Gå til innhold
Hundesonen.no

hundedrit


yvonne_89

Hundedrit  

45 stemmer

  1. 1.

    • ja
      32
    • nei
      11
    • ingen komentar
      2


Recommended Posts

synes du at de som ikke tar opp driten etter hunden sin er avsvalig nok til å ha hund?

Vet at det er mangen der ute i verden som er kjempe lei av å trakke i hundedrit :)

Tenkte jeg skulle lage en spørreundersøkelse om det og høre om hva dere hundeeiere synes om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

ja, de er sikkert avsvarlig nokk, men jeg føler at det er en del av i hunde avsvaret. Det er det samme som vi med hester, vi tar opp eller spenner driten lang inne i skogen eller så mister vi stallplassen ( her som min hest står har vi den regelen). Det at hunden gjør fra seg midt ute i skogen teller ikke, men de som gjør ifra seg midt i veier og gater der det går småbarn osv.. En i min lille søster sitt bursdagsbesøk sklei i en hundedrit for noen år siden. Den nye skjolen og alt ble full av hundedrit ( hadde hadde vært en svær hund der like før)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har hest på avataren din, går derfor ut fra at du rir mye. plukker du opp når hesten driter? Så lenge rytterne som rir forbi her ikke plukker opp de svæære klasene med møkk hestene legger fra seg, så skal ingen komme å klage på meg hvertfall. dessuten plukker jeg opp om han setter seg ned på fortauet, eller der hvor folk naturlig kan trokke i det, men er vi midt inne i skauen, på jordet, i grøfta osv, så lar jeg det ligge. Mener man kn være fullt ut ansvarlig ok til å ha hund selv om man ikke alltid plukker opp. :)

men når det er sagt, jeg irriterer meg grønn over de som har hunder som setter seg ned hvor som helst og friter, om det er idt på fortauet også, uten og plukke opp. Det er stor forskjell på dette, og at hunden driter i grøfta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang hester så har jeg vært i endel hestemiljø både her i nordland og i nord trøndelag å de var like dårlige til å sparke dritten ut av veien enn hundeeierne til å ta opp etter hundene. Jeg sparker alltid hestedritn unna å jeg plukker alltid opp hundedriten der andre folk ferdes. Men ikke noe av dette har med ansvarlighet i mitt hundehold (kan ikke si hestehold siden jeg ikke har hest, men har ridd mye) men hvor hensynsfull jeg er. Og så har de mye med latskapen til enkelte hundeeiere (og ryttere for den saks skyld). Drittplukkingen går på latskap å respekt for andre, ikke hvor ansvarlig man er i sitt dyrehold.

Men dog jeg syns selv det er utrolig irriterende når det plopper fram hundeskit overalt, særlig nå som snøen smelter. Det tar ikke lange tiden å plukke opp skiten akkurat. Særlig viktig syns jeg det er der det ferdes mye folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har hest på avataren din, går derfor ut fra at du rir mye. plukker du opp når hesten driter? Så lenge rytterne som rir forbi her ikke plukker opp de svæære klasene med møkk hestene legger fra seg, så skal ingen komme å klage på meg hvertfall. dessuten plukker jeg opp om han setter seg ned på fortauet, eller der hvor folk naturlig kan trokke i det, men er vi midt inne i skauen, på jordet, i grøfta osv, så lar jeg det ligge. Mener man kn være fullt ut ansvarlig ok til å ha hund selv om man ikke alltid plukker opp. :(

men når det er sagt, jeg irriterer meg grønn over de som har hunder som setter seg ned hvor som helst og friter, om det er idt på fortauet også, uten og plukke opp. Det er stor forskjell på dette, og at hunden driter i grøfta.

110% enig med deg der.

I skogen gjør det ikke noe at hunden driter for da går det bare i ett med naturen B) :)

Men som ett eks så har vi en hund her i gaten (det er en familie med mangen unger som eier den). Den hunden driter som den vil, i naboen hage, midt i veien osv.. Som i nesten alle gater så har vi også småbarn som synes at det er ganske så gøyt å ha krig eller å gjøre faenskap med den driten :rolleyes::(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukker opp 99% av tiden..

Om jeg er på et sted der jeg "vet" at ingen vil gå, så er det gjerne en annen sak.

