. Sofstikerrerert.. ;) hæhæ o_O

EDIT: Sofistikert

Ja, jeg trodde også det kunne være Napoleon på hesten.. :o Var ikke sikker.

Skrevet

Ser ut som om du hadde det gøy ;)

Det har blitt tatt endel bilder av min påskeferie også.. Men ehh jeg tror ikke bildene egner seg på dette forumet.

NÅ ble jeg virkelig nysgjerrig! :o

Skrevet

Åååå PARIS også om våren, heldig du!!

Og kult bånd til Chessea selvom jeg ikke liker flexi...

Hehe. Liker ikke flexi jeg heller.. ;) Derfor skal det brukes så sjelden som mulig. Kun på steder der det ikke er biler. Det er faktisk greit å ha nå i løpetiden :o

Skrevet

Skal jeg være heeeeeeelt ærlig ville jeg heller dratt til London, eller Barcelona (for eks.)

For min del er Paris for stort og dyrt ;) hehe. Jeg mener og tror London er mer "ungdommsvennlig", hvis du skjønner. Paris er "sofistikert", mens London er mer allsidig.

Hhih, joda..

Men jeg har vært i London nesten hvert år siden jeg var lita tøtte (med unntak av 5 år eller noe sånnt, mektig flott sted å reise til ;)), så nå er det litt på tide og reise et annet sted, og har alltid drømt om å reise dit da :o

Skrevet

Hhih, joda..

Men jeg har vært i London nesten hvert år siden jeg var lita tøtte (med unntak av 5 år eller noe sånnt, mektig flott sted å reise til :D), så nå er det litt på tide og reise et annet sted, og har alltid drømt om å reise dit da :)

Skjønner.. :) Jeg har også vært i London. 4 ganger.

Men for all del, Paris er n flott by... :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Som sagt, få en instruktør til å komme hjem til deg og se situasjonene og få hjelp til et opplegg. Dette er en hund som trenger konsekvent gjennomgående trening og rammer i hverdagen. Men få utelukket først at det ikke er noe smerter eller andre ting som påvirker adferden også.
    • Men når jeg skiller dem så biter hun meg. Hun blir helt vill i blikket og i kroppen og alt. De kan aldri være alene sammen. Jeg kan heller ikke la hun være på ett rom og jeg ber hun bli når den andre er på andre siden av døra. Da løper hun og biter meg i bånda. Eller i armen. 
    • Jeg har kjøpt nye håndklær, nytt sengetøy, nødklær og et par mer brukbare klespakker fra Finn, men mange av de såkalt berikede klærne er helt unike og har høy affeksjonsverdi. Bl.a. den nevnte singletten, som var det første fairtrade sertifiserte plagget jeg fant. Original Max Havelaar, fra før de byttet navn til Fairtrade. Den kostet omtrent 250 kr for tjue år siden og har trofast holdt stand gjennom hver eneste sommer siden. Med alt arbeidet jeg har lagt ned i den nå, så er Gucci fast fashion for tacky træsh hoes til sammenlikning.  Fordi jeg har vært en så etisk bevisst shopper og bygget en garderobe jeg kunne gå moralsk rakrygget i, så er det ikke bare, bare for meg å handle nytt. Favorittbutikken Libe er nedlagt, og jeg liker ikke kolleksjonene de gode merkene (som Komodo og Monkee Genes) har for øyeblikket. Nudie har heldigvis jeans jeg liker, men utover dem ser det svart ut. Derfor velger jeg redde det som reddes kan.  Alt av ulltøy må byttes fordi proteinfibre går bokstavelig talt i oppløsning i høy pH. Ikke bare undertøy som ikke er så farlig hvordan ser ut, men affeksjonsverdi Komodo blazer, kåpe, skjerf og lue, kjole, skjørt og flere bukser. Det er virkelig en smerte å vente på plagg jeg vil ha fra de merkene jeg liker. Trendene for tiden faller ikke i smak. Nøstebarn har fortsatt de samme plaggene de alltid har hatt, men er selvsagt utsolgt for de riktige fargene.  Jeg drar det antakelig så langt at jeg demonterer en jakke vevd og sydd i Sverige, fra et svensk merke som gikk konkurs og ikke lenger tilbyr noe nytt, for å unngå skade elgskinnet på utsiden mens jeg renser innsiden.  ..ikledd pølsedrakt fra Biltema, fordi jeg ikke hadde nevneverdig lyst til å legge penger i kassa til noen såkalt grønn butikk da jeg trengte emergency beskyttelse mot klima etter den fanatiske grønnskallen fra den sekterisk klorofyllkommunistiske kloakken av ruspsykotisk økolååågiske fotsoldater fra MDG beriket både garderoben min og miljøet med det ufortynnede insektsmiddelet sitt. Biltema klær med pølsemotiv på var det mest aggressive motsvaret jeg kunne finne som traumeterapi. Made in China av helt ny polyester, fraktet fossilt fra andre siden av planeten og med bilder av svinekjøtt på. Jeg slo til og det føltes bra.     
    • Er det ikke bedre å kaste klærne og kjøpe nye, det burde dekkes av innboforsikringen? Litt jobb, men føles tryggere likevel?
    • Det hjelper også å legge den i glovarmt vann etter vask, for å drepe mikroorganismene før du tørker den hurtig et varmt sted med god ventilasjon. De formerer seg lett under tørkeprosessen om du ikke har kverket dem skikkelig. Vaskemiddel hjelper bare med å få hardføre mikroorganismer delvis ut av stoffet, det dreper dem ikke, mange blir sittende igjen, og vannet i maskinen holder ikke 60° lenge nok. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...