Gå til innhold
Hundesonen.no

Å løfte halen på utstilling?


Wheaten terrier

Recommended Posts

Har prøvd å gjøre henne litt nysgjerrig/opprømt, men så snart hun må stå stille litt sneker halen seg langsomt. Og jeg vet ikke om det vil ta seg så bra ut om jeg må holde halen hennes oppe...

Og har klikket når hun har halen oppe, men det virker ikke helt som hun skjønner sammenhengen.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det omvendte problemet, hun har litt for glad haleføring :icon_redface: Den ligger over ryggen, men skal egentlig stå rett opp...

Tror ikke man kan få disk på å holde halen, iallefall ikke på norfolken... Men det er kanskje forskjellig fra rase til rase...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg har det omvendte problemet, hun har litt for glad haleføring :P Den ligger over ryggen, men skal egentlig stå rett opp...

Tror ikke man kan få disk på å holde halen, iallefall ikke på norfolken... Men det er kanskje forskjellig fra rase til rase...

Årh...Kan du ikke overføre litt av det motsatte haleproblemet til meg da?

Så vi får begge hunder med korrekt hale føring? :rolleyes:

Hm...så på videoen fra westminster jeg...Der holder jo alle halene på Es...Da gjør vi også det samme :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årh...Kan du ikke overføre litt av det motsatte haleproblemet til meg da?

Så vi får begge hunder med korrekt hale føring? :rolleyes:

Hm...så på videoen fra westminster jeg...Der holder jo alle halene på Es...Da gjør vi også det samme :icon_redface:

Jo, det kan vi godt :P Så slipper jeg kanskje å få "litt glad haleføring" på neste kritikk *hihi*, men synes det er bedre den er for glad istedenfor at den henger rett ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Shetland Sheepdog, og på de skal halen henge rett ned, de skal med andre ord se skikkelig triste ut :P

Halen hans står alltid rett opp når vi beveger oss, løper eller går, den vil bare ikke henge!! <_< :icon_redface:

Typisk hannhund det :P Har trent på det fra Saeta var valp, og hun har ihvertfall (stort sett) korrekt haleføring i ringen. Men de må ikke henge rett ned, de skal bare ikke heves over rygglinjen. Stillestående skal den holdes noenlunde ned da.

Synes de med høy-haleføringhunder kan få haleføringa til Kite jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På wheaten så står så å si alle og holder opp halen på sine wheatens :icon_redface: Oppdretterne mine gjør det, de beste oppdretterne gjør det så det vil ikke ta seg dårlig ut, og du skal jo ikke holde rundt den heller - bare vippe den frem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På golden holder nesten alle opp halen. Jeg har prøvd det med snakkingen, men hun bare fifter med den samtidlig som den henger nede <_< Jeg må hvertfall holde den. men det er jo veldig vanelig på golden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NOen hunder syns det er ekkelt hvis eierne står tett inntil dem og kiker ned på dem.

Så hvis du stiller henne fritt kan du prøve å få henne til å stå i ro selv om du går noen skritt bakover slik at du står ca en meter fra henne mens har øyenkontekt med henne. kanskje halen kommer opp av seg selv da...Pluss at du godsnakker med henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...