Gå til innhold
Hundesonen.no

Nudler med ost?

olavxxx

Recommended Posts

Skrevet

Hei,

Hva synest du om Nudler med Ost?

Det er da snakk om YumYum kyllingnudler (alt krydder) og svensk fløteost..

(Osten smelter når man heller den over nudlene etter nudlene er ferdige).

Guest Vicky
Skrevet

Har noen av dere smakt Fiskepinner med potetgull og majones?

NAM ;)

Skrevet

*lukker øynene og prøver å forestille seg*

For meg høres dette ganske så næsty ut... litt slimete nudler med smelta ost...

meeen, nå har jeg jo blitt tilstrekkelig nysgjerrig til at jeg sikkert kommer til å prøve hvis anledningen byr seg!

Edit: Astrid!! DET var ekkelt det!!

Trond spiser søte boller med potetgull og majones han... *grøsse*

Skrevet

*lukker øynene...

litt slimete...

meeen, nå har jeg jo blitt tilstrekkelig nysgjerrig til at jeg sikkert kommer til å prøve hvis anledningen byr seg!

hehe, ja.. jeg tror du vil like det ;)

Skrevet

Altså: nudlene skal være passe kokte. ALT vann må være av. Selv foretrekker jeg dem uten krydder (gosh det krydderet er dårlig, var derfor jeg begynte med osteprosjektet) og så ha små ostebiter i så de smelter.

Guest Vicky
Skrevet

seriøst fiskepinner med potetgull og majones er bare konge... og husk at potetgullet skal være salt variant! veldig viktig i oppskriften ;)

Skrevet

Altså: nudlene skal være passe kokte. ALT vann må være av. Selv foretrekker jeg dem uten krydder (gosh det krydderet er dårlig, var derfor jeg begynte med osteprosjektet) og så ha små ostebiter i så de smelter.

Åja, jeg digger det. ;)

Gjerne med litt baconbiter i også. :P

Skrevet

jeg spiste nuddler hver dag når jeg gikk på internatskolen, men så blei jeg dritt lei, men det er jo veldig godt! men jeg pleide å ka hvit ost på, og ketchup! man man! meg og eirik(kjæresten mn) spiser veldig ofte makaroni og ost! det er godt det. før når kenny levde, skulle han spise makaroni, så vi lagde til alle 3 og satt å gofla inn! koselig! savner han...

Skrevet

snakk om å ødlegge nudlene ;)

nudler er digg B)

Nudler ER jo ødelagt mat, så å pynte med litt ost er bra :P Ja, jeg spiser sikkert nudler med ost også, makaroni er ihvertfall digg med ost så...

Skrevet

seriøst fiskepinner med potetgull og majones er bare konge... og husk at potetgullet skal være salt variant! veldig viktig i oppskriften ;)

Hørtes ut som en kaloribombe ihvertfall :P Skal ha det i bakhodet om jeg tilfeldigvis har alle ingrediensene en gang.. :P

Skrevet

Banan med majones, det er godt på skive!

Det hørtes ikke godt ut ;) Men banan med jordbærsyltetøy på skive er godt :P

Ellers liker jeg ikke nudler :rolleyes:

Skrevet

Tidligere spiste jeg gjerne vaffel eller brødskive med morrpølse, nugatti, hvitost og baconost på. Smakte faktisk veldig godt. Har vel forsåvidt også likt brødskive med brunost og salami på, og brødskive med jordbærsyltetøy og kaviar på - er litt mer tvilende til den kombinasjonen nå egentlig. Toast med brunost og ketchup på likte jeg også da jeg var mindre, men det har jeg ikke turt å prøve igjen. En ting som er godt dog, det er tortilla med nugatti, mais og ost. Bilde og bilde.

I alle fall. Nudler med ost høres dritgodt ut, aner ikke hvorfor i alle dager jeg aldri har prøvd det. Blir sikkert enda bedre om du tar oppi mais og aromat i tillegg.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...