Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva bruker du din hund til?


Cavalier&Collie

Hunden bruker du til ....  

19 stemmer

  1. 1.

    • Utstilling
      0
    • Agility
      0
    • Lydighet
      1
    • Brukshund
      0
    • Kosehund
      2
    • flere ting sammen
      16


Recommended Posts

Er du en hundesport-fan (som meg :) )

Eller holder du deg til å kose med dem og gå tur?

Kanskje du har søking som en brukshund? Eller ...?

Hva trener du mest alvorlig - trener du litt lydighet bare for moroskyld og utstilling er det du jobber med, så velger du utstilling.

Hvis det er to ting du jobber like mye med, så kryss av på flere ting ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aro blir brukt som kosehund og turkamerat... Kunne godt btukt han på litt lydighet/rally men han er ikke laget av sånn matriale... Men han funker kjempebra som sofahund og turkamerat, og i utgangspunktet skulle han brukes til det av oss. Oppdretter ville hatt han med på utstilling viss det ikke hadde vært for at den ene testikkelen lå igjenn i buken :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka er stort sett familiehund og turkamerat. Trener lydighet for moro skyld, og selvsagt kunne det vært moro å konkurrere litt, men sånn som det er nå tviler jeg på at dere noen gang får se oss i en konkurranse.

Trener også apportering for aktiviseringen sin skyld.

Har lyst til å gå både agilitykurs og sporkurs, og også klikkerkurs så jeg kan få litt hjelp. Bikkja har fatta poenget med klikkeren for lengst, men reaksjonevnen min er fremdeles innmari treig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene våre er først og fremst familiehunder. Jeg skal begynne med lydighet med Cello nå, og ellers så har Cello vært med på mang en utstilling. Tassen har foreløpig blitt stilt ut et par ganger, og jeg skal begynne og trene lydighet med han etter Cello har lært sitt, dekk og ettellerannet annet :)

Og så skal vi prøve oss på spor litt lenger ut på sommeren. Og så må vi ikke glemme agility-kurset vi skal på i mai. Agility-bane her er under planlegging, og om det kommer skal vi trene masse agility :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå går vi på lydighetskurs og kunne godt tenkt meg å konkurrere en dag. Vi har også planer om å gå på agility i nærmeste framtid og så er jeg litt nysgjerrig på spor, vi får bare se hva som skjer.

Alt dette gjør vi bare fordi det er gøyt for både henne og meg. Men først og fremst er hun kosejenten min!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aro blir brukt som kosehund og turkamerat... Kunne godt btukt han på litt lydighet/rally men han er ikke laget av sånn matriale... Men han funker kjempebra som sofahund og turkamerat, og i utgangspunktet skulle han brukes til det av oss. Oppdretter ville hatt han med på utstilling viss det ikke hadde vært for at den ene testikkelen lå igjenn i buken :wink:

Den testikkelen. Har du sterilisert han eller har steinene hans kommet på plass.

Mico sin lå også i buken. Vi kastrerte han for ellers vil han få problemer med det i 5-6 års alderen. :oops: :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Jeg har en aussie, så jeg må nok trene to timer hver dag. Det er kjempe morro! Trener bruks, lydighet agility også freestyle for morro skyld, også bruker jeg henne som terapihund på jobben min. Min aussie kan omtrent brukes til alt! Men det er ikke en familiehund for å si det sånn.... det er ikke en sånn hund du kan ta deg pauser fra. Hun skal ha action hele tiden, og hvis ikke hun får det lager hun sow selv. Hun kan for eksempel finne på å stjele klær og løpe rundt i huset med dem og kaste dem rundt... hehe

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...