Gå til innhold
Hundesonen.no

Bytte for?

Ricco

Recommended Posts

Skrevet

Vi bruker i dag Happy Dog for på begge våre hunder. Vurderer å gå over til et annet for, og lurer på om det er noen som har tips på et godt for? Må vel nevne at vi har Schäferhund, en voksen og en valp på vel 10 mnd.

Må med en gang også si at vi har tidligere brukt Purina Pro Plan og er ikke intressert i det foret. Hundene røytet alt for mye da de brukte det foret.

Skrevet

Hmm ja der er jo mange fòr og vælge imellem jo :?

Vi har prøvd Royal canin og Norwegian polar <- bruker det fòret nå!!

Men nå er det sånn at jeg har en MYE vanskelig hund når det gjelder fòr. Han blir så fort lei av sine fòr.

Men nå har jeg bestilt noe som heter Olivers! Har bare hørt bra om dette fòr og så er det heller ikke dyrt. Og man får det levert gratis på døren bare 1 til 2 dage etter man har bestilt det.

http://www.olivers.no <- her kan du gå ind og lese litt om fòret :)

Jeg har hørt en del bra om Royal Canin. Fik og vite om en opdretter som bare brukte dette fòret på sine schæfere og var veldig fornøyd med dette fòret.

Rocly likte det også, men han blev lei det etter noen måneder :D

Men men!!

Hvr kan man kjøpe fòret Happy Dog??

Skrevet

Jo, eg har hørt om Olivers. Happy Dog får du ikke kjøpt i butikken. Vi selger det i dag. :)

I omplasserings foreningen bruker vi Royal Canin, så eg får se om eg prøver ut det...

Skrevet

Hvilke størrelser sekke får man da? Og hvor mye koster de?

Hvis jeg skulle kjøpe Happy Dog, måtte jeg da komme helt hvor du bor for og hente det?? :)

Skrevet

Du får foret i 15 kg sekker. Ja, du må komme på besøk til meg om du skal kjøpe for! :wink: Neida, dette foret selges mange plasser. Tror nok det finnes selgere i nærheten av der dere bor og!

Vi slutte ikke pga foret, det er bare KJEMPEBRA!! Men her hos oss er det så mange som selger for at vi gir opp. (Tror jeg...)

Bet meg merke i en ting du skrev, at Rocky ble lei etter noen måneder. Det er ikke så lurt å bytte for for ofte. Du bør bruke ca 3 sekker for å se om det er et for som passer godt til din hund.... Er du plaget med at Rocky røyter mye?

Skrevet

Jeg vet godt at det ikke er bra at skifte fòr ofte. Men jeg har måttet gjøre noe så han spiste. Hvis ikke så gad han ikke spise noe og der kunne gå dager :D

Men nå er han så voksen at jeg syns han må styre det selv. Kunne bare ikke tåle og se den lille tass ikke spise. Vores dyrlege sa at det var meget normalt at valpe ikke gad spise og blev matlei.

Men nå starter vi et tørrfòr og så må han enten spise det eller sulte.

Rocky røyter en del lige nå, sikkert fordi han er ved at skifte pels. Men ellers røyter han da også litt hele tiden. Men det siger man jo at hunder som bor i lejlighet gjør.

Men han har fin pels og sånn da :)

Skrevet

Hehe nå glemte jeg også at svare på noe :wink:

Men 260 kr for 15 kg det var da billigt. Er det dyrebutikker som selger her i nærheten eller er det private folk?

Skrevet

Tror jeg må sjekke hodet mitt litt.... :roll: Foret koster ikke 260,- pr sekk, det koster 360,-!! Nei, det blir ikke solgt i noen forretning, det er privatpersoner som selger det. Det er et Tysk for.

Skrevet

Ricco.. har du forsøkt Hills?

På Shæferen jeg hadde fungerte det veldig bra, ikke fikk den eksem, ikke røytet den, den spiste godt og holdt vekten bra.. Fåes i kylling og biff...

Dessverre er det et litt dyrt for, og det fåes kjøpt hos veterinær. Men absolutt å anbefale..

Skrevet

Ja eg har prøvd Hills. Men mine hunder vil ikkje spise det............. Det er hverken lukt eller smak på det. Og ja, det er kjempedyrt synes eg. Men takk for tipset! :wink:

• 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...