Gå til innhold
Hundesonen.no

Gode råd mot musearm?


Fillerya

Recommended Posts

Sikker på at det er musebruket som har ført til dette? Vanligvis er det håndleddet og underarmsmusklene man merker det i. Holder du hardt i musa?

Mulig det bare er en senebetennelse som plutselig har oppstått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at min svigermor varmer opp sand i en gryte (ikke glo varmt med ca 40 grader tror jeg) og tar hånden nedi og strekker fingrene ut og inn...

Hun mener det hjelper hvertfall. Og dette skal vist også hjelpe for dem med leddgjikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det er musebruket som har ført til dette? Vanligvis er det håndleddet og underarmsmusklene man merker det i. Holder du hardt i musa?

Mulig det bare er en senebetennelse som plutselig har oppstått..

Sittet mye på laptop og bare brukt touchpad, ikke mus. Så det er tommelen jeg har vondt i og ikke håndleddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du pekefingern eller tommelen til å navigere med på touchpadden?

Normalt bruker man pekefinger til å navigere med og tommelen til H/V-musetast.

Jeg anbefaler uansett å kjøpe en god optisk mus.

Jeg styrer med tommelen jeg da.. Har en haug med div mus. Har til og med vertikal mus som fungerer veldig bra mot vanlig musearm.

Men nå som jeg først har pådratt meg senebetennelse i tommelen, noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du pekefingern eller tommelen til å navigere med på touchpadden?

Normalt bruker man pekefinger til å navigere med og tommelen til H/V-musetast.

Jeg anbefaler uansett å kjøpe en god optisk mus.

Hvis man skriver touch har man ikke pekefinger til overs :)

Da bruker man tommelen på touchpad og tastene bruker man ikke - man bruker selve paden også som tast. Venstre tommel på pad og høyre på space. Og jobber man kjapt, er en mus for treg... Eller, dvs - musen er ikke for treg men det tar for lang tid å skifte grep, man skal ha fingrene i "skriveposisjon" samtidig som man bruker pad'en til navigering. Og da ender man fort opp med senebetennelse i tommel - så det er ikke så veldig lurt, men effektivt så lenge det varer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg styrer med tommelen jeg da.. Har en haug med div mus. Har til og med vertikal mus som fungerer veldig bra mot vanlig musearm.

Men nå som jeg først har pådratt meg senebetennelse i tommelen, noen som har noen råd?

Det er kun en ting som hjelper mot senebetennelse - hold den i ro. Hvis det er vanskelig, kjøp sportstape, og "gipse tommelen i ro - Hold den i en behagelig stilling som ikke belaster senene, og tape så hele tommelen - gjerne med noen runder rundt håndledd for å holde selve "roten" til tommelen også i ro. I mellomtiden, bruk mus eller motsatt tommel på pad, eller i værste fall en pekefinger - slik at du får holdt tommelen i ro.

God Bedring!

Mvh

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benytter anledningen til å minne på regelen om dobbelposting :)

1.6

Dobbelposting skal ikke forekomme, hverken doble innlegg eller doble tråder. En tråd skal aldri postes i flere underforum. Har du siste innlegg i en tråd, redigerer du heller dette enn å legge inn et nytt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver jo også touch, men jeg har aldri hatt noe behov for å styre med musa mens jeg skriver, da bruker jeg heller hurtigtaster. Jeg har heller ikke lange fingre, så da blir det også utrolig knotete å styre touchpadden med tommelene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benytter anledningen til å minne på regelen om dobbelposting :huh:

1.6

Dobbelposting skal ikke forekomme, hverken doble innlegg eller doble tråder. En tråd skal aldri postes i flere underforum. Har du siste innlegg i en tråd, redigerer du heller dette enn å legge inn et nytt innlegg.

Sorry...

Synes bare det er så rotete når man svarer flere forskjellige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt med senebetennelser og musehåndledd og den slags dritt.. En av tingene som hjelper er hold deg i ro også må du trene, trene, trene... Det er passe kjedelig men veldig nødvendig.. Hvis jeg blir sløv m å trene en stund så tar det ikke så lang tid før jeg begynner å kjenne det og hvis jeg ikke begynner treningen igjen med en gang da så kommer smertene tilbake rimelig kjapt igjen..

Så det beste rådet jeg kan gi deg er finn deg en annen hobby en data.. Har du først fått det så e det veldig lett å få det igjen.. :P

Lykke til, håper det går bedre med deg fort!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått senebetennelse i håndleddet. Det jeg gjorde var å dra til legen, for det hjalp ikke mye for meg å ha hånda i ro når jeg rir og sånt, men jeg fikk ihvertfall en sprøyte inn i håndleddet. Det gjorde utrolig vondt når han satt den, også var det veldig ekkelt de første timene etter det, også gjorde det ikke vondt mer.. Etter det har jeg bare hatt vondt èn gang, men ikke halvparten så vondt som jeg hadde før jeg dro til legen.. Men håper det ordner seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...