Gå til innhold
Hundesonen.no

Et godt råd til de fleste


Aud Stokman

Recommended Posts

Neida, folk melder seg nok ikke inn pga selve forumet, men pga ett enkelt medlem..

:)

Jeg har selv meldt meg inn i forumer før, basert på en enkel tråd/noen få innlegg.

Man kan snuble over tråder som var akkuratt det man letet etter, eller en tråd der man vet at man har rett og det de andre diskuterer, er feil.

Men, dette ble litt O.T.

Forøvrig, som nevnt av vipsen her, så er det objektive grunnlag som brukes.

En moderator eller administrator vil aldri slette din tråd, selv om han/hun ikke er enig i dine utsagn -- så lenge de holdes på et akseptabelt nivå og ikke bryter retningslinjer.

Forum er også til for diskusjoner, det er ikke bare til for at alle skal være enige.

Om man får lov å diskutere litt, kan alle lære noe, så lenge de ikke er for bastante med sine egne tanker/idèer.

Om jeg selv yttrer meg om noe jeg er usikker på, sier jeg gjerne: "skyt meg gjerne", elns., da oppfordrer jeg faktisk folk til å gi meg kritikk, om jeg tar feil.

Forøvrig gir slike åpninger forhåpentligvis konstruktiv kritikk (gjerne med argumentasjon, referanser, o.l.) ;) som jeg da setter stor pris på, da jeg som de fleste andre - vil lære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Mnææ, så søt du er da :(

(Tror du virkelig folk har sittet på det store internettet og ventet på at du skulle skrive noe "provoserende" for deretter å skaffe seg et nick for å "ta deg"?)

(Juhu! Jeg tror det må være det herligste jeg har lest på lenge! (for det kan jo ikke være sånn at noen registrere flere nick for å late som om de er mange som er mot deg...?) :P

det er folk som syns jeg er provoserende. og noen hisser seg veldig opp. det har jeg fått høre fra flere. Syns det er morsomt jeg. men er heldigvis ikke sånn nå, siden jeg nesten aldri diskuterer her mer :P men jeg husker godt at det kom folk som kun skrev imot meg, og ellers aldri var inne på annet i forumet. disse dukket kun opp når jeg skrev noe "provoserende". hehe. Men ingenting er personlig da :P Jeg er hvertfall ikke against noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne få komme med det godt råd som de fleste kan dra nytte av. Ikke ta alt for god fisk av det som skrives her. Det kan være at enkelte innlegg blir misforstått, og det kan også være at enkelte ting som skrives overdrives. Å lese diverse innlegg i et diskusjonsforum kan aldri bli det samme som å snakke med folk direkte. Og noen er dessverre kun ute etter å slenge dritt om andre. Hvis dere legger merke til det, så kommmer det stadig nye brukere når det er et hett tema der noen enkeltpersoner blir hengt ut, og det er også gjengangere som alltid henger seg på uthengingen av enkeltpersoner.

Selv om dette forumet blir betraktet som "nede i kjelleren", så går det an å oppføre seg litt bedre og hyggeligere enn enkelte gjør.

Må si at jeg kanskje føler meg litt "truffet" av dette. Jeg er mye her inne, og observerer, men er ikke så ofte med på diskusjoner. Oftest melder jeg meg på i diskusjoner der du, Aud, kommer med dine "ovenfra og ned" holdninger, og er utrolig provoserende. Du har en egen evne til å i hvert fall provosere meg, og jeg synes ofte du "ødelegger" tråder, ved å komme med masse tilbakemeldinger, hvis du møter det minste av "motstand", uten å tilføre diskusjonen noe annet enn surmagete oppstøt.

Jeg synes og du er den kjappeste til å kalle folk div nedlatende navn, og jeg har aldri sporet noe som helst ydmykhet fra din side, når det gjelder at andre også kan sitte på litt kunnskap selv om de mener noe annet enn deg.

Veldig ofte er det du som lager "temperatur" i diskusjonene (det skal du ha for), og det forundrer meg mye at nettopp DU skrev dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Neida, folk melder seg nok ikke inn pga selve forumet, men pga ett enkelt medlem..

:(

du husker kanskje ikke hun ene som bare skreiv dritt til meg den gangen og kom aldri igjen? hehe.... NOEN gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Da er det jo morsomt at du omtrent kun har skrevet til meg inne på Dyrenett, blir ikke det noe av det samme..? :P

Jeg svarte på den ene tråden fordi jeg visste litt om situasjonen, og da kunne jeg lettere uttale meg. Var ikke pga deg, men pga treningsmetode som ble nevnt, og beskrevet feil. Ikke med tanke på noen person. På dyrenett er jeg medlem pga et medlem ja: Lise. For å kunne følge med på de to :P Også er det jo masse linker på siden som jeg har nytte av. Så du tar den påstanden litt fra det blå. Her på hundesonen kom det jo flere bare for å slenge med leppa mot meg, og som aldri uttalte seg i annet enn meg. hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Greit å selvtilliten i orden da, det må være deilig å tro at alt handler om en selv :rolleyes:

hihi, ikke sånn ment. men du var her kanskje ikke da en person kom å slang dritt til meg, og ellers aldri var i forumet? Da mener jeg dritt rett frem. Noen ganger er det personer som bare er ute etter bråk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...