Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor sparker hunder


Line&Eddie

Recommended Posts

Aha...Det har jeg egentlig hørt en gang for lenge siden,men hadde glemt det.Takk for svar. :)

Ikke spessielt morsomt å gå bak Eddie når gresstustene fyker rundt ørene på meg.

Men det er sikkert veldig viktig for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten noen som mente faktisk på at de prøver å "skjule" lukten sin men det er jo feil. Morsomt det med sparkingen og eg har merket at det forekommer mest hos hunder som er veldig dominante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for å spre lukten sin mere har jeg fått høre.

Selv pleier jeg ikke la hundene få lov til å gjøre slikt da jeg har fått høre at dette er en dominant holdning, så med en gang hundene mine er ferdig med tissing og bæsjing så går vi videre jeg står ikke å venter på at de skal markere seg noe mere en hva de allarede har gjort.

Ser at spesielt tisper som har løpetid ofte gjør slikt når de har gjort sitt fornødne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for å spre lukten sin mere har jeg fått høre.

Selv pleier jeg ikke la hundene få lov til å gjøre slikt da jeg har fått høre at dette er en dominant holdning, så med en gang hundene mine er ferdig med tissing og bæsjing så går vi videre jeg står ikke å venter på at de skal markere seg noe mere en hva de allarede har gjort.

Ser at spesielt tisper som har løpetid ofte gjør slikt når de har gjort sitt fornødne.

Min gjør det, og han er dominant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en can can hanne som virkelig sprer innsatsen, men jeg har ikke inntrykk av at han er så dominant at det er noe..

men han e r glad i å skvette, bare han får sjansen.Prøver vel egentlig halvhjertet å avlære ham at ethvert hjørne er han jeg, men... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tispe gjør dette. Men hun snur seg laangt unna og sparker ivei i motsatt retning. hehe jeg må le hver gang, for det virker helt tåpelig :P Dette er både etter tiss og bæsjing.

Kjenner til det, det er alltid i feil retning :P

Spesielt gøy er det når han sparker store gresstuster på gamle damer som kommer bak.. :rolleyes:

Traff faktisk en gammel dame rett på brystkassen en gang med en svær såte :P

Hun ble LITT forbannet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg overhodet ikke noe på ! At bare dominante hunder gjør det altså..mitt lille toller nervevrak sparket seg nesten helt ned til Kina etter å ha skvettet litt.Jeg har aldri sett på maken.Og han var så langt fra dominant man kan komme..Loke og Jonas sparker også og det samme gjorde T. Den eneste av de som muligens kan være litt dominant er Jonas..Loke er ingen usikker sjel slik som Pan og Tellus men jeg tviler egentlig mer og mer på at han er så veldig dominant at det gjør noe. Faktisk så sparket mine to skremte små mus mest av alle..

Når Loke sparker så tulleprater jeg med han..noe alà :åååå sååå tøff! Da kommer han "stolt" bort til meg og skal klappes ;) Jeg finnes ikke bekymret for at han skal ta over "lederskapet" av den grunn..jeg synes folk henger seg så innmari opp i hele den dominans greia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller ikke dette har noe med dominans å gjøre. Balder sparker også fra seg og han er ikke dominant i det hele tatt, han er heller litt usikker til tider. Han er veldig stolt etter å ha sparket fra seg og kommer glad og fornøyd tilbake til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grensemerking? Hvorfor skulle Loke lage grenser på nye steder? Dominans er jeg helt overbevist om at det ikke er. Tror det er mer som "tagging"..."ung kjekk Groenendaelhanne på 21 mnd been here..ring 96656852 for et heftig nummer" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror overhodet ikke at det har noe med dominans å gjøre. Heller ikke grensesetting/arealmarkering ("dette er mitt!"). Det samme sies i grunn om hunder som tisser over andre hunders urin. At de gjør dette for å dominere over den andre bikja osvosv. Tull og tøys, sier nå jeg. Som Loke sa, så tror jeg heller at det er en slags "hilsen". Min lille pingle tisser overalt hvor andre hunder har tisset, og da er det ekstra moro å se på dersom hun leker med en hund som gjør nøyaktig det samme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en gang under lufting i militæret hvor jeg måtte så fryktelig pisse. Da var det ingen annen råd enn å få det ut, men da jeg var ferdig markerte Mico over der jeg hadde pissa. Noen friluftsmennesker som har opplevd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en gang under lufting i militæret hvor jeg måtte så fryktelig pisse. Da var det ingen annen råd enn å få det ut, men da jeg var ferdig markerte Mico over der jeg hadde pissa. Noen friluftsmennesker som har opplevd det?

Yup faktisk. Han har marker over min og en kompis urin når vi har vært på fjellet. :rolleyes:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.Alle mine hunder gjør det.. (så ingen skal tro at jeg går å tisser i skogen på hver tur så må jeg opplyse om at jeg til tider drar på noen dagers teltur med hundene mine :P) Pan tisset faktisk på doen etter at at jeg hadde vært der en gang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...