En gang glemte jeg hundeposen, var sikker på jeg hadde fire poser i lommen.. men, men.. han dreit nå opp en bratt skråning, inntil en mur... mao. ikke der folk flest ferdes. så det gikk vel o.k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I turområder, der folk & unger drar i helgene osv plukker vi alltid opp, en er vi langt inne i skogen å det ikke er sjanse for at det kommer folk dit igjen så driter vi bokstavelig talt i det, Buster driter uansett oppetter busker osv, så det ligger ikke i veien der heller... Går i ett med grevling dritt å elg dritt... :)

Når vi går på offentlige tursteder å det ligger hundedritt etter hundedritt bortover veien å stiene så føler jeg jeg blir forbannet... Det er jo først å fremst dette som gjør at vi hundefolk blir oppfattet som uansvarlige osv... Nesten så man har lyst å plukke opp andres hundedritt.... Bare nesten.. mere lyst til å slå eieren i hode med en stor inntørket kabel.!

PLUKK OPP DRITTN..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett.. jeg syns det er MYE bedre å tråkke i hestedrit enn å tråkke i katte- eller hundedrit! Det lukter jo ikke halvparten så ille.

Enig der, men det ser så utrolig lite delikat ut med ferske hestepærer, som så blir slike gule flekker som ser ut som tørt gress, og det ligger LENGE! Mye lenger enn de små klattene hunder legger fra seg.

må bare fortelle..var hos bestemor og bestefar med ask en gang. Bestefar har hatt schæfer i mange år, men den døde, og han ville være med på tur. Ask driter nedi ei grøft som var så gjengrodd med ugress og vegetasjon at man ikke så noen ting. Jeg plukka jo ikke opp, ingen så det, og det lå slik til at ingen kom til å tråkke i det. Bestefar blir dritt sur når jeg sier jeg ikke har tenkt og plukke opp, og dessuten ligger posene i bilen til pappa, som ikke er her. Han gikk hjem og hentet en brødpose (ja..de er gjenomsiktige..) og plukka opp. Da synes jeg det er å gå for langt altså.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar jo ikke lange tiden å ta opp etter hunden sin heller, da. Det er ikke verre enn å ta med seg en rull i lomma, eller ta med seg noen poser på tur. Det er ikke så utrolig gøy å komme hjem med en hund som synes det er kjempegøy å rulle seg, og havner oppi en ruke. At hunden går oppi grøftekanten, busker, ved siden av gjerdet eller i skogen, der du ikke gidder å ta opp, så er det jo nettopp der andre hunder går også...

Jeg kan nesten ikke gå i gata nå som det har smeltet masse snø, nettopp på grunn av all den flytende dritten som ligger rundt i grøfta, ved siden av gjerder, midt i veien osv som bikkjene og andre tråkker i. Utrolig irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fortiden ser det helt jævli ut rundt om kring.

Jeg plukker opp dersom hun gjør fra seg ved stier eller der folk går, men Chicka liker å gjemme seg litt når hun bommelommer, der plukker jeg ikke opp fordi det er så vanskelig å komme til, så om folk går inn i de krattene så har de lite å gjøre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukker opp dersom hun gjør fra seg ved stier eller der folk går, men Chicka liker å gjemme seg litt når hun bommelommer, der plukker jeg ikke opp fordi det er så vanskelig å komme til, så om folk går inn i de krattene så har de lite å gjøre. :)

Men det er jo nettopp der andre hunder går, så blir de full i drit også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo nettopp der andre hunder går, så blir de full i drit også...

Er bikkja så tett i huet at den tråkker i dritt så er det ikke noe syndt på den, Chicka har aldri hatt bæsj på seg etter tur inn i buskassen.

Jeg står ikke inne i buskas og tar opp bæsjen, hvis folk gidder og gå inn en busk for å ta opp bæsj så vær så god.

Men som sagt jeg er nøye med å ta opp hvis hun bæsjer på åpne steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg ikke er så flink til å ta det opp da :) men så har jeg en hund som liker og gjør inne i stede for ute da :glare: men håper han blir stueren snart da...

Ler av Gizmo, lat eller?? :D Han er ikke såå gammel er han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei han er 5 mnd og papillon er litt seine med og bli stuerene da :D men han går til døren da men lager ikke en lyd så det er ikke så lett alltid da og vite når han skal på do :D jeg går 3 turer for dagen da så, men det kommer vel snart :) men men det er vel bare til å vente da... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar somregel opp når jeg går langs veien i boligstrøk, i byen osv.

men i skogen gidder jeg ikke ta opp, heller ikke ved turstier, fordi det er ingen søpledunker der. Jeg gidder rett og slett ikke å bære på en bæsjepose.

Hehe nei det det skjønner jeg godt :) ikke det mest deiligste og bære rundt på da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det negativt å spørre en oppdretter om en kan kjøpe to valper fra samme kull? Virker jeg useriøs da sånn at oppdrtteren ikke velger meg i det hele tatt? Og ja vet om littermate syndrom.
    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...