Gå til innhold
Hundesonen.no

Er bekymret for Milo's ben

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Lykke til, Christine! Jeg håper virkelig det går bra!

Takk...

Gikk forresten en tur med han i sta nå.:Veldig ivrig da men..... Hadde langline på han, s¨datt jeg, og bikkja for :huh:

Han som skulle hodle seg ro :)

• Svar 93
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Gjorde som du sa Renate...Strøyk forsiktig litt over beinene/ ryggen...

DEN reaksjonen har jeg ALDRI ventet meg :)

Ryggen knakk sammens i en slags bøy, og Milo gikk bort fra meg..

Huff og huff.. ;)

Ringer dyrlegen i morgen ...

m vi får komme inn fort, så tar jeg meg fri fra skolen, fordi jeg lar ikke Milo ligge alene hjemme en hel dag med narkose eller no..

Edit: Når jeg tenker meg om, begynenr bitene og falle på plass..Milo har putselig ikke lyst til å hoppe opp i bilen mer, har ike tenkt det over ordentlig før nå. Nå som jeg fikk alle bitene på et ark..

Hm...det hender de reagerer sånn, de går bort fra det som er ubehagelig, det er normalt.

Men ikke gjør noe mer med han før du har vært hos vetten. Lykke til! :huh:

Skrevet

Uff dette var ikke hyggelig å lese nei!! :huh:

Håper dere finner ut hva som plager han, stakkar!

*Sender mange klemmer*

Skrevet

Hei,

Jeg håper du kommer avgårde til veterinær veldig raskt - det som skjer med hunden din er ikke normalt og han må ha store problemer, og er sikkert redd/usikker også.

Av det du forteller om at han reagerer når dere klapper/tar borti hoftebena så kan det tyde på at han har noe som plager ham der... Men av beskrivelsen av at alle fire bena svikter, at han ramler forover og er "svak" i beina tenker jeg i retning et sentralnervøst problem (wobbler, svulst på hjernen, el lign).

Prøv å få tatt hunden din til veterinær idag, det er ingen grunn til å utsette det!

Skrevet

Ville også dratt til vet. så fort som mulig. Er tydelig at noe er galt...

Lykke til! Skal krysse fingrene kjempemasse! (Krysser de nå)

Guest Christine
Skrevet

Hei, og takk for alle omtanker.. :)

Har ikke vært til dyrlegen enda, pappa har ringt, men jeg har ikke snakket med han enda..Strinda er nå stengt, og de åpner ikke før klokken 4.

Det som Lotta sier, kan også være sant. Engelsk Settere har sine problem, hvor et av de er hjernesvinn.

Hunden er nå en levende hormonbombe, som ikke får løpe løs, til vi har svaret..Gikk en runde i sta nå, og han trakk litt, men samtlidlig så så det ut som om han hadde litt vondt.

Nei, skal få oss oppover i dag...

Guest Christine
Skrevet

Huff virkelig leit å lese dette her ;)

Håper alt går bra til slutt, husk å fortelle hvordan det gikk da :)

Jeg håper også alt går bra...

Kommer som sagt til å skrive med engang jeg får tid.. :P

Skrevet

Jeg håper også alt går bra...

Kommer som sagt til å skrive med engang jeg får tid.. :)

Venter spent på resultater fra dyrelegen ;) og krysser fingrene for at det ikke er for gale og at det er noe som lett kan fikses :P

Guest Christine
Skrevet

Ja, nå har vi vært til dyrlegen, og det hørtes ikke heelt positivt ut.. :)

Hun spurte om diverse spørsmål, og jeg ga hun bare negative svar...

Har han mistet interessen for maten? Ja, det har han

Har han sluttet å hoppe inn å ut av bilen? Ja, det ha han også.

Virker han mye slapp? Ja, det gjør han

Henger han alltid like mye med hodet? Nei,ikke så mye som de siste dagene

Hva som ellers skjer da? Når han springer så svikter bena, også flyr han bare på trynet..

Veterinæren: Hjelp..Det låter IKKE bra...Dette må vi få sjekket FORTEST mulig...

Takk for den støtten liksom...

Milo fikk bli prioritert, og vi ksal kjøre han opp i morgen tidlig. Da får han full narkose, og de skal ta røngten av hoftene, gjøre noe med ryggen, nakken, bena og hodet...

Det hørtes sykt dyyrt ut. men jeg har satt inn alle bursdags pengene mine ;)

Håper virkeligt det går bra..

Fra 10.tiden - 6 tiden blir Milo gutten borte for meg..Ikke vet jeg om det kommer til å gå bra heller...Nei, jeg gruer meg..

Som veterinæren sa: Dette høres IKKE bra ut...

De ordene går igjenn i hodet mitt.. :P

Guest Christine
Skrevet

Takk folkens :)

Det værste var at jeg måtte TVINGE; og TRUE pappa til å dra..Han mente jobben var viktigere en MILO...En time bort fra jobbenm viktigere enn Milo?

SÅNNT skuffer meg...

Guest Christine
Skrevet

Klem skal gis..Skal nok på de to første timene, så skal jeg til veterinæer, så trur jeg ikke at jeg klarer mer..Blir så bekymret vetty..

Skrevet

Dere får ha lykke til, og krysse fingerer og tær for at det ikke er noe alvorlig og at det går bra. Masse goglemma sendes til dåkker.

Skrevet

Ja, de sa de skulle finne noe ;)

Jeg spør meg selv..: Hvorfor meg?

Midt i kreften til mamma og greier :P

Nei, livet er ikke lett...

Uffda, det også ja... Nei, livet er ikke lett nei. De sier at alt som ikke dreper deg gjør deg sterkere, men jeg vet ikke jeg. Føles aldri sånn når man er midt i det *trøsteklem*

Guest Christine
Skrevet

Takk..Merkelig det med ordtaker..Føler meg 1 0000ganger svakere, for åsi det sånn ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...