Gå til innhold
Hundesonen.no

Match show på Levanger....


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Jada..Snille Cavalita kom og tipset meg om Match show, og snille snille hun som forklarte meg alt det der...

Da har man avbestilt plass på spor kurs og meldt seg på :D

Flere som skal?

*Christine GLEDER seg, og GRUER seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Jada..Snille Cavalita kom og tipset meg om Match show, og snille snille hun som forklarte meg alt det der...

Da har man avbestilt plass på spor kurs og meldt seg på :D

Flere som skal?

*Christine GLEDER seg, og GRUER seg*

Når??

Jeg vil, men tror det blir for langt unna ;) 1 og en halv times kjøring.

Når når når?

Hvem dømmer? Er det for alle raser? Påmeldingsfrist? Koster det mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig et match show? I forhold til en vanlig utstilling, mener jeg?

Her går alt på dommerens "tykcande". I matchshow møtes to og to hunder, og den dommeren synes er penest, går videre til neste runde. Dette er helt uoffisielt og dommer trenger ikke være autorisert hundedommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går alt på dommerens "tykcande". I matchshow møtes to og to hunder, og den dommeren synes er penest, går videre til neste runde. Dette er helt uoffisielt og dommer trenger ikke være autorisert hundedommer.

Hmm,- merkelig. Ifra NKK's reglement står følgende om Match Show:

"3. Match Show

Slike arrangement kan kun avholdes av raseklubbene for egen/egne rase/raser."

Siden Levanger Hundeklubb er medlem/underavdelning av NKK skulle en tro at de måtte følge NKK's reglement? Slik jeg tolker reglementet er da match show kun tilatt for de enkelte raseklubbene å arrangere?? Ikke for å sabotere noe altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm,- merkelig. Ifra NKK's reglement står følgende om Match Show:

"3. Match Show

Slike arrangement kan kun avholdes av raseklubbene for egen/egne rase/raser."

Siden Levanger Hundeklubb er medlem/underavdelning av NKK skulle en tro at de måtte følge NKK's reglement? Slik jeg tolker reglementet er da match show kun tilatt for de enkelte raseklubbene å arrangere?? Ikke for å sabotere noe altså...

Joda, du har jo rett... Men i likhet med valpshow, så syndes det også en del mot matchshow...

Flere raseklubber bryr seg heller ikke om regelen for valpeshow:

Raseklubbene kan fritt avholde Valpeshow for egen/egne rase/raser, men dersom de ønsker å ha med andre raser, må vedkommende raseklubb gi sin tillatelse.

Skulle ønske reglene ble fulgt av alle, for det er en del arbeid for de som følger dem! Og lett-tjente penger for de som bare kjører på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du har jo rett... Men i likhet med valpshow, så syndes det også en del mot matchshow...

Flere raseklubber bryr seg heller ikke om regelen for valpeshow:

Raseklubbene kan fritt avholde Valpeshow for egen/egne rase/raser, men dersom de ønsker å ha med andre raser, må vedkommende raseklubb gi sin tillatelse.

Skulle ønske reglene ble fulgt av alle, for det er en del arbeid for de som følger dem! Og lett-tjente penger for de som bare kjører på...

Joda,- skjønner at det syndes en del, men synes det var helt ekstremt her da. De legger jo opp til at blandingshunder skal bedømmes imot rasehunder! Ikke det at jeg har noe imot blandingshunder, men en har jo en rasestandard som skal holdes, det blir vanskelig med blandingshunder..

Det hele smaker av litt sånn "skitt au, vi tjener jo penger på det så..." Synes heller de skulle ha lagt opp til en todelt konkuranse, en for blandingshunder, og en for rasehunder. Det klinger i allefall litt bedre i mine ører.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes heller de skulle ha lagt opp til en todelt konkuranse, en for blandingshunder, og en for rasehunder. Det klinger i allefall litt bedre i mine ører.... ;)

Det der er jeg veldig enig med deg i :)

(ikke at jeg har noen verdens ting imot blandingshunder, så ikke misforstå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg dere klager vel mye dere! Det er da vel bare for gøy?! "Dommeren" trenger jo ikke å være autorisert dommer heller, så h*n har nok uansett ikke nok kjennskap til de ulike rasestandardene til å dømme utifra dem på en ordentlig måte.

