Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund stjålet i Danmark!


Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Jonna

Fikk denne via noen venner i Danmark. Her

Er glad jeg har kjøpt en kraftig hengelås til bilburet og buret på utstilling. Det dukker stadig opp flere slike syns jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Så utrolig trist! men er de smarte når de lar hunden stå alene? :huh:

Les en gang til! Hunden ble tatt ifra hjemmet! Ergo innbrudd for å stjele hunden m/papirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

helt ufattelig at noen kan gjøre noe sånt... men hva tenker de med? de kan jo ikke vise hunden noe sted, for da kan den bli gjenkjendt. Hvorfor stjeler de en hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff... lurer på hva som driver sånne sinsyke folk...

greit, kanksje det er penger... men voffen var jo chippet..

man finnner vel ingen dyrlege som tar ut den vel?

blir så sinna når jeg leser sånne ting som dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottok nettopp denne mailen, og tenkte det kunne være lurt å legge den ut her.... Sikkert ikke veldig sannsynlig at valpen kommer til Norge, men anyway....

visste ikke helt hvor jeg skulle legge den men... ;)

Hej alle sammen,

Jeg har en STOR bøn! - Dette er ikke en aprilsnar, det er desværre en sandfærdig hændelse.

Vi har været udsat for noget af det værste en hundeejer kan udsættes for. Vi har den 31/3-06 haft indbrud, og de tog vores lille tævehvalp (Welsh Corgi Cardigan) på 14 uger incl. snor, halsbånd samt alle hendes papirer/stambog samt lidt andre småting.

Jeg vil gerne appellere til indbrudtyven om, at aflevere hunden tilbage. Alle hundeorganisationer samt hundeinteresseret er informeret...denne tragiske nyhed løber som steppebrand på nettet i øjeblikket. Du, indbrudstyv...behøver ikke at aflevere hende til os, find den nærmeste dyrlæge, politistation eller dyreinternat...jeg beder dig, hvalpen er endnu ikke vaccineret, hvilket kan være farligt for hende. Alle dyrlæger ved besked, da Den Danske Dyrlægeforening er også informeret.

Jeg vil bede alle til, at videresende denne mail til alle i Jeres adressebog - Vi håber at få så meget hjælp som muligt overhovedet muligt, og håber dette kan forhindre at hvalpen sælges videre til 3 part. - Desto mere der bliver gjort opmærksom på at denne ny indkøbte valp kunne være stjålet, jo større chancer er der for at vi får hende hjem igen.

Det er en svær tid for os voksne, men værre er det for vores 3 piger på 5, 7 og 10 år. Hvordan forklarer man sit barn, at verden nogle gange kan være frygtelig og hård, og at de risikere, at miste noget af det dyrebareste de nogensinde har fået!?

Her er lidt information:

Vi har d.d. hos kennel Vistruphus i Roskilde oplevet det at have indbrud. Denne gang gik man åbenbart efter noget mere end bare lige et kamera. Vores Lille Amélie på blot 14 uger er blevet stjålet, endvidere alle reg. papirer heriblandt stambog, desuden har man taget sig den frækhed at tage hendes halsbånd og hundesnor med. Amie er endnu ikke vaccineret, da hun har haft lidt maveonde, dette bekymrer mig meget. Jeg er i chok og kan ikke fatte hvad der her er sket..... - JEG BEDER ALLE: Hjælp os, hold øjne og ører åbne, vi vil så gerne have vores Amie hjem igen! - Dusør gives kr. 3000,- læs evt. mere på vor hjemmeside www.vistruphus.dk

Jeg håber I kan hjælpe os!....hvalpen er også efterlyst via www.corgi.dk , www.hunde-info.dk samt mange andre hjemmesider og organisationer. Endvidere er politiet, DKK, hunderegistret og Den Danske Dyrlægeforening kontaktet.

Jeg søger så meget hjælp som overhovedet muligt - Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg i går kl. 22.00 kontaktede politiet for at høre hvorledes det stod til, om man havde fundet noget nyt i sagen. Jeg er skuffet og såret over den måde man tackler en sådan situation...det er jo en hund ikke et barn vi taler om :-((((

Mange hilsner,

Henriette Vistrup Sørensen

www.vistruphus.dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 14 uker gammel tispevalp ble stjålet ved et innbrudd i hjemmet, de tok også alle papirer mm. Se eierens hjemmesider: www.vistruphus.dk

Selvsagt må dere bare videresende beskjed til alle, selv om det er lite sannsynlig at den ender opp her. Men i denne hundeverden blir man jo kjent på tvers av landegrenser, så har du bekjente i andre land, så gi dem beskjed!

mvh

Lisbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke være slem her men det ligger en grufull sannhet blandt det meste her.

Disse hundene brukes ofte som kamptrening for kamphunder.

Særlig små raser er utsatt. Bruker de større teiper de som regel igjen munnen til motstandern så den ikke kan forsvare seg.

Siden hun er chipmerket er det liten vits i å prøve og få solgt henne videre. Ingen dyrlege (både tror jeg og håper) vil være så umoralsk og fjerne denne chippen.

Jeg håper inderlig hun kommer til rette igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dama på fjernsynet, hun var rimelig fortvilet over dette. Men veldig fornøyd med støtten hun hadde fått.

Som hun sa vil det være komplett umulig og få solgt henne videre, prisen på hunden var visstnok 6000,- kr. Må da være lettere og skaffe 6000 på en annen måte for en kriminell. Han kunne jo evt tatt med pcen hennes istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...