Gå til innhold
Hundesonen.no

Proplan

kiarajenta

Recommended Posts

Skrevet

Hei

jeg forer min valp Amalia med Proplan og er veldig fornøyd, men det jeg lurer på er om jeg kanksje

gir henne for mye øl gjær og egg pga hun får det to dager daglig pga etter jeg starta med det så slutta

hun faktisk ¨å spise sin egen avføring!!! gir jeg henne for mye?

Det er en flat caoted retriver, etter hun har fått dette så vær gang jeg skal ha egg selv eller noe så tror hun det er mat tid;) Knaksje dumt spørmål,men man lærer så lenga man lever. Hvis dere har noen andre råd jeg kan gi henne. så spytt ut. jeg vil at hun skal ha mye pels!! Når jeg fikk henne så var hun veldig tørr i pelsen og jeg gikk over til Proplan og litt egg da i maten ble mye bedre. Alle tror hun er ny dusjet nå,men det er hun ikke. Hun får lit popeter i maten også. Sorry skrive feil har dysleksi. Orker ikke sitte med ord boka hele tiden.

Skrevet

Ikke noe vits i å bytte på noe om det fungerer :D , selv gir jeg min tispe (flat blanding faktisk) et egg om dagen pga proteinene.

Hvis jeg skulle gi deg noen råd for å få pelsen enda bedre så ville jeg tilsatt omega 3 eller selolje i maten hennes.

Poteter ville jeg vært litt forsiktig med fordi det inneholder mye stivelse og gir ikke hunden så mye.

Skal du gi hun noe fra middagen deres så ville jeg heller gitt hun rått kjøtt eller bein, som ikke er kokt eller stekt.

Må si du er flink til å skrive til å ha dysleksi. :)

Skrevet

Hei sann..

Kjempe fin hjemme side. Har skrevet i gjeste boken. Ja, jeg har kjøpt noe fiske olje til henne på canis. Håper det kommer på lørdag. poter får hun sjelden siden jeg spiser det sjelden kunne vært flinkere.

Ok, men da får hun ikke mere poteter;)

Håper hun bare liker den fiske oljen fra canis. Har du prøvd den?

Skrevet

Har ikke prøvd den på Canis, men de fleste hunder er veldig glade i fiskeolje, bare pass på og gi det som står på pakken, ikke mer for oljen kan gi diare ved for høy dose og det er ikke festlig. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...