Jeg kommer sikkert :) Har ikke meldt på ennå. Når er fristen? LiLi eier ikke pels for tiden da, men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Nå synes jeg dere klager vel mye dere! Det er da vel bare for gøy?! "Dommeren" trenger jo ikke å være autorisert dommer heller, så h*n har nok uansett ikke nok kjennskap til de ulike rasestandardene til å dømme utifra dem på en ordentlig måte.

Jeg kommer sikkert :) Har ikke meldt på ennå. Når er fristen? LiLi eier ikke pels for tiden da, men men..

Endelig flere som ikke klager :o

Morsomt om du og Lili kommer en tur da..

Meldte meg på i går jeg..Trur ikke det finnes noen frist jeg... :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg dere klager vel mye dere! Det er da vel bare for gøy?! "Dommeren" trenger jo ikke å være autorisert dommer heller, så h*n har nok uansett ikke nok kjennskap til de ulike rasestandardene til å dømme utifra dem på en ordentlig måte.

Jeg kommer sikkert :) Har ikke meldt på ennå. Når er fristen? LiLi eier ikke pels for tiden da, men men..

For meg så ligger det mer i prinsippet om at alle skal følge de reglene som er satt opp av NKK...... Kan ikke støtte en "ta seg til rette"mentalitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar tilbake det jeg skrev tidligere. :) Etter at jeg fant mer ut av hva det egentlig går ut på :o

(dessute vil jeg vil ikke kalle det en klage, mer en ærlig mening) Jeg skal jo melde meg på uansett. Håper vi møter Milo :P

Christine: Hvor du meldte deg på? Må man ringe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar tilbake det jeg skrev tidligere. :) Etter at jeg fant mer ut av hva det egentlig går ut på :o

(dessute vil jeg vil ikke kalle det en klage, mer en ærlig mening) Jeg skal jo melde meg på uansett. Håper vi møter Milo :P

Christine: Hvor du meldte deg på? Må man ringe?

Oki, selvsagt er det lov :P Det var jo det jeg gjorde også :P

Du må ringe ja. Litt tungvindt, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så ligger det mer i prinsippet om at alle skal følge de reglene som er satt opp av NKK...... Kan ikke støtte en "ta seg til rette"mentalitet!

Fullstendig enig! Noe av det første som slår meg er den følelsen noen kan sitte igjen med, når en klubb som er medlem av NKK arrangerer noe slikt.

Hva hvis en forholdsvis "fersk" hundeeier stiller med den skjønneste rasehunden, som er så godt som optimal i henhold til både rasestandard og gemytt, og blir slått ut av en blandingshund som er et resultat av en "ulykke" bak garasjen? Bare fordi blandingshunden var "søtere". Attpåtil skjer dette i en konkuranse som er arrangert av en "godkjent klubb" av NKK

Hvilke signaler sender denne klubben ut da? Hva med hundeeieren som har denne flotte rasehunden? Kommer han noengang til å få mot nok til å gå på en skikkelig raseutstilling? Dette virker, for meg, meget useriøst, og kan i verste fall føre til tap av meget bra materiale til avl.

Men, joda, skjer dette på riktig måte, så kan denne konkuranseformen bli riktig så moro.

Jeg håper at ting blir rettferdig denne gangen, og ønsker alle deltagere lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har bevis for at matchshowet er godkjent av nkk? Eller at det ikke er det? Ville ikke dømt hundeklubben før jeg var sikker på at NKK ikke har gitt samtykke til dette hvertfall :P

melder på Ask i ettermidag jeg, og Det kan godt hende vi blir slått ut av rasehund, men dette er uoffisielt, de som melder seg på her VET at resultatet på godt og vondt ikke blir registrert av feks. raseklubben. :) Håper de fleste ser på dette som trening til offisielle utstillinger, og ikke tar seg nær av å bli slått ut av en blandingshund! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...