Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder fra min påsketur

Maria

Recommended Posts

Skrevet

Her kommer noen bilder fra Paristuren min.. :) Det tok sin tid! Har i alle fall hatt en kjempefin tur, dog Paris er alt for stor for meg. Vanskelig å bli kjet i den byen, for å si det sånn. Maten var veldig god, og franskmenn var ikke så arrogante som folk skal ha det til. ;) Tok så masse bilder at kun en brøkdel blir lagt ut her.

1. Bilde tatt fra flyvinduet mens vi var oppe i luften. Se så fine skyene er.. ;)

1.jpg

2. La basilique du Cacré-Cæur - En kirke som lå rett ovenfor hotellet vårt.

2.jpg

3. Triumfbuen, står øverst i den største handlegaten, sjekk størrelsen i forhold til menneskene!

3.jpg

4. SIDEN av operahuset. Hallo.. Trodde siden var framsiden jeg ;)

4.jpg

5. Fremsiden av operahuset. Kjempefint!

5.jpg

6. Eifeltårnet, bilde tatt fra en trang gate.

6.jpg

7. Foten av eifeltårnet. Visste ikke at tårnet var så enormt stort!!

7.jpg

8. Eifeltårnet sett nedenfra.

8.jpg

9. Eifeltårnet

9.jpg

10. Søss, pappa og meg foran eifeltårnet.

10.jpg

Skrevet

11. En statue.. Hehe. Synes nå den var litt tøff da. Lurer på hvem det er?? :S Noen som vet?

11.jpg

12. Bilde tatt fra båttur vi var på.

12.jpg

13. Notre Dame-kirken!

13.jpg

14. Innsiden av kjøpesenteret under Louvre (museet).

14.jpg

15. Det ryddige hotellrommet vårt.. O_o...

15.jpg

16. Sånn her stod vi mye.. hehe. Paris er ikke lett å finne frem i..!

16.jpg

17. Bilde tatt rett etter take-off med flyet fra Paris.

17.jpg

18. Her er gaven Chessea fikk.. :) Et småharry flexibånd med blomster.

18.jpg

Skrevet

Huff nå ble jeg ikke rent lite misunnelig :) . Var flotte bilder. Forresten så var ikke flexilina bare SMÅharry nei ;) . Men jeg likte den hehe.

Skrevet

Nå ble jeg ikke liiiite misunnelig da!

Så ut til at du/dere hadde det kjempemorro!

Pene bilder ;)

Skal kanskje til Paris i sommer da, men ingenting er sikkert...

*Håpe på at jeg skal*

Skrevet

Nå ble jeg ikke liiiite misunnelig da!

Så ut til at du/dere hadde det kjempemorro!

Pene bilder ;)

Skal kanskje til Paris i sommer da, men ingenting er sikkert...

*Håpe på at jeg skal*

Skal jeg være heeeeeeelt ærlig ville jeg heller dratt til London, eller Barcelona (for eks.)

For min del er Paris for stort og dyrt :o hehe. Jeg mener og tror London er mer "ungdommsvennlig", hvis du skjønner. Paris er "sofistikert", mens London er mer allsidig.

Skrevet

sofstifikert? ;)

Han karen, statuen, er ikke napoleon da?

Jepp.. Sofstikerrerert.. ;) hæhæ o_O

EDIT: Sofistikert

Ja, jeg trodde også det kunne være Napoleon på hesten.. :o Var ikke sikker.

Skrevet

Ser ut som om du hadde det gøy ;)

Det har blitt tatt endel bilder av min påskeferie også.. Men ehh jeg tror ikke bildene egner seg på dette forumet.

NÅ ble jeg virkelig nysgjerrig! :o

Skrevet

Åååå PARIS også om våren, heldig du!!

Og kult bånd til Chessea selvom jeg ikke liker flexi...

Hehe. Liker ikke flexi jeg heller.. ;) Derfor skal det brukes så sjelden som mulig. Kun på steder der det ikke er biler. Det er faktisk greit å ha nå i løpetiden :o

Skrevet

Skal jeg være heeeeeeelt ærlig ville jeg heller dratt til London, eller Barcelona (for eks.)

For min del er Paris for stort og dyrt ;) hehe. Jeg mener og tror London er mer "ungdommsvennlig", hvis du skjønner. Paris er "sofistikert", mens London er mer allsidig.

Hhih, joda..

Men jeg har vært i London nesten hvert år siden jeg var lita tøtte (med unntak av 5 år eller noe sånnt, mektig flott sted å reise til ;)), så nå er det litt på tide og reise et annet sted, og har alltid drømt om å reise dit da :o

Skrevet

Hhih, joda..

Men jeg har vært i London nesten hvert år siden jeg var lita tøtte (med unntak av 5 år eller noe sånnt, mektig flott sted å reise til :D), så nå er det litt på tide og reise et annet sted, og har alltid drømt om å reise dit da :)

Skjønner.. :) Jeg har også vært i London. 4 ganger.

Men for all del, Paris er n flott by... :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har du hunder som krever pelsstell på utstilling er stroller med stellebord gull verdt. Angrer nesten hver gang jeg er på utstilling at jeg ikke har det, men stiller ikke så mye at jeg synes jeg kan bruke mange tusen på det. Det krever jo at hundene kan være i strolleren uten å ødlegge den da. Metallbur er tungt å bære med seg sammen med alt annet, men er jo sikrere enn stoffbur/stroller. Selv bruker jeg stoffbur, mest på agility men også utstilling, dog er jeg avhengig av lås til glidelåsen når jeg har med eldste da han kan åpne glidelås. (Har Maelson slev)
    • Den trenger ikke å bli det, og det avhenger av mange faktorer. Dessverre er jo eurasier også en rase som er litt utsatt for nervøsitet og usikkerhet, så da blir det ekstra nøye med disse tingene. Oppdretter og linjer. Sunne linjer både fysisk og mentalt, og foreldre som er trygge og har tidligere kull der valpene jevnt over er stødige hunder.  God sosialisering og miljøtrening - alene, uten den andre hunden. Vi hadde en fryktaggressiv hund da vi fikk valp, vi gikk ikke tur med dem sammen det første halvåret for at valpen ikke skulle lære av den voksne. Valpen må lære å gjøre alt på egenhånd, og vennes til ulike miljøer og situasjoner. Er du alene, eller har du familie som kan hjelpe til? Hvis ikke kan det bli krevende å lufte, trene og sosialisere både en valp og en voksen hund hver for seg. En annen ting er to hunder av motsatt kjønn. Det er jo en ganske stor risikofaktor med stress under løpetid, og dette kan forverre situasjonen både for tispa og hannhunden. Jeg ville vurdert å få en tispe til, rett og slett for å gjøre hundeholdet veldig mye enklere. Det kan være krevende nok med to ellers stabile hunder under løpetid. 
    • Vurdere å skaffe meg en hund nummer 2. Har en voksen labrador tispe fra før av, hun er en nervøs type, litt skvetten og var på lyder og skygger. Ønsker meg en Eurasier, hannhund, men lurer på om denne rasen er av typen som vil adoptere hennes oppførsel og nervøsitet? Eller vil eurasier valpen, siden det er en ganske egen og sta rase, være nærmest uaffektert av det? Jeg ønsker jo ikke å skaffe en hund til dersom den også blir en nervøs hund..
    • Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...