Gå til innhold
Hundesonen.no

Er bekymret for Milo's ben

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Lykke til, Christine! Jeg håper virkelig det går bra!

Takk...

Gikk forresten en tur med han i sta nå.:Veldig ivrig da men..... Hadde langline på han, s¨datt jeg, og bikkja for :huh:

Han som skulle hodle seg ro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Gjorde som du sa Renate...Strøyk forsiktig litt over beinene/ ryggen...

DEN reaksjonen har jeg ALDRI ventet meg :)

Ryggen knakk sammens i en slags bøy, og Milo gikk bort fra meg..

Huff og huff.. ;)

Ringer dyrlegen i morgen ...

m vi får komme inn fort, så tar jeg meg fri fra skolen, fordi jeg lar ikke Milo ligge alene hjemme en hel dag med narkose eller no..

Edit: Når jeg tenker meg om, begynenr bitene og falle på plass..Milo har putselig ikke lyst til å hoppe opp i bilen mer, har ike tenkt det over ordentlig før nå. Nå som jeg fikk alle bitene på et ark..

Hm...det hender de reagerer sånn, de går bort fra det som er ubehagelig, det er normalt.

Men ikke gjør noe mer med han før du har vært hos vetten. Lykke til! :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg håper du kommer avgårde til veterinær veldig raskt - det som skjer med hunden din er ikke normalt og han må ha store problemer, og er sikkert redd/usikker også.

Av det du forteller om at han reagerer når dere klapper/tar borti hoftebena så kan det tyde på at han har noe som plager ham der... Men av beskrivelsen av at alle fire bena svikter, at han ramler forover og er "svak" i beina tenker jeg i retning et sentralnervøst problem (wobbler, svulst på hjernen, el lign).

Prøv å få tatt hunden din til veterinær idag, det er ingen grunn til å utsette det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hei, og takk for alle omtanker.. :)

Har ikke vært til dyrlegen enda, pappa har ringt, men jeg har ikke snakket med han enda..Strinda er nå stengt, og de åpner ikke før klokken 4.

Det som Lotta sier, kan også være sant. Engelsk Settere har sine problem, hvor et av de er hjernesvinn.

Hunden er nå en levende hormonbombe, som ikke får løpe løs, til vi har svaret..Gikk en runde i sta nå, og han trakk litt, men samtlidlig så så det ut som om han hadde litt vondt.

Nei, skal få oss oppover i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Huff virkelig leit å lese dette her ;)

Håper alt går bra til slutt, husk å fortelle hvordan det gikk da :)

Jeg håper også alt går bra...

Kommer som sagt til å skrive med engang jeg får tid.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også alt går bra...

Kommer som sagt til å skrive med engang jeg får tid.. :)

Venter spent på resultater fra dyrelegen ;) og krysser fingrene for at det ikke er for gale og at det er noe som lett kan fikses :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ja, nå har vi vært til dyrlegen, og det hørtes ikke heelt positivt ut.. :)

Hun spurte om diverse spørsmål, og jeg ga hun bare negative svar...

Har han mistet interessen for maten? Ja, det har han

Har han sluttet å hoppe inn å ut av bilen? Ja, det ha han også.

Virker han mye slapp? Ja, det gjør han

Henger han alltid like mye med hodet? Nei,ikke så mye som de siste dagene

Hva som ellers skjer da? Når han springer så svikter bena, også flyr han bare på trynet..

Veterinæren: Hjelp..Det låter IKKE bra...Dette må vi få sjekket FORTEST mulig...

Takk for den støtten liksom...

Milo fikk bli prioritert, og vi ksal kjøre han opp i morgen tidlig. Da får han full narkose, og de skal ta røngten av hoftene, gjøre noe med ryggen, nakken, bena og hodet...

Det hørtes sykt dyyrt ut. men jeg har satt inn alle bursdags pengene mine ;)

Håper virkeligt det går bra..

Fra 10.tiden - 6 tiden blir Milo gutten borte for meg..Ikke vet jeg om det kommer til å gå bra heller...Nei, jeg gruer meg..

Som veterinæren sa: Dette høres IKKE bra ut...

De ordene går igjenn i hodet mitt.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Takk folkens :)

Det værste var at jeg måtte TVINGE; og TRUE pappa til å dra..Han mente jobben var viktigere en MILO...En time bort fra jobbenm viktigere enn Milo?

SÅNNT skuffer meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Klem skal gis..Skal nok på de to første timene, så skal jeg til veterinæer, så trur jeg ikke at jeg klarer mer..Blir så bekymret vetty..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de sa de skulle finne noe ;)

Jeg spør meg selv..: Hvorfor meg?

Midt i kreften til mamma og greier :P

Nei, livet er ikke lett...

Uffda, det også ja... Nei, livet er ikke lett nei. De sier at alt som ikke dreper deg gjør deg sterkere, men jeg vet ikke jeg. Føles aldri sånn når man er midt i det *trøsteklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...